Lucky7 schreef:Marnix schreef:Natuurlijk zijn er situaties waarin een kind maar 1 ouder heeft... maar die kinderen missen dan meestal wel wat...
Ik vind dat je met deze uitspraken heel goed moet oppassen want die kinderen of zelfs volwassenen kunnen daar heel erg mee zitten terwijl het absoluut niet hun schuld is. niet dat ik zelf een of zelfs 2 ouders mis maar ik ken mensen genoeg die ze wel missen.
dus kijk alstUblieft uit met deze uitspraken. dank u
Ik heb het ook niet over schuld... Ik geef alleen aan dat het niet is zoals bedoeld... ondanks dat er soms geen andere weg is... ik leg niet de schuld bij specifieke mensen neer... ik leg de schuld bij de mensheid neer omdat dit een gevolg is van de zondeval en dat de schuld van de mensheid is.
[quote="André"]Nog even voor alle duidelijkheid, jij denk dat er op de nieuwe hemel aarde
geen huwelijken meer bestaan?
Ook niet zonder zonden?
Ik wil graag weten hoe jij dit met enige mate van zekerheid weet?
23 Op die dag kwamen enige Sadduceeën tot Hem, die beweren, dat er geen opstanding is, en zij ondervroegen Hem, 24 en zij zeiden: Meester, Mozes heeft gezegd, indien iemand sterft zonder kinderen, zal zijn broeder diens vrouw trouwen en voor zijn broeder nakomelingschap verwekken. 25 Nu waren er bij ons zeven broeders. En de eerste huwde en stierf daarop, en daar hij geen nakomelingschap had, liet hij zijn vrouw na aan zijn broeder. 26 Eveneens de tweede en de derde tot de zevende toe. 27 Het laatst van allen stierf de vrouw. 28 Van wie van de zeven zal zij dan in de opstanding de vrouw zijn? Want allen hebben haar tot vrouw gehad. 29 Jezus antwoordde en zeide tot hen: Gij dwaalt, want gij kent de Schriften niet noch de kracht Gods. 30 Immers, in de opstanding huwen zij niet en worden zij niet ten huwelijk genomen, maar zij zijn als engelen in de hemel. (Matt. 22)
Ik denk dat je deze tekst wel voelde aankomen...

Hier staat niet zwart op wit dat er geen huwelijken in de hemel zijn, alleen dat er geen huwelijken meer worden gesloten. Maar je kunt het wel uit het voorbeeld halen... Want geef jij eens antwoord op de vraag die de Sadduceeen stelden: Met wie zou de vrouw in het voorbeeld in de hemel dan getrouwd zijn? En zijn engelen getrouwd? Jezus zegt:
30 Immers, in de opstanding huwen zij niet en worden zij niet ten huwelijk genomen, maar zij zijn als engelen in de hemel.
Volgens mij kun je hier uit opmaken dat er in de hemel geen huwelijken meer zijn.