waarom niet geaccepteert ,dat mannen rokken en jurken dragen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 apr 2004 16:25

Wat maaktet nou uit of ze groot of klein zijn? Doe ff niet zo zielig joh..

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 apr 2004 16:37

Waarom n iet geaccepteerd dat mannen nagellak en makeup op doen? Mooie felbauwe oogschaduw, of groen of paars, en mooie felrode lippenstift? Liefst in de kleurtjes van zijn rokje :wink:
Ook lachen: ligt je man snachts naast je met krulspelden op zijn hoofd, geemancipeerd zou ik zeggen! :wink: :wink:
(geintje, net zo dom als een jurk)

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: sadf

Berichtdoor meschianza » 23 apr 2004 17:47

charlie schreef:[Eej relaxe.. prachtig he, lekker met bijbelteksten gooien..
maar is goed joh, als je maar geen grote indoet, hoor je mij niet... ;) en je jurk onder je knienen, en geen blote polsen..

Waha! Jij bent wel heeeeel makkelijk te verleiden dan. :mrgreen: :mrgreen: Laten we uitgaan van de gemiddelde verleidingsgrens dan blijft het voor vrouwen ook nog een btje leuk voor we straks door jou in een burka worden gehuld. :wink:
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 23 apr 2004 17:54

Mariamagdalena schreef:Waarom n iet geaccepteerd dat mannen nagellak en makeup op doen? Mooie felbauwe oogschaduw, of groen of paars, en mooie felrode lippenstift? Liefst in de kleurtjes van zijn rokje :wink:
Ook lachen: ligt je man snachts naast je met krulspelden op zijn hoofd, geemancipeerd zou ik zeggen! :wink: :wink:
(geintje, net zo dom als een jurk)

Omdat het zo nichterig oogt Maria ;)

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 23 apr 2004 18:25

ff zonder gein: vanmorgen liep ik in Utrecht, en toen liep er echt een jongen met een strakke lange zwarte rok voor me :shock: :mrgreen: . Hij had kisten eronder, twas echt geen gezicht. Het was een gothic, die zie je veel in Utrecht, maar ik had nog nooit een mannelijke met een rok aan gezien. Kheb heel goed gekeken, en het was -voor zover je dat aan het gezicht en de bouw kunt zien- echt een jongen :shock: :roll: :mrgreen:
God is able
to do so much more
then we can ever
pray or realize
(Ef. 3:20)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 apr 2004 18:50

Het zal je kind maar wezen............. :?

Ichtus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ichtus » 23 apr 2004 19:49

Mariamagdalena schreef:Het zal je kind maar wezen............. :?

En als je als niet-kerkelijke dan een refo-meisje tegenkomt, op een zomerse dag, met een hoog gesloten bloesje en een lange zwarte rok, dan denk je toch ook: Dat zal je kind maar wezen?
:?:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 23 apr 2004 20:46

Ichtus schreef:
Mariamagdalena schreef:Het zal je kind maar wezen............. :?

En als je als niet-kerkelijke dan een refo-meisje tegenkomt, op een zomerse dag, met een hoog gesloten bloesje en een lange zwarte rok, dan denk je toch ook: Dat zal je kind maar wezen?
:?:

Yep, het is maar van welke kant je het bekijkt toch :wink:

Equilibrist
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Equilibrist » 23 apr 2004 22:10

Rapidootje schreef:ff zonder gein: vanmorgen liep ik in Utrecht, en toen liep er echt een jongen met een strakke lange zwarte rok voor me :shock: :mrgreen: . Hij had kisten eronder, twas echt geen gezicht. Het was een gothic, die zie je veel in Utrecht, maar ik had nog nooit een mannelijke met een rok aan gezien.

Je kunt in dit topic wel een aantal foto's bekijken.. kun je je alvast voorbereiden voor de volgende keren dat je mannen in rok tegenkomt... :wink:
Ik kijk er iig niet meer van op. Heb zelf een tijd in de gothic-scene gezeten, en daar was het een normaal kledingstuk, ook voor een man. Dus... (sub)cultureel bepaald. :)

Equilibrist
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Equilibrist » 23 apr 2004 22:15

[quote="Ichtus]En als je als niet-kerkelijke dan een refo-meisje tegenkomt, op een zomerse dag, met een hoog gesloten bloesje en een lange zwarte rok, dan denk je toch ook: Dat zal je kind maar wezen?
:?:[/quote]

Ja, inderdaad. Dat snap je dan toch ook niet :roll:
Mensen hebben wel snel door dat je uit een kerkelijke 'club' komt, (ála praat, gewaad, daad etc.) Dat heeft zo z'n voor- en nadelen. Ik vind het een beetje typisch...

Oftopic: Aan mij zullen mensen denk ik niet zo snel zien (ik bedoel de kleding 8) ) dat ik een christen ben. Mijn kleding is nl. niet zo stereotyp 'christelijk' denk ik.
Des te meer probeer ik mijn geloof te laten zien door mijn daden en hoe ik op mensen reageer. Het gevaar van de automatische reactie die mensen op 'degelijk geklede mensen' hebben is, dat zelfs wanneer een niet-christen een rok+net bloesje aanheeft, hij vaak snel in een Refo-hokje wordt geduwd, en aan de andere kant kun je je als niet-gelovige Refo (ja, die bestaan helaas) makkelijk verschuilen achter een kledingstijl. :cry:
Maar goed. We gaan weer on-topic.

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 23 apr 2004 22:25

Ik had het echt nog nooit gezien. Hoeveel denk je dat het voorkomt in Nederland? Ben ik nou zo achterlijk of is het nou zo zeldzaam?
God is able

to do so much more

then we can ever

pray or realize

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 24 apr 2004 12:41

*Zucht en leest met groeiende ergenis deze discussie door*

Wat is men toch goed in veroordelen in 'christelijk' Nederland. Ik ben dat gezeur zo vreselijk beu! Echt, ik kan me zo kwaad maken om dat gezever hier!

Meschianza:
Maar veroordeel geen vrouw op dragen van broek, wanneer dat gewoon een nette, mooie broek is!

En laten we deze zin eens doortrekken naar de hele discussie:
Veroordeel geen man op het dragen van een rok wanneer dat een normale, nette, mooie (mannen)rok is!

Cybercurse:
Een vent met een rok... schaam je je niet de ogen uit je kop..?

Over het algemeen is bekend dat mensen die zo 'heftig' reageren en die zo anti zijn, zelf vaak zijn wat ze veroordelen. M.a.w. jij bent hier degene in de ontkenningsfase, en ik hoop dat je snel een leuke jongen tegenkomt waar je heerlijk je leven mee kunt delen.

Of met nog meer andere woorden: schaam jij je niet dat je mensen zo veroordeelt? Als er een is hier die zich zijn ogen uit de kop zou moeten schamen, dan ben jij het!

Weermannetje:
Daarvoor heb ik die tekst al aangehaald dat mannen geen vrouwenkleding en vrouwen geen mannenkleding mogen dragen.

Ja, maar jij hebt nog niet gereageerd op mijn vraag: wat is mannenkleding, wat is vrouwenkleding? En dat kun je ook niet.

Optimatus:
Jezus heeft toch zelf de ceremoniën uit het Oude Testament terzijde geschoven en vervangen door het grootste gebod: "God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf?"

Juist, en als alle christenen dan eens het goede voorbeeld zouden geven en een poging zouden wagen om zich hier aan te houden!

Eén uitzondering: Paul de Leeuw wil ik normaliter al niet zien en al helemaal niet in vrouwenkleding.

Hier kan ik inkomen, maar dat ligt niet aan de kleding (hoewel het natuurlijk pure opzet is in dit geval) maar aan de persoon.

Weermannetje:
Soms zie ik het verschil tussen man en vrouw echt niet zonder kleding. Dus ik heb het echt wel nodig ja.

Dan vraag ik me af hoe jij kijkt en naar wat jij kijkt...

Kom op, wel even realistisch blijven. Zoals vrouwen zich soms tegenwoordig toetakelen, dan kun je echt niet meer zien of het een vrouw is.

De discussie ging over mannen, dus niet zeuren over vrouwen. Verder zeg je in je naam wel dat je een weerMANNETJE bent maar wie zegt mij dat dit echt zo is?

Mariamagdalena:
Waarom n iet geaccepteerd dat mannen nagellak en makeup op doen? Mooie felbauwe oogschaduw, of groen of paars, en mooie felrode lippenstift? Liefst in de kleurtjes van zijn rokje Ook lachen: ligt je man snachts naast je met krulspelden op zijn hoofd, geemancipeerd zou ik zeggen! (geintje, net zo dom als een jurk)_________________

Je kwetst me. Bij mij is het dan geen felblauwe, groene of paarse oogschaduw en felrode lippenstift. Maar je kwetst me, en niet alleen mij, ook de topicstarter. Jij noemt je christen? Laat me niet lachen. Dan mag jij nog wel eens heel goed de Bijbel lezen dame! :( :x

Zegt de naam Ben Millitant je nog iets? Je lijkt daar nu verdacht veel op.

