Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jun 2008 15:07

Galateia schreef:Hey, gefeliciteerd! Wat snel al... je wekte altijd een beetje de indruk, dat jullie voorlopig nog even wilden 'wachten' met kinderen krijgen!

Maar helemaal leuk! Gaat alles goed?

Dat was ook zo. We zijn nu ook 9 maanden getrouwd, dus hebben bewust meer dan een half jaar gewacht. Maar veel mensen hebben het idee dat we gister trouwden ;) En tja, aan het begin van ons trouwen waren we er niet aan toe, maar opeens kwam dat gevoel echt! Heel bizar :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 23 jun 2008 15:09

Wat leuk MissF! :D
Al aan het idee gewend?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 23 jun 2008 15:10

Wow, wat leuk! Gefeliciteerd!
Tjonge als ik jouw posts las dacht ik ook dat het nog even zou duren, maar superleuk zeg! Geniet ervan.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 jun 2008 15:11

:D woei MissF wat leuk :)
Alleen dat van ontbijt op bed snap ik niet: helpt dat echt of is dat psychisch?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 jun 2008 15:13

missF en man super gaaf!! gefeliciteerd!!! geniet er van! :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jun 2008 15:14

Dank je wel allemaal :)
Nee, dat schijnt echt te werken, omdat je maag dan al werkt voor je iets doet.
Mijn moeder zei het al snel dat hij dat moest doen, maar dat vond hij toen onzin. Volgens hem wilde mijn moeder gewoon dat hij mij verwende. Tot zijn moeder precies hetzelfde vertelde. Sindsdien doet hij het netjes, en staat elke morgen om kwart over 5 mijn ontbijtje klaar ;)

Het is een raar idee. Sinds de echo zijn we er wel echt superblij en gelukkig me, daarvoor niet zo. Dan is het te onwerkelijk, en te heftig. Man, het blijft niet niks! Ik blijf die denker, maar na de echo was het vooral gevoel, het is geweldig, dat dit kan, dat zoiets kan groeien in mij. En sindsdien kunnen we het tenminste aan iedereen vertellen en er gewoon gelukkig mee zijn.

(nu het probleem kinderopvang nog, dat is één grote stressbende voor mij op het moment)

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 23 jun 2008 15:15

Lalage schreef::D woei MissF wat leuk :)
Alleen dat van ontbijt op bed snap ik niet: helpt dat echt of is dat psychisch?

Als iets psychisch is kan het nog steeds helpen uiteraard :) En ontbijt op bed is natuurlijk altijd goed!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 jun 2008 15:17

Niet gaan stressen, dat is niet goed voor je. Komt allemaal wel goed. Welke opties hebben jullie? Uit je vorige posts heb ik begrepen, dat jullie liever niet gebruik maken van oppas of kinderdagverblijf? Of zijn jullie anders gaan denken? Weet je al of je wilt blijven werken?

Haha, hm... ja... stressvragen inderdaad! Maarre... jullie komen er wel uit!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jun 2008 15:24

Galateia schreef:Niet gaan stressen, dat is niet goed voor je. Komt allemaal wel goed. Welke opties hebben jullie? Uit je vorige posts heb ik begrepen, dat jullie liever niet gebruik maken van oppas of kinderdagverblijf? Of zijn jullie anders gaan denken? Weet je al of je wilt blijven werken?

Haha, hm... ja... stressvragen inderdaad! Maarre... jullie komen er wel uit!

Nouja, kinderdagverblijven kosten net zoveel als ik verdien, dus dat vind ik onzin.
3 dagen een oppas vind ik teveel. Familie die oppast hebben we niet. Tenminste, de mensen die ik eventueel op zou willen laten passen, zoals mijn moeder, maar die werkt gewoon 32 uur. Mijn schoonzus heeft er al 5, dus ik denk dat die er ook niet op zit te wachten.
En ik twijfel of ik het wel goed vind, mijn kindje 3 dagen wegbrengen, terwijl we toch heel bewust hebben 'gekozen' voor een kindje. Dus vind ik dat niet echt eerlijk.
Mijn man kan heeeeeel misschien 1 dag minder werken, maar ik kan niet zeggen dat ik persé die of die dag wil werken. Dat is altijd anders.

Misschien toch een andere baan. Logeerhuis ofzo, alleen in de weekenden. Want ik wil vooral werken omdat ik denk ik absoluut niet hele dagen thuis kan zitten, maarja, in hte weekend werken, dan zit ik nog 5 dagen thuis met huishouden en kind, en ik vrees dat dat totaal niks voor mij is..ds we dubben verder en ik kijk ondertussne de advertenties met vacatures af :D

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 23 jun 2008 15:27

Gefeliciteerd MissF en man 8>)!! Geniet ervan :lol:!!

Ik had dezelfde indruk als Gelateia, niet negatief bedoeld hoor! Maar heel mooi dat je zo ook kunt zien dat het (moeder-/vader-) gevoel opeens heel snel kan groeien.
Wat de toekomst brengen moge........

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 jun 2008 15:28

Ingewikkeld! Maar het kinderdagverblijf of een gastouder kost met subsidie/belastingvoordeel enzo toch zeker niet zoveel? En het gaat dus om maar 2 dagen per week, ofzo? Dan moet dat toch wel te betalen zijn?!

Nou... het komt wel goed, joh! Misschien vind je wel een vacature de komende maanden, die perfect past! Het zou wel leuk zijn, als je man een dagje minder kan werken: goed voor de papa-kind-relatie 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 23 jun 2008 15:41

MissF, wat leuk zeg! Van harte gefeliciteerd! En inderdaad, geniet maar lekker van elke morgen een ontbijtje op bed, da's volgens mij echt ongekende luxe! ;)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 23 jun 2008 15:45

Super, MissF! Gefeliciteerd! :D

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 23 jun 2008 15:49

MissF en man, van harte gefeliciteerd!! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet verwacht had, je praatte altijd zo over wachten, samen genieten, kind opvoeden is niet nix, etc. Maar supergaaf! d:)b

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jun 2008 15:51

Hahhaa, maar dat blijft hoor, dat opvoeden enzo, dat vind ik nu al eng ;)
En misschien scheelt het dat ik nooit wilde trouwen of kinderen krijgen, maar toen kwam ik mijn man tegen en wist ik meteen dat ik met hem wel wilde trouwen, en toen we iets langer dan een hal fjaar getrouwd waren, wisten we dat we alles op de rit hadden en al zou het niet lukken we samen ook enorm gelukkig zouden blijven, dan komt er opeens toch z'n gevoel ofzo :)
(en ik blijf baby's niet leuk vinden, maar na navraag blijkt mij moeder dat ook niet te hebben en vond ze haar eigen baby's de allermooiste en liefste van de hele wereld, dus het komt vast goed met mij :D )

Terug naar “Archief”