caprice schreef:De algemene genade? De wereld bestaat nog om de uitverkorenen. Het is dus om hen dat al die andere mensen er ook nog mogen zijn.
Nou, daar zullen ze vast blij mee zijn als ze toch niet uitverkoren zijn..

Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:caprice schreef:De algemene genade? De wereld bestaat nog om de uitverkorenen. Het is dus om hen dat al die andere mensen er ook nog mogen zijn.
Nou, daar zullen ze vast blij mee zijn als ze toch niet uitverkoren zijn..
Gershwin schreef:Waar staat dat, Caprice, dat de wereld alleen om de uitverkorenen bestaat?
Gershwin schreef:Volgens mij staat het er niet namelijk![]()
De wereld bestaat volgens mij niet bij de gratie van de uitverkorenen, maar bij de gratie van God. Of Hij de wereld wel of niet voort laat bestaan als alle 'uitverkorenen' tot geloof gekomen zijn doet in het geheel niet terzake, maar Hij heeft toevallig gezegd dat Hij de aarde zal laten vergaan als alle uitverkorenen binnen zijn. Dat is iets heel anders; je legt de reden voor het bestaan van deze aarde dan in God zelf en niet in Zijn schepselen.
Vergeet nooit waarom Hij wacht. Hij geeft ons nog de tijd om andere mensen te vertellen dat Christus hen wil redden
waarnemer schreef:Caprice,
Wat moet jij toch altijd met de uitverkiezing? Al was je duizend keer uitverkoren maar je stelt je vertrouwen niet op de Heere Jezus zul je omkomen.
Israël was een uitverkoren volk, maar door ongeloof konden ze aanvankelijk het beloofde land niet in. Jij behoort tot een uitverkoren gemeente van Jezus Christus maar alleen door geloof mogen jij en ik ingaan in Zijn Koninkrijk.
lindita schreef:Alle mensen profiteren van Gods genade, maar ze profiteren niet allemaal van het offer van Jezus ben ik bang...
waarnemer schreef:Caprice,
Wat moet jij toch altijd met de uitverkiezing? Al was je duizend keer uitverkoren maar je stelt je vertrouwen niet op de Heere Jezus zul je omkomen.
Israël was een uitverkoren volk, maar door ongeloof konden ze aanvankelijk het beloofde land niet in. Jij behoort tot een uitverkoren gemeente van Jezus Christus maar alleen door geloof mogen jij en ik ingaan in Zijn Koninkrijk.
Gershwin schreef:Alvoren antwoord te hebben op de vraag "Komt de algemene genade door het sterven van Christus?" moet je eerst weten of algemene genade bestaat, en zo ja, wat het is...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten