Internetrelaties

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

SMO

Berichtdoor SMO » 16 jun 2004 11:34

lang leve de midnight-dates by moonlight

weet je iig meteen of je met een weerwolf te maken hebt

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 22 jun 2004 20:58

Ik ben ervanzelf van overtuigd dat je een relatie via het internet kan hebben, om makkelijk contact te krijgen en na een tijdje kan je wat afspreken in een leuk cafétje of een leuke film af te spreken.
En daarna kan je altijd zien wat er gaat gebeuren.

Maar relaties van uit andere landen, zal wel moelijker worden.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 23 jun 2004 08:41

Het is goed voor het eerste contact maar verder is het niet aan te raden denk ik.

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 23 jun 2004 09:32

een complete relatie via internet kan toch sowieso niet. Je moet elkaar in het echt gezien hebben!!
Alhoewel dat ook niet helemaal opgaat. Laatst stond volgens mij in een krant een bericht dat iemand via Internet gezegd had dat hij met haar wilde trouwen, zij stemde ook toe en gingen trouwen, ze hadden elkaar nog nooit gezien :shock: :lol:

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 23 jun 2004 17:02

Das wel heftig ja...

Internet is een goeie mogelijkheid om eerste contacten te leggen, vooral bij mensen die daar normaal wat problemen mee hebben. Maar de ontmoetingen zijn stukken belangrijker, dan kom je de ware internetter tegen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Internetrelaties

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jun 2004 18:00

janneke schreef:Er is via via al vaak over dit onderwerp gesproken. Er schijnen sterk verschillende meningen over te zijn:

Je vriend(in) ontmoet te hebben via het internet.

Heel veel mensen vinden het stom...Stom, waarom? Hebben ze niet het verkeerde beeld van internetontmoetingen? En is het niet precies hetzelfde idee als elkaar in een cafe ontmoeten, behalve dat je kennis maakt via de chat of het forum, of misschien een meeting?

Hier graag de VOOR' s en TEGEN' s van de zogenaamde ' internetrelatie'.

(wel met goede argumenten, dus niet alleen: het is stom...)

Over dit onderwerp wou ik het ook ooit eens hebben, maar het is er nooit van gekomen.
In ieder geval had ik er wel een leuke titel voor bedacht: 'Digitale liefde'.
Goed, bij deze is het dus niet meer nodig dat ik er nog een nieuwe discussie over begin.

Iemand ontmoeten via internet... Tsja, het is maar net op welke manier dat gaat.
Eén manier is via een datingsite. Je hebt dan een account, en je kan berichten sturen naar anderen die er ook bij ingeschreven staan. En je kan chatten.
Ik vind het een ronduit walgelijke manier van contacten maken.
Ten eerste zie je de persoon niet eens! In het normale sociale verkeer is dat altijd wel zo, ook als je iemand nieuw leert kennen. Vind ik wel zo prettig, om de persoon te zien met wie ik te maken heb. Een foto op je computerscherm is daar geen alternatief voor. Want als je in het echt iemand ziet, zie je niet alleen hoe die persoon eruit ziet, maar je krijgt gelijk ook een indruk van hoe de persoon is. Achter de PC moet je het echter allemaal zonder die dingen stellen!
Ten tweede: op relatiesites wordt van de uitzondering het uitgangspunt gemaakt. Velen gaan langs die weg bewust op zoek naar de ware liefde. Maar dat is in mijn ogen net zoiets als: in de auto stappen, en hopen dat je een ongeluk krijgt, zonder dat je het bewust gaat veroorzaken. Dat heeft weinig zin, want dat gebeurt meestal niet. Het is een rare vergelijking die ik hier maak. Een vergelijking die je zo maar op het verkeerde been zet. Ik bedoel er niet mee te zeggen dat digitale relatiezoekers teleurstellingen naar zich toe (willen) trekken, maar dat het absurd is om je aandacht te focussen op 1% van de realiteit, nl. het bijzondere, en de 99% gewone realiteit te negeren. Het ongelukkige in de vergelijking is dat een autoongeluk iets zéér ongewensts is, terwijl het ontmoeten van de ware liefde iets zéér gewensts is. Misschien is een vergelijking met een geldloterij een betere.

Ik heb inderdaad ook een tijd gehad dat ik dacht: weinig mis mee. Ik heb het zelf ooit eens uitgeprobeerd. :oops: Het leek me wel spannend, een ontmoeting regelen en zo. De ervaringen die ik op heb gedaan hebben echter als resultaat dat ik er een spreekwoordelijke afkeer van gekregen heb. Ik heb belangstelling gehad van een paar dames..., nee werkelijk!! Wat een ongelofelijke zielepoten waren dat zeg!
Daarover vertel ik in het volgende antwoord, anders wordt deze te lang.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 23 jun 2004 18:37, 5 keer totaal gewijzigd.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jun 2004 18:12

De eerste persoon viel eigenlijk nog redelijk mee, in vergelijking met wat me later te wachten stond. Ik had een 'digitale' vriendschap, en ging de dame in kwestie eens ontmoeten. Lekker gezellig uit eten, en over van alles gepraat. Krijg ik gelijk de dag daarop een grote zware e-mail waarom ik voor haar de ware niet zou zijn!! (Terwijl ik het zo bekeek: gewoon gezellig elkaar ontmoeten, en daarna gewoon zo verder gaan en zo. Gewoon gezellig ontspannen.) Maar dit was de ergste nog niet, want hoewel zij natuurlijk gelijk weer koortsachtig op zoek ging naar een ander, ze wilde ten minste nog (af en toe) mailen.
Nu die tweede. Die meldde zich bij mij, omdat mijn profiel haar aansprak, zo meldde zij. Nou ja goed, een tijdje gemaild. Hoor ik na verloop van tijd niks meer. Krijg ik na verloop van tijd een bericht: 'ik heb een ander ontmoet met wie het wat lijkt te gaan worden ("Ja oké, so what? Zit ik niet mee. Van mij mag het.") en daarom moeten we stoppen met e-mailen.' Oh, dus als je iemand ontmoet met wie het wat wordt, mag je dus niet meer met anderen communiceren? #-o En ze voegde er nog aan toe over teleurgesteld zijn en zo, en dat ik het misschien jammer zou vinden. :shock: Tering, hoe krijgt ze het getypt - de monitor zou er toch van exploderen! - en vooral: wie haalt dat in het hoofd om het naar de ander toe te mailen!! Tsjongejongejongejonge, wat een...@#$%*!! Echt, dan ben je toch een onbeschrijfelijk stom rund, een koe, etc. etc....!! Echt, ik heb geen woorden om mijn walging voor zoiets uit te drukken! Ik heb nog enige volstrekt vergeefse moeite gedaan om mijn nuchtere gedachten aan haar duidelijk te maken, en dat er ook zoiets bestaat als normale communicatie, en dat ik de mogelijkheid nog helemaal niet gehad had om überhaupt verliefd te worden o.i.d. (Alleen het woord 'verliefd' al, volstrekt niet toe te passen noch te verwachten bij dit soort situaties!) Maar het hielp allemaal niks. (Krijg een koe maar eens iets aan het verstand! ](*,) ) Ze vertikte het nog te reageren.
Ik had mijn buik er dus goed van vol. Voorlopig niet meer!
Later heb ik het nog een keer geprobeerd, maar onder een andere naam.
Kreeg ik weer belangstelling van iemand. Die persoon zinspeelde direct op het bijzondere. Ik zei gelijk dat ik niet zat te wachten op zoekers, en dat als zij zo iemand was, dat ze beter kon aftaaien. 't Hielp allemaal niet veel. Ik moest en zou gekeurd worden. Nadat ik mijn foto had verstuurd - die er waarschijnlijk wat bleek uitzag en waarvan ik mij dus kan voorstellen dat die mij niet op z'n mooist afbeeldde - hoorde ik gelijk niks meer! Ondertussen had zij het dus toch maar even klaargespeeld om mij te misbruiken voor de vleeskeuring.
Sinds die tijd heb ik mij er nooooooooooit meer mee ingelaten.
Mijn conclusie is: zulk soort mensen hebben geen echte belangstelling voor je. Ze doen alsof, ze 'faken'. En als er ook maar íéts is wat ze het gevoel geeft dat je hun dromen niet waar zult maken, dan maken ze gelijk rechtsomkeerd. M.i. valt dat te omschrijven als asociaal gedrag. Zo ga ik niet met mensen om.

Nou ja goed, na zulke ervaringen is het wel te begrijpen dat ik er een intense afkeer van heb. Ik laat me niet in met die zielepoterij. =; Vanzelfsprekend dat ik me al helemáál nooit met een foto - en dus herkenbaar - op zo'n site zal wagen! =; =; =; Ik zou niet weten hoe ongelofelijk diep ik me zou moeten schamen!
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 23 jun 2004 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jun 2004 18:33

Mijn broer heeft overigens ook ooit via zo'n site een verkering gekregen. Het was niet zijn beste verkering die hij gehad heeft. Zij was ontzettend afhankelijk van het fenomeen relatie, merkte hij, en daardoor kreeg híj er juist minder zin in. Na een maand of twee was hij op vakantie. Toen hij terug was van vakantie maakte hij prompt zijn verkering uit.
Nee, ik denk echt dat ik dit niemand kan aanraden.

meboy

Berichtdoor meboy » 23 jun 2004 20:13

Mr. J schreef:een complete relatie via internet kan toch sowieso niet. Je moet elkaar in het echt gezien hebben!!
Alhoewel dat ook niet helemaal opgaat. Laatst stond volgens mij in een krant een bericht dat iemand via Internet gezegd had dat hij met haar wilde trouwen, zij stemde ook toe en gingen trouwen, ze hadden elkaar nog nooit gezien :shock: :lol:

Ik heb een relatie met iemand in de bahamas; we zien elkaar 2 keer per jaar in het echt; dagelijks op een webcam en via internettelefoon (gratis). Het kan dus wel. Leuk is anders af en toe maar na 1,5 jaar gaat het nog steeds prima!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 23 jun 2004 20:17

dat is idd niet leuk, boekenlezer.
kheb zelf een aantal mensen via internet leren kennen, maar dat zijn gewone vrienden. ben ook wel eens verliefd geweest op zo iemand. mijn vriend heb ik wel in de eerste instantie irl ontmoet, maar vooral via MSN met hem gepraat enzo, niet echt op internet leren kennen dus, maar wel dankzij internet dat het wat geworden is.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jun 2004 20:47

Dat klinkt een stuk beter dan een relatiesite, in ieder geval.
Dat kan ik me nog wel voorstellen, dat je via internet met iemand communiceert op de normale voet, je zo'n persoon eens in het echt gaat ontmoeten, en dat die persoon vervolgens best bijzonder genoeg blijkt voor een verhouding. Maar da's natuurlijk anders dan wat er op zo'n relatiesite gebeurt. Daar zoeken ze er echt voor, terwijl ze nog met helemaal niemand contact hebben.

Geef mij de normale 'live'-realiteit maar. Die is en blijft wat mij betreft onovertroffen.
Prachtig om te ervaren hoe dat gaat. Je ziet een leuke meid, je reageert wat enthousiast op haar, en ze reageert wat afhoudend. Vervolgens geef ik haar alle ruimte en laat haar lekker met rust... en ja hoor, na verloop van tijd zie je haar dan nogal eens alsnog belangstelling krijgen. Prachtig is dat!
Dat soort dingen kan niet op internet, lijkt mij. Aanwezig zijn voor een ander kun je maar op één manier: berichten typen. Alleen op de directe manier dus. Ik heb echter niet altijd woorden. In 'live' situaties is dat niet erg, en ben je al aanwezig door gewoon ergens te zijn, ook al zeg je geen woord of doe je helemaal niks. In 'live' situaties kun je je intuïtie gebruiken. En dan hangt mijn hele presentatie niet van mijn woorden af, maar ook van mijn uiterlijk en zo.
Met computer-contacten heb ik nooit echt goed uit de voeten gekund. Dan mis ik wat. En ik zal er ook wel niet heel handig in zijn.
Internet vind ik vooral geschikt voor discussies, je mening geven, nieuws lezen, informatie zoeken. Maar niet voor het opbouwen van relaties en zo.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 jun 2004 21:31

janneke schreef:Das wel heftig ja...

Internet is een goeie mogelijkheid om eerste contacten te leggen, vooral bij mensen die daar normaal wat problemen mee hebben. Maar de ontmoetingen zijn stukken belangrijker, dan kom je de ware internetter tegen.

juist ja, vind ik ook! kijk, via internet weet je nooit zeker of iemand zich niet heel anders voordoet, of een heel ander persoon is, maar in (ik noem maar wat) een cafe, kan iemand ook heel anders doen dan dattie werkelijk is!
Voordeeltje van internet: je gaat niet direct op uiterlijk af, en het is toch best wel vrijblijvend en tot op zekere hoogte best anoniem!
Denk zeker wel dat dat kan, relatie 'door' internet :lol:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 jun 2004 22:19

meboy schreef:
Mr. J schreef:een complete relatie via internet kan toch sowieso niet. Je moet elkaar in het echt gezien hebben!!

Ik heb een relatie met iemand in de bahamas; we zien elkaar 2 keer per jaar in het echt; dagelijks op een webcam en via internettelefoon (gratis). Het kan dus wel. Leuk is anders af en toe maar na 1,5 jaar gaat het nog steeds prima!

yeah right

SMO

Berichtdoor SMO » 23 jun 2004 23:47

hey! niet zo cynisch.

Mijn huisgenote heeft een relatie met een braziliaan, heeft ze in het echt een keer gezien, week voor ze weer vertrok, kwam vervolgens speciaal voor haar naar Nederland. Hebben ook zeker al jaar of 2 gok ik, gaat hartstikke goed, zien elkaar 2x in het jaar een langere tijd en dagelijks msn en regelmatig telefoon. willen echt gaan trouwen na de studies, echt geweldig stel samen (momenteel samen in het huis hier). dus, het kan!

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 25 jun 2004 00:13

als ik zo die berichten lees kan het wel via internet. toch is de kans groot dat als je iemand van internet leuk vind en je die rl gaat ontmoeten, dat het erg tegen valt. volgens mij kan je niet verliefd worden op iemand die je alleen van foto en chatten kent. hoogstends leuk vinden.

Terug naar “Archief”