Topicstarter, wat noem jij een ruzie?
Echt dat je boos wordt op elkaar; elkaar in de haren vliegt,
of is een meningsverschil al een ruzie?
(Ik persoonlijk leg daar geen link tussen, maar anderen dus blijkbaar wel.)
Moderator: Moderafo's
sela schreef:snien schreef:mn oma zei altijd: valt er niks te sussen? ->valt er niks te kussen![]()
ik denk dat ruzie feitelijk een teken is dat je ff verzuimd hebt voldoende te communiceren. waardoor dezelfde communicatie er in te korte tijd plots toch uit moet.
Daphne schreef:Ruzie is nodig in een relatie, vind ik. Je groeit daardoor dichter naar elkaar toe. Bovendien leer je elkaar hierdoor beter kennen:
-je weet waar de ander zich aan irriteert
-je leert de mening van de ander over een bepaald onderwerp kennen en ermee omgaan
-je weet zelf hoe je het beste op de ander kan reageren, zonder dat het (al teveel) irritaties oproept
En, last but not least, je kunt niet altijd 'ja en amen' zeggen op de mening van de ander. Er zijn altijd wel meningsverschillen. Dit is niet erg, als je er gewoon op een goede manier mee om kunt gaan en het ook kan accepteren dat de ander een andere mening heeft.
Johanna schreef:Iemand (Markie?) schreef dat je geen ruzie krijgt als je niet communiceert maar dat is absoluut niet waar. Als de een niet weet wat de ander bezighoudt dan krijg je juist irritaties omdat je je onbegrepen voelt en daaruit ontstaan weer ruzies.
Ik ben het type dat zich altijd inhoud en dat is echt niet erg hoor, maar een beetje ruzie is niet verkeerd. Helemaal als je getrouwd bent, als je, het brengt gewoon een extra iets aan je relatiemafda schreef:ik vin het niet goed. ruzie is een ontlading van iets op elkaar... soms kan dat goed zijn maar ik vind niet dat het altijd aanwezig mag zijn...(dit is mijn mening..zoals julllie zien..)
Markie schreef:Wat is dat voor onzin?Juist als je veel communiceert heb je meer kans op onenigheid, dan wanneer je weinig communiceert.
Peter L schreef:Misschien is het een aardig idee, om eerst is stil te staan bij wat we onder ruzie verstaan. Voor de een is iedere confrontatie, of zelfs meningsverschil al ruzie, voor de ander is het pas ruzie als je begint te schreeuwen of met deuren te slaan... Ik behoor tot de laatste groep.
Sommige stellen zeggen altijd dat ze nooit ruzie hebben en het altijd met elkaar eens zijn. Volgens mij kan dat maar twee dingen betekenen: ofwel een van de twee heeft geen eigen mening en volgt gewoon de ander (in de praktijk is dat meestal de vrouw), ofwel de een (meestal de man) domineert de ander en de ander durft er niet tegenin te gaan of heeft zich er al lang "voor de lieve vrede" bij neergelegd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten