Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor parkiet » 16 jul 2010 16:28

Wat een stralende lach van Hanna!
Ik vind de helm leuk zo, heb je 'm zelf versierd? En dan die lieve haartjes die er bovenuit piepen, ze heeft een mooi bosje lijkt me zo :)

Veel succes met opbouwen!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 jul 2010 16:35

Ach, het went wel en ik vind het wel leuk zo met die vlindertjes. Het moet toch gewoon en het is vooral belangrijk dat ze er zelf zo min mogelijk last van heeft! Hoe lang moet ze de helm dragen? Is dat weken, maanden, een jaar? Of is daar nog niets over te zeggen.

Hier een prachtige zoon met een kleine schedelafwijking, wel heel mooi symmetrisch hoor. Hij heeft een beetje twee bulten. Niet zo heel erg, maar nu hebben we de tondeuse over zijn hoofd gehaald en zijn zijn kroeskrulletjes weg, nou dan zie je het wel goed hoor. Niks meer aan te doen en gelukkig is het bijna niet meer te zien als hij weer krulletjes heeft (dat is dus binnen 2 weken). Maar zoiets zou met goede zorg in NL dus niet hoeven. En daarom ben ik blij voor je dochtertje :D
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 jul 2010 16:39

Gelukkig blijft ze ondanks alles zo lekker lachen, jpc! Het lijkt zo op het eerste gezicht een leuke dikke wintermuts. Je hebt hem wel heel leuk 'gepimpt'!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 jul 2010 16:44

Zo, ik ben gebroken. Kindlief en ik gingen vandaag naar de dierentuin. Eerst met de trein, toen met de tram. Nou, dat is natuurlijk op zichzelf al een avontuur, hij keek zijn ogen uit, wat was hij blij en vrolijk en wat luistert hij goed. Ik was zo trots! In de dierentuin gingen we eerst met het treintje naar de andere kant, naar de vissen. Daar heb ik een wandelwagen gehuurd, daarmee zijn we het hele park door gecrosst, echt, kindlief is een kind naar mijn hart. Even kijken en verder lopen. En hij onthoudt echt alles. Hij was wel heel serieus en wilde weten hoe elk dier heette. Alleen de okapi, dat geloofde hij niet, want een 'apie', dat is toch echt iets anders...

Na een paar uren lekker wat gegeten, helemaal teruggelopen om met het treintje weer naar de andere kant te rijden. Groot feest natuurlijk. Weer met de tram en de trein terug naar huis. In de tram was hij een ander kindje alle dieren aan het noemen die hij had gezien. Ik kon hem wel opvreten. Toen manlief net binnen kwam, lagen we op de bank te slapen. Kindlief boven op mij. We zijn kapot, maar het was echt onwijs gezellig. Gaan we vaker doen. Volgende week gaan ook we samen met de trein en de tram naar de boulevard en het strand van Scheveningen. Zal hij vast wel cool vinden :mrgreen:

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 16 jul 2010 18:01

leuk is dat he, als ze zo genieten van een dagje uit! echt goed van 'm dat hij al die namen wil onthouden :!:
wij gaan morgen naar de dierentuin 8)
Afbeelding

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 16 jul 2010 18:29

Hannah is wel om op te vreten zeg, wat een vrolijkerd! (volgens mij lijkt ze op papa en dan ook op opa of niet?)

Hoera voor Lenthe! Wat knap al zeg.

galateia, dierentuin is zo leuk, voor die kleine mannetjes, wij zijn dinsdag in dierenpark Amersfoort geweest vonden de mannen hier helemaal leuk en mama ook!

Jeepeecee, veel plezier morgen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 jul 2010 19:38

galatiea: die dierentuin is zohooo leuk.. temisnte... als ik dnek waar je bent geweest :D Maar super dat je zo samen hebt genoten!

Jp: zijn de helpjes niet meer bovenop dicht? of kan je kiezen uit meerdere soorten? Hier zien ze er anders uit.... kan het mis hebben...of het is weer een vernieuwing! Wel mooi zo met die lieve vlindertjes!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 jul 2010 20:16

We waren in Rotterdam, Blijdorp. We hebben een abonnement en dat maakt het extra leuk: dan kun je gewoon voor een paar uurtjes gaan en dan is het ook wel goed. De volgende keer gaan we van tevoren andere dieren uitkiezen en die gaan we dan zoeken. :mrgreen:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 16 jul 2010 20:43

leuk met die vlindertjes zo jpc! en inderdaad, wat lacht ze er prachtig bij!
wat annet zegt, het zal best even slikken zijn.. maar het zal snel genoeg wennen en je weet waar je het voor doet!
hoe ging het vandaag? geen last van gehad?

leuk zo'n dagje galateia, kan me voorstellen dat je kapot bent.. maar ik vond (en vast nog 8) ) de dierentuin ook altijd geweldig, dat blijft leuk.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 jul 2010 21:06

Applaus voor Lenthe!

@ jeepeecee: Dat lachje van je dochter is even schattig met helmpje als zonder!
Ik zie dat ze al in de kinderstoel zit? Lukt dat al goed? Hier heb ik het nog niet geprobeerd, maar als ik haar in de box neerzet, valt ze vrij snel weer om. Het zou heerlijk zijn als ze over een week of 2 een poosje mee kan op de fiets, maar ik denk dat ze daar echt nog niet goed genoeg voor kan zitten.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 jul 2010 21:07

Wij proberen om het jaar naar een dierentuin te gaan met de kinderen. Blijft altijd leuk!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 16 jul 2010 21:18

@ppm : ze hebben idd tegenwoordig andere helmpjes. de oude zaten over de oren en hadden een paar luchtgaatjes en een riempje onder de kin. bij het sofia hebben ze deze nog steeds. bij een andere firma maken ze nu deze. boven een groot gat en niet meer over de oren en aan de zijkant een sleuf dat je 'm open kunt buigen en daar zit dan een riempje met klitteband.

vlindertjes heb ik er zelf op gemaakt want denk dat airbrushen wel in de papieren zal gaar lopen, en zo is het ook leuk.

@ sophie77 , ze zit al een tijdje in de kinderstoel,(op de foto zit ze in loopstoel) iets van 2,5 maand, eerst een beetje hangerig. maar nu zit ze echt stevig. als ik haar in de box zet blijft ze ook wel zitten. alleen als ze leuke speeltjes in het ook krijgt die ze wil hebben kukelt ze om.

vraagje: wanneer gaan jullie met de kinders voor het eerst op de fiets?
Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 jul 2010 21:38

Officieel mag je pas als ze zelf kunnen gaan zitten. Ik kon daar niet altijd op wachten met die trage kids van mij dus ging ik wel es een klein stukje met een kussen voor hun buik zodat ze toch rechtop zaten.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 jul 2010 21:47

Je moet echt pas gaan fietsen als ze goed stevig zelf kunnen zitten.
Hier in de buurt een kindje overleden tijdens het fietsen, nekje gebroken, waarschijnlijk door een hobbeltje wat zo'n nekje dan nog niet op kan vangen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 jul 2010 21:53

Dat lijkt me echt verschrikkelijk, zeg!
Onze andere kinderen gingen pas rond de 10 maanden mee op de fiets. Die zijn allemaal in de zomer geboren en gingen dan het volgende jaar voor het eerst mee. Ons laatste kind is van december en nu heb ik zoveel zin om een stukje met haar te fietsen, maar ik denk dat ik maar moet wachten tot ze idd echt goed uit zichzelf gaat zitten en blijft zitten.

Terug naar “Archief”