Man en Vrouw.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 16 okt 2004 21:49

Marnix schreef:Oke daar zijn we het dus wel over eens... dan nu een andere vraag die hierop aansluit:

Waarom schiep God in het perfecte paradijs man en vrouw... ook met het ook op een relatie terwijl huwelijken er in de hemel niet meer zijn?

Ehmmm, dit zijn natuurlijk geen dingen die jij zeker weet Marnix.
En wat was toen een relatie en wat is het nu, en dan nog maar te zwijgen over een huwelijk, bestond dat woord wel voor de zondeval btw?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 okt 2004 12:54

Of het een huwelijk was weet ik niet.... een bepaalde band hadden ze echter wel.... het waren volgens mij toch echt man en vrouw... De opdracht tot voortplanting stamt toch ook niet van na de zondeval?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

André

Berichtdoor André » 17 okt 2004 13:30

Nog even voor alle duidelijkheid, jij denk dat er op de nieuwe hemel aarde
geen huwelijken meer bestaan?
Ook niet zonder zonden?
Ik wil graag weten hoe jij dit met enige mate van zekerheid weet?

Lucky7
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lucky7 » 17 okt 2004 13:40

Marnix schreef:Natuurlijk zijn er situaties waarin een kind maar 1 ouder heeft... maar die kinderen missen dan meestal wel wat...

Ik vind dat je met deze uitspraken heel goed moet oppassen want die kinderen of zelfs volwassenen kunnen daar heel erg mee zitten terwijl het absoluut niet hun schuld is. niet dat ik zelf een of zelfs 2 ouders mis maar ik ken mensen genoeg die ze wel missen.

dus kijk alstUblieft uit met deze uitspraken. dank u
"Im still alive and kicking"

(http://www.detroost.come2me.nl)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 17 okt 2004 23:45

Marnix schreef:Binnen een homohuwelijk kinderen krijgen lijkt me inderdaad niet goed. (De bijbel keurt homosexuele relaties sowieso af)

Een alleenstaande vrouw een kind laten krijgen lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Ik zie kinderen als een huwelijksgeschenk van God aan mensen...

Natuurlijk zijn er situaties waarin een kind maar 1 ouder heeft... maar die kinderen missen dan meestal wel wat...

Peter D schreef:Uniek moment!!

Ik ben het helemaal met Marnix eens!

Ik niet.Afbeelding. Kinderen zijn zeker niet altijd een geschenk en al helemaal niet een huwelijksgeschenk van God aan mensen. Jezus was een geschenk (schonk Zichzelf) van God aan mensen, maar is naar Zijn menselijke natuur voortgekomen uit Lot en zijn oudste dochter. Die kreeg een zoon van haar vader en noemde hem Moab. Daar is later Ruth uit voortgekomen en zo kunnen we doorstomen naar het huis van David. Ik denk niet dat die Moab een huwelijksgeschenk van God was aan Lot en zijn dochter. Er zijn dus kinderen, die wel een geschenk zijn, maar geen huwelijksgeschenk. Zo ook Jezus Zelf, die niet Jozef als natuurlijke vader had en dus niet uit het huwelijk van Jozef en Maria geboren is.Afbeelding
Laatst gewijzigd door jas op 18 okt 2004 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 okt 2004 00:03

Lucky7 schreef:
Marnix schreef:Natuurlijk zijn er situaties waarin een kind maar 1 ouder heeft... maar die kinderen missen dan meestal wel wat...

Ik vind dat je met deze uitspraken heel goed moet oppassen want die kinderen of zelfs volwassenen kunnen daar heel erg mee zitten terwijl het absoluut niet hun schuld is. niet dat ik zelf een of zelfs 2 ouders mis maar ik ken mensen genoeg die ze wel missen.

Ik heb het ook niet over schuld... Ik geef alleen aan dat het niet is zoals bedoeld... ondanks dat er soms geen andere weg is... ik leg niet de schuld bij specifieke mensen neer... ik leg de schuld bij de mensheid neer omdat dit een gevolg is van de zondeval en dat de schuld van de mensheid is.

[quote="André"]Nog even voor alle duidelijkheid, jij denk dat er op de nieuwe hemel aarde
geen huwelijken meer bestaan?
Ook niet zonder zonden?
Ik wil graag weten hoe jij dit met enige mate van zekerheid weet?

23 Op die dag kwamen enige Sadduceeën tot Hem, die beweren, dat er geen opstanding is, en zij ondervroegen Hem, 24 en zij zeiden: Meester, Mozes heeft gezegd, indien iemand sterft zonder kinderen, zal zijn broeder diens vrouw trouwen en voor zijn broeder nakomelingschap verwekken. 25 Nu waren er bij ons zeven broeders. En de eerste huwde en stierf daarop, en daar hij geen nakomelingschap had, liet hij zijn vrouw na aan zijn broeder. 26 Eveneens de tweede en de derde tot de zevende toe. 27 Het laatst van allen stierf de vrouw. 28 Van wie van de zeven zal zij dan in de opstanding de vrouw zijn? Want allen hebben haar tot vrouw gehad. 29 Jezus antwoordde en zeide tot hen: Gij dwaalt, want gij kent de Schriften niet noch de kracht Gods. 30 Immers, in de opstanding huwen zij niet en worden zij niet ten huwelijk genomen, maar zij zijn als engelen in de hemel. (Matt. 22)

Ik denk dat je deze tekst wel voelde aankomen... ;) Hier staat niet zwart op wit dat er geen huwelijken in de hemel zijn, alleen dat er geen huwelijken meer worden gesloten. Maar je kunt het wel uit het voorbeeld halen... Want geef jij eens antwoord op de vraag die de Sadduceeen stelden: Met wie zou de vrouw in het voorbeeld in de hemel dan getrouwd zijn? En zijn engelen getrouwd? Jezus zegt: 30 Immers, in de opstanding huwen zij niet en worden zij niet ten huwelijk genomen, maar zij zijn als engelen in de hemel.

Volgens mij kun je hier uit opmaken dat er in de hemel geen huwelijken meer zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 okt 2004 00:11

jas schreef:
Marnix schreef:Binnen een homohuwelijk kinderen krijgen lijkt me inderdaad niet goed. (De bijbel keurt homosexuele relaties sowieso af)

Een alleenstaande vrouw een kind laten krijgen lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Natuurlijk zijn er situaties waarin een kind maar 1 ouder heeft... maar die kinderen missen dan meestal wel wat...

Ik niet.Afbeelding. Kinderen zijn zeker niet altijd een geschenk en al helemaal niet een huwelijksgeschenk van God aan mensen. Jezus was een geschenk (schonk Zichzelf) van God aan mensen, maar is naar Zijn menselijke natuur voortgekomen uit Lot en zijn oudste dochter. Die kreeg een zoon van haar vader en noemde hem Moab. Daar is later Ruth uit voortgekomen en zo kunnen we doorstomen naar het huis van David. Ik denk niet dat die Moab een huwelijksgeschenk van God was aan Lot en zijn dochter. Er zijn dus kinderen, die wel een geschenk zijn, maar geen huwelijksgeschenk. Zo ook Jezus Zelf, die niet Jozef als natuurlijke vader had en dus net uit het huwelijk van Jozef en Maria geboren is.Afbeelding

Ik wilde weergeven hoe God het bedoelt... kinderen als geschenk... Dat dit niet altijd het geval is (hoewel je terecht aanwijst dat God het kwade wel mee laat werken ten goede) is het gevolg van de zondeval.... die tegen Gods wil in ging...

André

Berichtdoor André » 18 okt 2004 00:54

Marnix schreef:Volgens mij kun je hier uit opmaken dat er in de hemel geen huwelijken meer zijn.

Om eerlijk te zijn zocht ik dit bijbelgedeelte, maar kon het niet vinden, trouwens dat laatste "zullen wij net als Engelen zijn" vind ik ook moeilijk,
want wij waren toch God's kinderen, en de engelen zijn knechten?

PeterD

Berichtdoor PeterD » 18 okt 2004 08:05

Lucky7 schreef:

Volgens mij wilde Marnix hier helemaal niemand de schuld geven maar vaststellen dat kinderen die één of meerdere ouders verloren hebben -om welke reden dan ook- wat missen.
Ik denk dat dit de vaststelling van een feit is, en helemaal niet bedoeld om iemand aan te wijzen die iets fout heeft gedaan ofzo.

Op mijn 13e is mijn moeder overleden, en ja, sindsdien mis ik wat, dus sluit ik me volledig aan bij wat Marnix schreef. Een kind heeft zowel vader als moeder nodig. Beide dragen ze bij aan een evenwichtige opvoeding van een kind. Op het moment dat een kind vader of moeder, of zelf allabei moet missen, zal er toch iets gemist worden toch?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 okt 2004 12:40

Andre schreef:
Marnix schreef:Volgens mij kun je hier uit opmaken dat er in de hemel geen huwelijken meer zijn.

Om eerlijk te zijn zocht ik dit bijbelgedeelte, maar kon het niet vinden, trouwens dat laatste "zullen wij net als Engelen zijn" vind ik ook moeilijk,
want wij waren toch God's kinderen, en de engelen zijn knechten?

Ik denk dat Jezus bedoeld dat we net als de engelen dan samen met Hem leven en net als hen God mogen dienen.... Ik denk dat Jezus dat probeert te zeggen Misschien is dan een perfecte eenheid met 1 iemand ook niet meer nodig omdat we er een perfecte eenheid met God en met alle anderen vormen?

joepie

Berichtdoor joepie » 18 okt 2004 14:42

jas schreef:

Ik niet.Afbeelding. Kinderen zijn zeker niet altijd een geschenk en al helemaal niet een huwelijksgeschenk van God aan mensen. Jezus was een geschenk (schonk Zichzelf) van God aan mensen, maar is naar Zijn menselijke natuur voortgekomen uit Lot en zijn oudste dochter. Die kreeg een zoon van haar vader en noemde hem Moab. Daar is later Ruth uit voortgekomen en zo kunnen we doorstomen naar het huis van David. Ik denk niet dat die Moab een huwelijksgeschenk van God was aan Lot en zijn dochter. Er zijn dus kinderen, die wel een geschenk zijn, maar geen huwelijksgeschenk. Zo ook Jezus Zelf, die niet Jozef als natuurlijke vader had en dus net uit het huwelijk van Jozef en Maria geboren is.Afbeelding

Toch heeft Marnix gelijk.
Kijk maar naar Psalm 127 :3 Zie, zonen zijn een erfdeel des HEREN,
een beloning is de vrucht van de schoot.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 18 okt 2004 15:28

joepie schreef:
jas schreef:

Toch heeft Marnix gelijk.
Kijk maar naar Psalm 127 :3 Zie, zonen zijn een erfdeel des HEREN,
een beloning is de vrucht van de schoot.

Onzin, er staat absoluut niet dat dit altijd zo is. Het is geen wetmatigheid. Als je het zo letterlijk neemt, zijn dochters dus geen zegen. Afbeelding
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 okt 2004 20:10

jas schreef:Onzin, er staat absoluut niet dat dit altijd zo is. Het is geen wetmatigheid. Als je het zo letterlijk neemt, zijn dochters dus geen zegen. Afbeelding

Ze zijn zelfs een vloek, in de hindoestaanse cultuur. Daar zeg je als je echt een hekel aan iemand hebt: ik wens je 7 dochters toe..

(Overigens kan ik me er nog wel iets bij voorstellen ook soms.. :mrgreen: )

Collateral

Berichtdoor Collateral » 18 okt 2004 20:18

Aragorn schreef:(Overigens kan ik me er nog wel iets bij voorstellen ook soms.. :mrgreen: )

:mrgreen:

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 18 okt 2004 20:22

Ik vind het soms een beetje raar dat in de refo-cultuur een twee-ouder-gezin als heilig en onmisbaar wordt gezien. En dat terwijl er ook vooral wordt benadrukt dat het opvoeden van de kinderen vooral een vrouwentaak is.... Dat vind ik soms moeilijk met elkaar te rijmen...

Terug naar “Archief”