naomie schreef:Heej ik ben ook geen aanhanger van Ellen White maar van Christus! En ik ervaar ook veel zegeningen in mijn leven, ondanks dat ik op zondag de rustdag vier.
Gods zegen,
Je medechristen
(ook lid van DE gemeente van God)
Marnix
ps. ik heb wel respect voor je overtuigingen. Goed dat je ook zo bijbelvast wil zijn... (ook wat betreft voetwassing en zo, vind ik heel mooi)
Natuurlijk lieverd,
Ik beweer zeker niet dat jij geen Christen aanhanger bent hoor.Als jij Christus accepteert hebt in je leven en je volgt hem dan ben je natuurlijk ook een mede Christen.Enne God houd heel veel van jou.Vergeet dat nooit.Hij houd niet meer van mij dan van jou hoor.
Jezus is met alles mijn grote voorbeeld.
Maar weet je als je adventist bent dan wordt er meteen gezegd.......zo daar heb je weer zo'n Ellen White aanhanger.Neem maar van mij aan dat ik niet altijd met haar eens ben.
Mooi dat je zegeningen ervaart in je leven.Geef God daar eer voor.Prijs Hem met heel je hart en ziel.Tel je zegeningen een voor een.Tel z'n allen en vergeet er geen.
Het gaat er bij mij om dat er zo gemakkelijk over de sabbat wordt gesproken.Het is de dag die God gezegend heeft en geen andere dag.Het is de dag van de grote schepping.
Weet je trouwens wat de voetwassing betekent?Het symboliseert de dienstbaarheid naar elkaar toe.Dat is zeker mooi.
Gods zegen van Naomie.

[/quote]
Heej ik weet ook wel dat de ideeen van Ellen White bij zevendedags adventisten allang niet meer aangehangen worden
Ik weet wat de voetwassing betekent... daarom vind ik het ook mooi. Dienstbaarheid is 1 van de belangrijkste kenmerken van de gemeente... Jezus was ook zijn hele leven dienstbaar... aan God.... maar ook aan de mensen om Hem heen.