kees61 schreef:groenrondballetje schreef:kees61 schreef:groenrondballetje schreef:Ik heb het stuk zelf geschreven en in je citaat leg je een andere betekenis van de tekst dan wat ik er mee bedoeld heb.
Het stuk vervolgt metOp kennislink, John schreef:In de biologie heeft evolutie zich ruimschoots bewezen als "intelligente ontwerper".
Waarom ben je dan zo vaag daarin? Wie dat stukje leest, zal toch onmiddelijk denken aan een evolutie zoals Darwin die verzonnen heeft?
Dat is de basistheorie in de hedendaagse biologie. Je kunt natuurlijk in je eentje denken dat je het beter weet dan alle biologen samen - zoals bv. Peter Scheele doet - maar de biologen zeggen dan dat je gebrek aan kennis in de biologie hebt.
Naast een ander stukje dat je zelf geschreven hebt over wetenschappelijke bezwaren, staan nog meer stukjes te lezen: http://home.planet.nl/~hoek0153/creationisme.html
Hier wordt duidelijk uitgelegd dat de evolutietheorie zoals Darwin die verzonnen heeft, niet te bewijzen valt. Het stuk is geschreven door een Dr.Ir en een Dr. Die zullen het ongetwijfeld beter weten dan ik. Onderaan die pagina zit een [home] knopje waar nog meer interessante dingen te lezen zijn.
Het stuk heeft drie grote problemen.
Het eerste staat hier:
http://home.planet.nl/~hoek0153/creationisme.html schreef:In feite heeft men dan juist bewezen dat de evolutietheorie niet klopt, omdat er blijkbaar zeer veel kennis en vaardigheid nodig is om leven te maken. Dat is nu juist wat de bijbelgetrouwe wetenschappers geloven.
Het is jammer dat deze mensen ook niet de moeite hebben genomen om Darwin te lezen. Ik herhaal het nog maar eens! Darwin schreef dat hij dacht dat alle levensvormen ontstaan zijn uit een of enkele door God geschapen levensvormen (origen of species). In feite zijn ze het dus op dit punt met Darwins theorie eens! Waarom zeggen ze dan dat dit een bewijs tegen de evolutietheorie is.
Ik bedoel dat is dezelfde argumentatie dan zeggen dat het geloof in de opstanding van Jezus onzin om te geloven want Paulus schrijft als Jezus niet opgestaan was dan was ons geloof onzin ... Paulus gelooft dat Jezus is opgestaan; ik geloof dat Jezus is opgestaan. Dan ben ik het toch met Paulus eens!!!
Dus als Degens en site-manager Hoek hetzelfde zeggen als Darwin kunnen ze dit toch niet als een argument tegen Darwins theorie gebruiken ... of bedoelen ze een heel andere evolutieleer dan die van Darwin .... dan hadden ze dat wel mogen zeggen (Darwins visie is voor iedereen na te lezen in de origen of species en dus een controleerbaar feit!).
Het tweede probleem met dat stuk is dat tussen meetpunt 1 en meetpunt 2 evolutie plaats vind (zie mijn stuk op kennislink). Dus evolutie bestaat vandaag de dag en is betrouwbaar en herhaalbaar. De extrapolatie gaat alleen over de geschiedenis, zie daarvoor punt drie.
Het derde probleem is dat alle geschiedenis per definitie als onwetenschappelijk en onbetrouwbaar wordt neergezet. Dat geldt dan dus ook voor de Bijbelse geschiedenis, voor het bestaan van Mozes, Elia, David en zelfs voor het bestaan van Jezus. Als iemand zijn visie op de schepping moet verdedigen ten koste van betrouwbaarheid van de geschiedenis dan vrees ik dat dit meer de Christelijk zaak meer kwaad dan goed berokkend.