Appel, het is pas een oordeel als je daarbij zegt dat het Gods wil is o.i.d. Daar kan ik totaal niet tegen, als mensen daarmee gaan 'gooien'. En dat doe je toch niet? Je houdt het bij jezelf, dat jij dat als Bijbels ziet. Dus dan kan het denk ik geen kwaad om erover te vertellen. en als je dan elkaars mening respecteert, dan kan het een goede discussie zijn

Schelpje, ik geef ook nooit grof volkoren brood, omdat ik het zelf ook niet eet, maar hier krijgen ze zodra ze bijvoeding krijgen het geprakt met een grote vork of in stukjes. Nooit gepureerd. Dan denk ik dat ze motorisch nog neit helemaal aan bijvoeding toe zijn. Maar of dat echt zo is weet ik niet, want er zullen vast kindjes zijn die het qua gewicht wel nodig hebben en qua honger, maar het nog niet kunnen verwerken. Maar hier krijgen ze vanaf het eerste moment niks echt gepureerd. Frederiek eet gewoon hele stukken brood met korsten, en die eet een grote rijstwafel zo op. En als ze een keer wel een stukje verkeerd schiet, dan kokhalst ze het wel weer op, maar dat komt amper voor. (dat is ook zoiets: vooral oudere mensen schrikken dan zo, terwijl het een hele normale reactie is, dus ik doe er niks mee, behalve als het te lang duurt natuurlijk, haar oma's gaan toch op haar rug timmeren omdat ze zich rot schrikken

)
Ik ben vanmiddag gewoon alleen met Frederiek, zo apart. Jurian is bij mijn moeder blijven spelen, want ik moest naar huis omdat Frederiek doodmoe was en naar bed moest en Jurian wilde daar blijven. Ze komen hem zo thuis brengen. Wel lekker om even alleen met haar te zijn, een hele poos geknuffeld zonder dat Jurian er tussendoor komt. Ook wel eens goed

Net als het andersom soms heerlijk is om hem flink aandacht te geven als zij slaapt
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...