Rapidootje:
ff zonder gein: vanmorgen liep ik in Utrecht, en toen liep er echt een jongen met een strakke lange zwarte rok voor me . Hij had kisten eronder, twas echt geen gezicht. Het was een gothic, die zie je veel in Utrecht, maar ik had nog nooit een mannelijke met een rok aan gezien. Kheb heel goed gekeken, en het was -voor zover je dat aan het gezicht en de bouw kunt zien- echt een jongen

Goh, je kent het woord gothic. Dat jij het geen gezicht vond, wil niet zeggen dat het geen gezicht was/is. Smaak is subjectief. En wat is er mis met gothic's? En met mannelijke met een zwarte rok aan? Misschien moeten bekrompen Nederlanders zich eens niet zo aanstellen! (En vooral de christelijke, die zouden toch beter moeten weten?)

Mariamagdalena:
Het zal je kind maar wezen.............

Echt waar, ik dank elke ochtend op mijn blote knietjes dat ik jouw kind niet ben. Wat ben ik daar blij om!

Ichtus:

Nee Ichtus, want dat is geaccepteerd binnen 'christelijk' Nederland. Ik kots er echt van en inderdaad, ik ben blij dat ik niet zo'n kind heb...

Equilibrist:
Je kunt in dit topic wel een aantal foto's bekijken.. kun je je alvast voorbereiden voor de volgende keren dat je mannen in rok tegenkomt... Ik kijk er iig niet meer van op. Heb zelf een tijd in de gothic-scene gezeten, en daar was het een normaal kledingstuk, ook voor een man. Dus... (sub)cultureel bepaald

Yup, en wat is er erg aan?

Rapidootje:
Ik had het echt nog nooit gezien. Hoeveel denk je dat het voorkomt in Nederland? Ben ik nou zo achterlijk of is het nou zo zeldzaam?

Het ligt er aan waar je komt. Ik zou het niet zeldzaam maar ook niet uiterst gewoon willen noemen.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 24 apr 2004 13:13

Lijkt me wel relaxed opzich. Kan je ook kleding uitwisselen met je broertje, ipv alleen je zusjes.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 24 apr 2004 13:31

Rapidootje:
Quote:
ff zonder gein: vanmorgen liep ik in Utrecht, en toen liep er echt een jongen met een strakke lange zwarte rok voor me . Hij had kisten eronder, twas echt geen gezicht. Het was een gothic, die zie je veel in Utrecht, maar ik had nog nooit een mannelijke met een rok aan gezien. Kheb heel goed gekeken, en het was -voor zover je dat aan het gezicht en de bouw kunt zien- echt een jongen

Goh, je kent het woord gothic. Dat jij het geen gezicht vond, wil niet zeggen dat het geen gezicht was/is. Smaak is subjectief. En wat is er mis met gothic's? En met mannelijke met een zwarte rok aan? Misschien moeten bekrompen Nederlanders zich eens niet zo aanstellen! (En vooral de christelijke, die zouden toch beter moeten weten?)

Sorry Kurtyo, ik kan me voorstellen dat je deze discussie beu wordt, maar ik vind dat je zelf nou ook niet bepaald mensen in hun waarde laat nu.

Oké, ik vond het geen gezicht. Maar ik heb niet gezegd dat er iets mis is met gothics. Die eerste opmerking van jou slaat trouwens helemaal nergens op. Waarom zou ik het woord gothic niet kennen?
Waarom ben je bekrompen als je een eigen mening hebt? Ik vind het geen gezicht als een jongen een rok draagt, jij vind het blijkbaar wel leuk. So what? Waarom ben ik dan gelijk bekrompen?
En ik heb niet gezegd dat een jongen die een rok draagt minder waard is voor God, dus wat het christelijk-zijn hiermee te maken heeft, begrijp ik ook niet.
God is able

to do so much more

then we can ever

pray or realize

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 24 apr 2004 14:58

Ja, idd, dat wilde ik ook nog even kwijt.
HEt is je volste recht om iets lelijk te vinden, whatever omdat je het niet gewend bent, of omdat je het echt geen gezicht vindt. Zolang je de persoon erachter niet kwetst of afwijst mag je heus wel je mening geven.

Maar ach,

Er zullen altijd mensen zijn die reformatorische meisjes uiteschelden omdat ze een rok dragen
Er zullen altijd mensen zijn die moslimvrouwen als inbeciel beschouwen omdat ze een hoofddoekje dragen
Er zullen altijd mensen zijn die een ander pak slaag geven omdat diegene Homo of travestiet is.
Er zullen altijd mensen zijn die jongens vernederen die het leuk vinden om s een rok aan te trekken.

That's the world

Terug naar “Archief”