Johanne schreef:Maar vinden jullie t dan niet ontzettend moeilijk of denken jullie er dan iig niet aan ofzo dat als je ongelovige vrienden hebt die het geloof niet willen aannemen dat die later ws ooit verloren kunnen gaan; terwijl jij ze als het ware had kunnen redden (als ze hadden willen luisteren zeg maar)
Ik bedoel ik vind dat best wel een moeilijk idee dat mensen van wie ik houdt later ws gewoon verloren gaan ofzo omdat ze God niet kennen...
ja dat vind ik inderdaad ook wel moeilijk... want misschien ben jij wel de enige christen die ze ooit zullen kennen... en dus heb je wel een verantwoordelijkheid, vind ik. En tuurlijk kunnen wij niet echt zelf mensen redden, dat moet God doen, maar ik denk wel dat wij daar een rol in kunnen spelen. God gebruikt mensen!!!
en ik denk dus dat we wel een belangrijke taak hebben hierin! Ik vind het ook eng om te bedenken dat, als ik misschien iets vrijmoediger was geweest om over mijn geloof te vertellen, mensen misschien wel gered zouden zijn geweest. Maar aan de andere kant mag je dit denk nooit zien als alleen maar je eigen verantwoordelijkheid, want die mensen hebben ook allemaal hun eigen verantwoordelijkheid...