Afwachten of verwachten, over de toeëigening van het heil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 04 jun 2007 16:18

dubbelpost

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 04 jun 2007 16:27

Goofy

Als ik jouw antwoorden zo allemaal eens lees, bekruipt mij de vraag, of jij de Apostolische Geloofsbelijdenis wel onderschrijft ? Dus ook vergeving der zonden.!!

Wat mij weer doet denken aan iets met postrecht...en zo 8)
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 04 jun 2007 17:04

vergeving is er bij God genoeg maar de schuld bij de mens word gemist.
Is er bij de mens geen schuld zal God je ook nooit vergeven.
Men verwacht mischien zonder schuld te belijden huppelend de hemel binnen te trekken.
Het zou er wel eens in kunnen zitten dat nog nooit iemand zo hard de put de verderfs ingesmeten word als zoeen.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 04 jun 2007 17:14

goofy1978 schreef:Dat je wedergeboorte en toevallend recht niet in de bijbel leest komt omdat een natuurlijk mens de dingen die des geestes Gods zijn niet verstaat.
Ze zijn hem een dwaasheid, als je werkelijk bekeerd was zou je niet zo op me zitten vitten dan zou je me bijvallen.
Omdat er geen andere enge poort is en ook nooit zal komen.

1 Joh 4,6
Wij zijn uit God. Die God kent, hoort ons; die uit God niet is, hoort ons niet. Hieruit kennen wij den geest der waarheid, en den geest der dwaling.

Aangezien haast niemand het met me eens is is het met de ware bekeerden hier niet zo dik gezaaid.
Hoe ze aan Jezus zijn gekomen is me een raadsel maar ze zijn nooit onder het recht verloren gegaan das wel duidelijk.
En ik ook niet, maar ik vertel wat onze bekeerde dominee verteld van zn zieleleven.

Volgens mij is het hier een goede gewoonte om niet te gaan oordelen over ander mans hart.
Ten eerste kun je dat niet om dat het forum daar veel te beperkt voor is, ten tweede schiet je er op de manier waarop jij het doet niets mee op.
Laten we toch bovenal de bede van Paulus niet vergeten.

Romeinen 14:19 Zo dan laat ons najagen, hetgeen tot den vrede, en hetgeen tot de stichting onder elkander dient.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Footsteps
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Footsteps » 04 jun 2007 17:27

goofy1978 schreef:Ik zal jullie wel nooit kunnen overtuigen.
Maar als Jezus in het oordeel spreekt: wie zijt gij? Ik ken u niet, zal je wel moeten toegeven dat er iets aan je bekering mist.
Zo ik het vertel is er geen mens in staat zich te bekeren, in Jezus geloven is geen kunst aan.
Wat is dan bij jullie geloof de enge poort?bij mij is het wel duidelijk genoeg denk ik.
Jezus waarschuwde er voor dat er zullen zijn die elders inklimmen.
Als ik gelijk heb is zijn zowat alle refowebbers elders ingeklommen.
Er is geen engere manier om bekeerd te worden dan zoals ik het vertel.
Onmogelijk voor een mens, maar mogelijk bij God.
Jezus heeft gekropen als een worm,als God een mens wederbaart zal hij ook kruipen en wenen.
Jezus was onschuldig een mens is schuldig, God zal je in de bekering niet sparen.

Heb 12,6
Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, dien Hij aanneemt.

Jij geeft aan dat je het zelf niet kent en weet wel allemaal precies hoe het moet??? Tuurlijk maakt een bekeerd mens mee de ellende, de verlossing en ook de dankbaarheid. Maar God bekeert Zijn kinderen, ieder op Zijn manier. Zoek Hem! Denk dat het beter is dan te oordelen. Oordeelt niet opdat je zelf niet geoordeelt word!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jun 2007 17:38

goofy is nog niet bekeerd, dus als hij nu dood gaat wordt hij eeuwig gepijnigd en dat vindt hij niet erg :?

Gods genade is groter dan welk mens dan ook kan bevatten, God IS liefde en dat is iets geweldigs.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 04 jun 2007 17:50

Waar zegt hij dat hij dat niet erg vind.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 04 jun 2007 18:30

Gelukkig maar, anders was de ontelbare schaar wel heel klein geworden. Ik heb liever dat Jezus de mensen overtuigt, dan jij met jouw leer.

Zo ik het vertel is er geen mens in staat zich te bekeren, in Jezus geloven is geen kunst aan.
Wat is dan bij jullie geloof de enge poort?bij mij is het wel duidelijk genoeg denk ik.
En of geloven in Jezus moeilijk is! De poort is zo smal omdat ik het liefst zelf iets wil meenemen, maar gelukkig heeft God de poort zo gemaakt dat ik er precies door pas zonder iets van mezelf :D

Inderdaad, zoiets kan God alleen doen, maar gelukkig heeft God nog veel meer manieren :) Maar de bekering is niet eng, het is het meest grote en blijde iets wat er bestaat :D

Jezus heeft gekropen als een worm,als God een mens wederbaart zal hij ook kruipen en wenen.
Jezus was onschuldig een mens is schuldig, God zal je in de bekering niet sparen.
Heb 12,6
Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, dien Hij aanneemt.
Dagelijks ons het kruis na te dragen, want de dienaar is niet meer dan zijn/haar Meester, maar daar hoef ik niet om te huilen hoor, er is voor mij gebeden om dat met blijdschap te doen, ik hoop en bid dat ik dat tot de doorgang naar het eeuwige leven mag doen :)

Goofy, doe er nu eindelijk eens wat mee.. God die wacht nog steeds op je, rust niet tot je Hem toebehoort!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 jun 2007 18:47

Maar als Jezus in het oordeel spreekt: wie zijt gij? Ik ken u niet, zal je wel moeten toegeven dat er iets aan je bekering mist.

