paprikameisje2 schreef:ik snap niet he je hinder kan hebben van anderen bij je op de kamer.... als het goed is zijn die ook stil aan etleren!! wij leeren met zn drietjes op een kamer... nooooit hinder van gehad..
spullen overnemen was voor mij geen probleem! vaak verkeerde et wel in een heel goede staat... ach.. ws was ik een makkelijk kind wat dat betreft..
en dat uitzoeken!! vond ik erg fijn.. ier hadden ouders ook een eigen bedrijf en kwam ook veel (bewust) op onze eigen schouders terecht!! je leert er alleen maar snel zelfstandig van te worden!!
Er staan minnetjes en plusjes voor. Achteraf gezien had ik die beter weg kunnen laten. Het positieve overheerst verreweg!
* Ben blij met al hetgeen ik meegekregen heb.
* Met z'n drieen studeren vind ik niet echt gerieflijk. Vanaf het voortgezet onderwijs had ik graag een eigen kamer gehad.
* Zuinig leven vond ik ook niet echt een probleem. Goed als je geleerd hebt met weinig te kunnen rondkomen.
parkiet schreef:... meer vast zit op het hebben van je eigen plekje ...
Precies. Dat heb je soms ook nodig.
Lalage schreef:Vinden jullie het wel verantwoord om zoveel vlees te eten, ten aanzien van de huidige situatie van het milieu?
Landbouwers zijn de onderhouders van het goede land, en de "groene long". Landbouw en veetelt is een natuurlijk iets. Veel gif wat door de industrie wordt geventileerd, wordt door het - relatief kleine - stukje natuur nog enigzins afgebroken.
Vlees is slechter voor het milieu omdat het veel meer kilo's graan of soja (iets van 10 kg ofzo, zal verschillen per vleessoort) kost om een kilo vlees te produceren.
De koeien lopen 's zomers buiten, en gebruiken gras, water en enkele andere voeders. In de winter kuilvoer (uit gras gewonnen) i.p.v. gras.
Het is er al eeuwen, de natuur is er ook op ingesteld.
Wat onnodig energie kost is o.a. het volgende:
* elke dag reizen, terwijl je ook bij het werk kunt gaan wonen
* racerij
* sport
* allerlei vormen van tijdverdrijf die niet nodig zijn
* overdadige luxe
En goede en smakelijke vleesvervangers heb ik nog niet gevonden.
PS Als er nog meer behoefte is om iets te berichten over het milieu, is het dan niet ordelijker om een nieuw onderwerp te plaatsen?
Zodat het hier weer over "Gezin en financien" kan gaan.