Tja, hoe kun je met zo weinig rondkomen? Idd erg opletten. Ik ga eens in de zoveel tijd naar de Aldi voor fris, en een stel zakken macaroni en pakken rijst, macaronimix enzo.
Groeten haal ik meestal vers, maar nu niet elke dag meer, dat breekt een beetje op, maar wel voor 2 dagen ofzo. De AH vind ik duur en echt slecht, daar kom ik weinig meer. Ik haal ook wel eens verse groenten bij de Aldi, prima eetbaar, net als kaas en vleeswaren daarvandaan. We hebben ook nog steeds redelijk wat vlees in de vriezer dat we een beetje aan het opmaken zijn. Of soms geen vlees. Aardappels per zak van 5 kg en niet steeds allerlei pakjes puree of aardappel anders uit pakjes ofzo. Gewoon simpele gekookte aardappels, of uit de oven met een beetje cajunkruiden. En geen bloemkool van 2,50 uit Spanje,maar wachten tot die weer 1,50 uit Holland zijn.
Wij proberen nu van 100 euro p.w. alles te doen (behalve benzine). Ook kleding, sokken enzo, ook verzorgingsproducten. maar die koop ik meestal in de aanbieding, meteen 5 flessen Andrelon krullenshampoo en 5 flessen mannen andrelon shampoo. Dat scheelt vaak al. Verder gebruiken we niet zoveel van dat spul, douchefris heb ik door de jaren heen zoveel verzameld op verjaardagen dat ik nog zat heb voor de komende 2 jaar denk ik
Daarnaast proberen we dan dat ik altijd tank, beide auto's, dan komen we met 800 euro p.m. prima uit, met alles erop en eraan, ook het kinderdagverblijf.
Alle vaste lasten gaan dan van mijn mans rekening en dan komt hij ook precies uit, en sparen we ook nog best wat maandelijks. En als dat eens niet lukt doordat Jurian erg veel naar het kdv is geweest en we een enorme rekening hebben, dan sparen we een maandje minder of niet, ook geen probleem.
Maar op 1 loon zouden we het nu niet meer redden, of we moeten wel heel erg krap gaan leven, en daar heb ik weinig behoefte aan eigenlijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...