Heb 12,6

Paulus zegt wat anders.

31 Wat moeten wij hier verder over zeggen? Als God voor ons is, wie kan dan tegen ons zijn? 32 Zal hij, die zijn eigen Zoon niet heeft gespaard, maar hem omwille van ons allen heeft prijsgegeven, ons met hem niet alles schenken? 33 Wie zal Gods uitverkorenen aanklagen? God zelf spreekt hen vrij. 34 Wie zal hen veroordelen? Christus Jezus, die gestorven is, meer nog, die is opgewekt en aan de rechterhand van God zit, pleit voor ons.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 04 jun 2007 19:47

Niemand zou het niet erg vinden om naar de hel te moeten.
Maar ik zou het wel erg vinden als ik me bedroog voor de eeuwigheid.
Denken in te gaan en niet te kunnen.
Zo ik het vertel leren ze het in de oud ger gem en ger gem in ned binnen en buiten verband.
en bij ons op dorp ook in de ger gem beetje zware ger gem zeker :wink:
Ik wil wat ze de oude waarheid noemen jullie niet onthouden.
en zou ook niet slim zijn volgens paulus.

Gal 1,9
Gelijk wij te voren gezegd hebben, zo zeg ik ook nu wederom: Indien u iemand een Evangelie verkondigt, buiten hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt.

Ik heb dit evangelie van God ontvangen en zal het vertellen tot ik dood ga,al neemt haast niemand het me in dank af.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 jun 2007 19:53

Het wordt je idd niet in dank afgenomen door mij. Omdat je oordeelt over mij. Omdat je maar mij te pletter slaat met dat ik niet bekeerd kan zijn en dat terwijl ik weet wat voor werk God in mij gedaan heeft.

Wie ben jij om voor God te bepalen wie Hij wel of niet op de goede manier gereopen heeft?
Is God niet almachtig? Staat het Hem niet vrij om zelf te bepalen hoe Hij mensen tot Hem trekt?

Ook al wordt het zo bij jullie geleerd, daarom zegt dat niet dat dit enige goede manier is.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 04 jun 2007 20:17

Gerdien B. schreef:Het wordt je idd niet in dank afgenomen door mij. Omdat je oordeelt over mij. Omdat je maar mij te pletter slaat met dat ik niet bekeerd kan zijn en dat terwijl ik weet wat voor werk God in mij gedaan heeft.

Wie ben jij om voor God te bepalen wie Hij wel of niet op de goede manier gereopen heeft?
Is God niet almachtig? Staat het Hem niet vrij om zelf te bepalen hoe Hij mensen tot Hem trekt?

Ook al wordt het zo bij jullie geleerd, daarom zegt dat niet dat dit enige goede manier is.

2Co 10:17-18 Als iemand zich wil beroemen, laat hij zich dan op de Here beroemen. Iemand die zichzelf aanprijst, is niet van waarde. Maar als iemand door de Here geroemd wordt, is dat een bewijs van zijn waarde.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 jun 2007 20:20

Zeg maar gerust in allerdaags nederlands wat je hier mee bedoeld Jantjes
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 04 jun 2007 20:31

Het evangelie is een tweesnijdend scherp zwaard, het maakt duidelijk onderscheid tussen bekeerd en onbekeerd.
ben je het eens geworden verloren te gaan val je aan de rechterzijde van het zwaard.
ben je dat niet val je aan de linkerzijde en indien je zo sterft zal je verdoemd worden.
volgens sommige evangelies hier ben je al bekeerd als je de naam Jezus eens hebt horen waaien.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 04 jun 2007 20:32

Gerdien B. schreef:Zeg maar gerust in allerdaags nederlands wat je hier mee bedoeld Jantjes

Verdraag het maar als ik nog even zo 'dwaas' doorga op dit onderwerp. Maar natuurlijk verdraagt u mij! Ik zie scherp op u toe met dezelfde zorg als waarmee God op u let. Ik heb u (als in een huwelijk) aan Christus gegeven. Eigenlijk net alsof u, als een maagd, aan Christus bent verbonden. Maar ik ben bang dat u, net als Eva door de slang en diens sluwheid werd verleid, zich laat afleiden van de eenvoud in Christus. U bent veel te goedgelovig. Zelfs als iemand u een heel ander beeld van Jezus geeft dan wij, gelooft u hem. Als iemand aankomt met een andere geest dan de Heilige Geest, Die u hebt ontvangen, of met een ander evangelie, dan accepteert u dat zomaar.

Terug naar “Archief”