De zoon van een 'echte' bakker heeft mij laatst verteld dat als er (op zaterdag) slagroomtaarten overblijven deze maandagnacht allemaal in het broodmeel terecht komen. 'Ach, daar vind je toch niets van terug'.

Moderator: Moderafo's
Heidebloem schreef:Tegenwoordig kun je in de supermarkt bijvoorbeeld ook flesjes water kopen van 'Water voor water', een kwart van de opbrengst is voor Simavi om waterputten in ontwikkelingslanden te financieren. (Die flesjes heb ik altijd in mijn tas en op mijn werk, thuis drink ik uiteraard uit een glas)
Rolf schreef:Zes op de tien Nederlandse consumenten laten biologische en 'eerlijke' producten als Max Havelaar-koffie in de schappen staan, omdat ze te duur zijn.
Ook menen consumenten zelf wel in staat te zijn om te bepalen of een
product een gezonde keus is. Ze zien de verschillende gezondheidskeurmerken ook steeds meer als reclame.
Ik denk niet dat het voedsel in de supermarkten hier zodanigKoeitjes schreef:Dat er steeds meer ziektes ...
Zouden veel mensen dit onderschatten -of er niet zo overnadenken- en voor de goedkoopjes gaan? Maar ik snap het ergens ook wel, het eindbedrag op een kassabon kan best hoog zijn als je het niet breed hebt. Wij hebben het ook niet luxe, maar toch probeer ik wel op goede voeding te letten
Rolf schreef:Ik denk niet dat het voedsel in de supermarkten hier zodanig
van kwaliteit is, dat daardoor ziekten ontstaan. Veel ziekten hebben
volgens mij veel meer spanning, ongezonde leeftwijze, ed. als oorzaak.
Het maakt ook verschil wat je uitzoekt. Vooral wel gewoon brood, beleg, melk, aardappelen, groente en goed vlees of vis.
Volgens mij is het ook goed een gezonde balans te zoeken tussen kennisKoeitje schreef:Ik vind het ook echt moeilijk om dingen zonder 'verkeerde' stoffen te kopen, want van meer dan de helft heb ik niet in de gaten wat erin zit. En er blijft vrij weinig over lijkt het
Groentetuinen zijn voor een habbekrats te huur anno 2008Dus iedereen weer terug naar de eigen groentetuin! Volgens mij kan ik net 1 slakrop kwijt, maar om daar een heel jaar mee te doen lijkt me ook niet heel gezond
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten