Dat vind ik een beetje ongenuanceerde reactie.
Want'wie laat de natuur zijn gang dan gaan?
Dat doe je toch zelf door niet meer op de natuur te hoeven letten? Door gemeenschap te willen hebben als het jou uit komt of als de natuur zich aanmeld....?
Ik geef juist aan dat je niet altijd de natuur zijn gang moet laten gaan. En ik denk dat we het daarover wel eens zijn.
En je leest inderdaad nergens een verbod op de pil, maar wel een verbod op doodslag. Aangezien de pil ook abortief werkt, lees je in de Bijbel daar dus wel degelijk een verbod op.
Daarover verschilt men dus van mening:
Wanneer de pil het innestelen van een embryo voorkomt, kan dit door mensen die vinden dat het leven begint bij de bevruchting, worden gezien als een chemische vorm van abortus. Dit is voor sommigen een van de redenen om de anticonceptiepil af te wijzen. Een deel van de geneeskundigen ziet pilgebruik als een abortus, terwijl de meeste groepen van abortusactivisten dit probleem vermijden door het begin van het leven te definiëren met de innesteling van het embryo in de baarmoederwand. De sterkste anticonceptieve werking van de normale pil ligt overigens in het voorkomen van ovulatie, zodat er al helemaal geen rijpe eicel ontstaat, en voorkoming van bevruchting door ondoordringbaar worden van het slijm in de baarmoederhals voor spermatozoën, zodat er zelfs als er een eicel is geen bevruchting optreedt.En in welke gevallen is het dan medicatie?
Als er andere alternatieven zijn waarom zou je dan perse de pil willen?
Om acne te bestrijden zijn er ook andere middelen, en je zou ook kunnen zeggen dat het gewoon bij je pubertijd hoort.
Ik ken ook mensen die het hebben terwijl ze niet meer in de puberteit zitten. En andere middelen zijn er niet. Puistjes horen bij de puberteit, Acne is veel breder. Doe maar eens even wat research. Daarnaast gaat ook niet voor iedereen de maandelijkse periode precies hetzelfde, er zijn mensen die veel meer complicaties daarbij hebben dan de gemiddelde vrouw.
Overigens, als je de pil als medicijn gebruikt werkt het sowieso al niet abortief, als je bij geslachtsgemeenschap pil en condoom gebruikt werkt het ook niet abortief, het enige wat je dan doet is bevruchting voorkomen, maar dat is bij periodieke onthouding net zo, dus lijkt me dat geen probleem.
We grijpen wel erg makkelijk naar hormomen om de natuur maar tegen te gaan, terwijl het gewoon een proces is wat erbij hoort.
Er zijn zoveel "natuurlijke processen" die we bestrijden als ze vervelend zijn, wat is daar mis mee? Alles wat niet leuk is maar wel speling der natuur, hoef je daarmee nog maar niet te accepteren.
En wat moeten jongens dan met Acne? Ook aan de dianepil?
Die kunnen het toch ook op een andere manier oplossen?
Dat helpt niet en bovendien krijg je dan borstvorming enzo. Ook niet alles

Maar medicatie tegen Acne gebruiken (das dus wat anders dan jeugdpuistjes) lijkt me niet verkeerd. Je hoeft acne niet te accepteren omdat het een speling der natuur is, net zo goed als dat je slechte ogen ook niet als speling der natuur beschouwt en daarom maar geen bril of lenzen neemt