BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 sep 2006 15:48

parsifal schreef:Thuis werken is juist voor zo'n baan geen enkele belemmering. Ik ken mensen die al anderhalf jaar niet meer op hun werkplek geweest zijn, maar wel zo af en toe een goede publicatie afleveren.

ok, ik vermoedde al dat je daarop doelde ;) Je kunt inderdaad makkelijk vier dagen werken en een dag daarvan thuis blijven. Al denk ik dat het heel erg aan het kind/de kinderen ligt of je dan ook echt productief bent.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 28 sep 2006 16:46

Goed, een man meld zich voor de discussie.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 28 sep 2006 16:50

Wij hebben bewust geen kinderen.
Mijn man zou ze nu wel onderhand willen maar ik echt nog niet.
Hij zal dus nog even geduld moeten hebben.
In ieder geval nog een jaar of 2 dnek ik

eentweedrie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor eentweedrie » 28 sep 2006 17:06

Lalage schreef:Als iedereen de natuur z'n gang liet gaan, was het er nu nog erger aan toe met de wereld. Stel je voor dat niemand in Nederland voorbehoedsmiddelen gebruikt. Dan hebben we over 20 jaar minstens 50 miljoen inwoners, dat wil je toch niet!

dit vind ik grote onzin!!!

iedereen weet toch dat een vrouw vruchtbare en onvruchtbare dagen eheft....

uitgezonderd de mensen die hier geen controlle op hebben....

nogmaals....ik ik denk wie de lusten wil.... moet ook de "lasten" willen.. voor zover een kind een last is....

sorry.. ik zal wel vreemd reageren... maar ik denk dat ik de enige ben die hier op deze manier naar kijkt... ook omdat ik denk vanuit een ander oogpunt.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 28 sep 2006 17:14

eentweedrie schreef:
Lalage schreef:Als iedereen de natuur z'n gang liet gaan, was het er nu nog erger aan toe met de wereld. Stel je voor dat niemand in Nederland voorbehoedsmiddelen gebruikt. Dan hebben we over 20 jaar minstens 50 miljoen inwoners, dat wil je toch niet!

dit vind ik grote onzin!!!

iedereen weet toch dat een vrouw vruchtbare en onvruchtbare dagen eheft....

uitgezonderd de mensen die hier geen controlle op hebben....

nogmaals....ik ik denk wie de lusten wil.... moet ook de "lasten" willen.. voor zover een kind een last is....

sorry.. ik zal wel vreemd reageren... maar ik denk dat ik de enige ben die hier op deze manier naar kijkt... ook omdat ik denk vanuit een ander oogpunt.

als periodieke onthouding een optie is, dan is bewust geen kinderen dat ook. Ik zie eigenlijk niet in waarom de principiele bezwaren tegen voorbehoedsmiddelen niet opgaan voor periodieke onthouding.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 28 sep 2006 17:54

Precies als je perodieke onthouding toepast, kies je ook voor BEWUST geen kinderen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 28 sep 2006 18:09

marina87 schreef:Precies als je perodieke onthouding toepast, kies je ook voor BEWUST geen kinderen.

Nou, de kans dat dat "fout" gaat is wel bijzonder groot. Als je dan toch nog geen kinderen wil, zou ik niet voor deze methode gaan maar gewoon een gezinsverpakking regenjasjes/duikpakjes aanschaffen.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 28 sep 2006 19:28

MrSokkie schreef:
marina87 schreef:Precies als je perodieke onthouding toepast, kies je ook voor BEWUST geen kinderen.

Nou, de kans dat dat "fout" gaat is wel bijzonder groot. Als je dan toch nog geen kinderen wil, zou ik niet voor deze methode gaan maar gewoon een gezinsverpakking regenjasjes/duikpakjes aanschaffen.

Ehm fout, de kans dat je toch zwanger wordt is erg groot. Maar goed, het nut van periodieke onthouding begrijp ik niet, omdat je ook nog sex op een andere manier kan hebben zonder zwanger te worden.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 28 sep 2006 19:58

marina87 schreef:
MrSokkie schreef:

Ehm fout, de kans dat je toch zwanger wordt is erg groot. Maar goed, het nut van periodieke onthouding begrijp ik niet, omdat je ook nog sex op een andere manier kan hebben zonder zwanger te worden.

Dat kan wel, maar dat is wel de kat op het spek binden :)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 28 sep 2006 19:59

laat maar :)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 28 sep 2006 20:00

Smurffie schreef:
marina87 schreef:
MrSokkie schreef:

Hm, vind ik niet.

Nah, ze doen maar wat ze willen, wat maakt mij het ook uit eigenlijk. :lol:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 sep 2006 20:02

Smurffie schreef:
marina87 schreef:
MrSokkie schreef:

Waarom? Het is toch geen opoffering om niet altijd op de babymaking-manier seks te hebben?

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 28 sep 2006 20:04

Hm ja, dat dacht ik dus eigenlijk. :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 28 sep 2006 20:08

Hm, niet per sé een opoffering en ik beweer ook niet dat het altijd gebeurd, maar de kans is redelijk groot, lijkt mij. Naja, wie ben ik hé >-:)

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 28 sep 2006 20:10

Aragorn schreef:Waarom? Het is toch geen opoffering om niet altijd op de babymaking-manier seks te hebben?
:mrgreen: Wat een mooie omschrijving.

Terug naar “Archief”