vriendschap na verkering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 30 okt 2005 13:11

Ik dacht nog dat ik vrienden kon blijven na anderhalf jaar maar we begonnen steeds dingen op te zoeken die elkaar irriteerden. Niet zo geslaagd voor ons dus! :?
Afbeelding

Struis
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Struis » 31 okt 2005 00:19

Het is een vorm van jezelf voor het lapje houden; diep in je hart hoop je erop dat het wellicht ooit nog aan gaat;
of het is een middel om het uit-gaan minder hard aan te doen komen.
in beide gevallen is het een fopmiddel; het komt er op aan eerlijk te zijn, de realiteit serieus te nemen, en niet via een omweg opnieuw aan te sturen op een relatie. houd jezelf niet voor de gek.
laat ik zeggen dat er naast deze beide gevallen vast wel meer gevallen bestaan, maar ik vermoed dat het gros van de gevallen waar men de afspraak maakt 'als vrienden verder' deze twee motieven als ondergrond heeft.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 okt 2005 00:57

En waar is dat vermoeden op gebaseerd?

Mi. kan het heel goed dat je gewoon besluit dat een relatie er niet meer in zit, terwijl je nog wel dermate veel om elkaar geeft (en natuurlijk ook veel gedeeld hebt) dat het bijna onmogelijk is om elkaar dan opeens definitief niet meer te waarderen en contact te hebben.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 03 nov 2005 17:36

Aragorn schreef:En waar is dat vermoeden op gebaseerd?

Mi. kan het heel goed dat je gewoon besluit dat een relatie er niet meer in zit, terwijl je nog wel dermate veel om elkaar geeft (en natuurlijk ook veel gedeeld hebt) dat het bijna onmogelijk is om elkaar dan opeens definitief niet meer te waarderen en contact te hebben.

Juist. Loos gel*l, Struis, in elk geval niet op mij en mijn ex van toepassing. Drie jaar van je leven ga je niet zomaar even in de vuilnisbak gooien door alle contact te verbreken, je bent hartsvrienden geworden en dat je relatie dan niet meer lekker loopt heeft vooral te maken met de uniciteit van een liefdesrelatie en niet zozeer met de onderlinge vriendschap die je hebt opgebouwd.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 nov 2005 18:34

Struis schreef:Het is een vorm van jezelf voor het lapje houden; diep in je hart hoop je erop dat het wellicht ooit nog aan gaat;
of het is een middel om het uit-gaan minder hard aan te doen komen.
in beide gevallen is het een fopmiddel; het komt er op aan eerlijk te zijn, de realiteit serieus te nemen, en niet via een omweg opnieuw aan te sturen op een relatie. houd jezelf niet voor de gek.
laat ik zeggen dat er naast deze beide gevallen vast wel meer gevallen bestaan, maar ik vermoed dat het gros van de gevallen waar men de afspraak maakt 'als vrienden verder' deze twee motieven als ondergrond heeft.

Zo zie ik het dus ook.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 nov 2005 18:47

Hmm...ik kan me in wat Struis en Gershwin zeggen allebei wel vinden.

Toen mijn verkering net uit was, was het inderdaad impossible om nog vrienden te blijven. Ik wilde er zo snel mogelijk overheen komen en dat kon toen niet als we contact hielden. Heerlijk was het toen, een tijd hem niet zien, niet spreken, niet MSN, niks even...

Maar nu ik hem weer af en toe spreek zie ik wel dat je toch veel gedeeld hebt enzo, en dat het wel heel gaaf is om daar soms nog es over door te praten.

Terwijl hij al een verlovingsdatum heeft en ik ook weer verkering heb is het wel heel goed om zo af en toe nog contact te hebben
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 03 nov 2005 19:11

vriendschap na dat het uitgegaan is.. 2jaar geleden had ik met tom.. dat is toen door omstandigeheden ook uit gegaan. wij hebben altijd contact gehouden via msn maar nooit in het echt.. we hadden nog wel een soort'vriendschap'en naar anderhalf jaar hebben we ook weer wat samen gekregen. en ben nu nog gelukkig met hem.

maar met ik heb tussen tom in ook met een jongen gehad. daarna zijden we ook tegen elkaar we blijven vrienden. maar dat werkte voor geeen meter. elke keer als we elkaar spraken kregen we alleen maar ruzie!en nu spreek ik hem dus ok niet meer

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 nov 2005 21:25

MissF schreef:Hmm...ik kan me in wat Struis en Gershwin zeggen allebei wel vinden.

Het kan gewoon allebei en generaliseren heeft dus geen zin. :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 nov 2005 21:47

Aragorn schreef:
MissF schreef:Hmm...ik kan me in wat Struis en Gershwin zeggen allebei wel vinden.

Haha, ben het totaal met je eens deze keer :)

(ook al weet ik dat ik soms juist wel erg generaliseer en zwart-wit denk ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 15 nov 2005 15:23

Aragorn schreef:

Misschien komt het ene wel veel meer voor dan het andere (dat zouden we dus moeten onderzoeken) Dan zou je misschien een beetje kunnen generaliseren. Al geloof ik niet dat er aanzienlijke percentuele verschillen tussen vriendschap na relatie en vriendschap (met de hoop dat het weer goed komt) bestaan.

Terug naar “Archief”