Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor Daatje123 » 07 okt 2009 14:45

Sinds een paar weken pin ik elke week bedrag X voor boodschappen etc. Merk dat ik nu veel beter overzicht houd van wat ik uitgeef. Toch fijn om te weten waar het geld allemaal naar toe gaat. Als ik zie hoe dat bij 'een dubbeltje op z'n kant' gaat...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 okt 2009 14:55

Ik kijk dat programma ook altijd echt sommige mensen snap ik echt NIET.
Wij gaan vanaf deze maand elke week een bepaald bedrag pinnen voor de boodschappen enz ben benieuwd hoe dat gaat.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 07 okt 2009 15:15

Het bevalt mij goed om elke week te pinnen. Hield zelfs elke week geld over :wink: . Maar ja, dat komt ook omdat mijn man 3,5 week weggeweest is en af en toe een dagje thuis was.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 okt 2009 15:27

Wij pinnen ook iedere week een vast bedrag, werkt erg goed om overzicht te houden op wat eruit gaat. Wij hebben dan een vast bedrag gereserveerd voor de dagelijkse boodschappen, en een bedrag voor overige uitgaven (kleding, cadeautjes, etc)

@Kwebbel: bezuinigen kan idd heel goed door al je verzekeringen, abonnementen etc. eens goed te bekijken. Ik weet niet of je aanvullend verzekerd bent voor ziektekosten, maar anders zou je ook eens kunnen kijken of je daar wat aan moet veranderen. Wij hadden per afgelopen 1 jan. onze zorgverzekering aangepast en hebben daar behoorlijk voordeel van.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 okt 2009 15:44

Wij hebben door iemand onze verzekering na laten kijken en per 1 januari (inboedel) en per 1 mei (auto) volgend jaar gaan we over we zijn nu nog beter verzekerd en we zijn een stuk minder kwijt. Wij zitten nu voor stroom,water,gas bij de Delta kan ook een stuk goedkoper omdat dit een van de duurdere is maar welke leverancier is echt goed?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 okt 2009 18:31

liefie schreef:Wij hebben een hekel aan allemaal verschillende rekeningen. En hebben daarom ook maar 1 spaar en 1 betaal rekening en dat werkt voor ons super handig. Wij hadden ook veel geld op onze spaar staan maar als je eenmaal aan een grote verbouwing begint is het einde zo in zicht hoor :lol:
ik kan je de hand schudden :lol: en wij hebben ook een giga hekel aan al die verschillende rekeningen. Toen de ING samen ging hadden we iets van 6 rekeningen ofzo :shock: ieder nummer had weer een aparte spaar- en betaalrekening. Echt niet handig. We hebben nu 1 betaal en 2 spaarrekeningen waarvan 1 met veel rente. Het is idd ook handig wat je zei om een groot bedrag van je salaris meteen weg te boeken! Dat is wellicht een handige tip voor ons. Als je geld heb ben je geneigd om meteen te pinnen (ik wel) dus dat moet beter bij mij. Gewoon een vast bedrag pinnen en het daarmee doen. Ik weet wat ik uitgeef aan boodschappen en dat is best goedkoop. Ik ga gewoon niet meer naar het winkelcentrum 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 okt 2009 19:24

op de verzekering zou ik dus absoluut niet besparen! een klein akkefietje en daar gaat je goeie geld! ik ben volledig verzekerd, het grootste pakket, ikhoef niet na te denken als ik naar een osteopaat oid wil, alles wordt vergeod. op de eerste 150 euro na dan.. maar die was ik al vrij snel kwijt :(

wat hier helpt is maar twee keer per week boodschappen doen, lijstje maken en dat alleen halen.
Niet willekeurig raak winkelen ed, maar een lijstje maken wat voor kledingstukken er nog ontbreken ipv iets leuks te halen, thuis te komen en er niks onder of boven te hebben... :roll:

En... marktplaats! =D> soms kan je daar splinternieuwe dingen afhalen, als je zoekt in je omgeving, kan je het soms nog bij je buren ophalen :mrgreen:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 08 okt 2009 08:41

Hier valt het qua boodschappen halen erg mee. 50 euro per week halen wij makkelijk. Ik had gedacht dat het vrij moeilijk zou zijn, maar dat valt reuze mee.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 08 okt 2009 09:26

Ja, dat is ook mijn streven. € 50,- in de week lukt afgelopen weken ook prima. Is niet helemaal eerlijk omdat mijn man veel weggeweest is.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 08 okt 2009 11:48

Ik kan 2 a 3 maanden gewoon niet sparen omdat ik zoveel onvoorziene onkosten heb!! En dat terwijl ik gewoon thuis woon en een redelijk riant salaris heb... :-k
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2009 11:49

Het scheelt wel of iemand thuis werkt of buitenhuis. Dan ben je ook wel wat meer kwijt. Mijn man ontvangt ook klanten aan huis. Het misschien niet veel maar je merkt het wel.

Ik ben nu ook heel erg blij met m'n vriezer.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 okt 2009 12:52

Evelien schreef:Het scheelt wel of iemand thuis werkt of buitenhuis. Dan ben je ook wel wat meer kwijt. Mijn man ontvangt ook klanten aan huis. Het misschien niet veel maar je merkt het wel.
Bedoel je nou dat het duurder is als je thuis werkt of dat dit voordeliger is? Dat kan namelijk per situatie verschillen: als je als je thuis werkt tussen de middag gewoon boterhammen eet en in de loop van de dag een enkel gewoon kopje koffie drinkt, kan dat goedkoper zijn dan wanneer je buitenshuis werkt en dure broodjes van de broodjesservice eet en regelmatig een kop cappucino koopt, bijv...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 okt 2009 13:00

Ik wilde dat ook net vragen is het duurder of goedkoper thuis? Ik denk thuis goedkoper.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2009 14:23

Thuis goedkoper? in ons geval niet.

Want als ik bij m'n gastouder gezin mee eet kan ik dat gewoon bij hen pakken.

Wat ik ook al aan gaf was dat mijn man vaak thuis aan het werk is en ook klanten aan huis krijgt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 okt 2009 14:36

Maar goed een kopje koffie wat fris of een broodje zijn de kosten volgens mij ook niet?
Zou duurder zijn als je een lunch buiten de deur hebt.
Wij beginnen in december met elke week geld pinnen want nu hebben we hele rare weken en nog wat dure uitgaven (9 verjaardagen en een bruiloft en nog een vakantie naar Egypte)

Terug naar “Archief”