Moderator: Moderafo's
Klopt, keuze van de dader. Maar niet van het slachtoffer, en dat is het verschil.
Aragorn schreef:jas schreef:Ja je kunt wel alles verdraaien of er een andere betekenis aan geven, maar met doodslag wordt in de Bijbel moord bedoeld. Moord is strafbaar en zelfmoord is ook moord.
Toch is er wel een verschil. Bij moord pleeg jij inbreuk op de vrijheid en integriteit van een ander; bij zelfmoord is het je eigen keuze.
Het komt een mens niet toe iemands leven te nemen, noch dat van zichzelf, noch dat van een ander. Het is moord. Het woord zegt het ook al: zelf-MOORD
Maar het is wel zo triest dat sommige mensen soms geen andere uitweg meer zien. Dan moeten ze wel een heel zwaar leven hebben
Als een gelovige psychisch ziek wordt, helemaal in de war raakt en zonde begaat of zelfs zelfmoord pleegt geen vergeving van God krijgen omdat zo iemand niet meer weet wat hij/zij doet?
Marnix schreef:Als een gelovige psychisch ziek wordt, helemaal in de war raakt en zonde begaat of zelfs zelfmoord pleegt geen vergeving van God krijgen omdat zo iemand niet meer weet wat hij/zij doet?
Net zoals iedereen lichamelijk ziek kan worden kan ook iedereen psychisch ziek worden. Dus ook Zijn kinderen kunnen psychisch ziek worden. Er zijn ziektes waarbij je continu andere stemmen hoort. Het lijkt er dan op dat de duivel in hun hoofd is gekropen (zo heb ik het iemand eens uit horen leggen) Het is moeilijk om daar tegen in te gaan.
Dit kan leiden tot zelfmoord. Daarom is zo iemand niet per definitie geen kind van God.
Daarbij komt dat als iemand voor de trein springt en op het aller laatste moment spijt krijgt en het uit roept tot God, dan is God bij machte om hem/haar dan nog te grijpen. Het kan dan zijn dat die persoon dan geen tijd meer heeftt om van het spoor af te komen!
Dus ook mensen die zelfmoord plegen kunnen Zijn Koningkrijk binnen gaan!!
M@rije schreef:Het komt een mens niet toe iemands leven te nemen, noch dat van zichzelf, noch dat van een ander. Het is moord. Het woord zegt het ook al: zelf-MOORD
Als je nou even had gedaan wat ik voorstelde, kan ik me niet voorstellen dat je nog zo stellig kunt zeggen dat iedereen een welbewuste keuze zou maken tot het plegen van TS.
Maar die vraag is voor mij in de discussie niet relevant. Waar het mij om gaat is of God Zijn kinderen aan een dergelijke wanhoop overgeeft.
jas schreef:Het komt een mens niet toe iemands leven te nemen, noch dat van zichzelf, noch dat van een ander. Het is moord. Het woord zegt het ook al: zelf-MOORD
jas schreef: Voor hele zware delicten (geweld) mag van mij de doodsstraf uitgevoerd worden. En ik denk dat dat zelfs Bijbels is.
gurl schreef:jas schreef:Het komt een mens niet toe iemands leven te nemen, noch dat van zichzelf, noch dat van een ander. Het is moord. Het woord zegt het ook al: zelf-MOORD
Sorry ik wil niet al te off-topic gaan maare ik snap niet zo goed hoe je dit kan zeggen en in een ander topic dit kan zeggen:jas schreef: Voor hele zware delicten (geweld) mag van mij de doodsstraf uitgevoerd worden. En ik denk dat dat zelfs Bijbels is.
Hoe rijm je dat met elkaar?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten