Waarom geloof jij in God?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

HereIam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HereIam » 08 okt 2004 08:59

Omdat God Zich geopenbaard heeft aan mij.
Lezen in Gods Woord en zien dat het werkelijk de waarheid is, wat er staat. Gods Geest overtuigd!

Het laatste jaar ben ik alleen nog maar meer bevestigd in de waarheid van Gods Woord, omdat ik hevige confrontaties ben tegen gekomen met demonische machten maar ook de kracht en realiteit van Jezus' Naam heel bijzonder gezien hebt! Demonen laten ook zien dat Jezus werkelijk leeft!
Wij leven niet in aanschouwen, maar door geloof, zegt Paulus. Maar ik heb ook het e.e.a. aanschouwd dat wat ik al eerder geloofde, zonder te zien, werkelijk waar is ook in de zichtbare wereld. Voor mij geen enkele twijfel meer.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 okt 2004 13:41

Ik geloof in God, maar op welke manier, daar ben ik nog niet helemaal achter.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 08 okt 2004 13:51

Ik geloof in God, omdat ik sterk ervaar dat Hij het is die voor me zorgt. Hij heeft een plan voor mijn leven. Ik zie en voel Zijn liefde en trouw.

Ik kan best begrijpen waarom mensen NIET in God geloven, Caprice! Als het in je leven allemaal zo anders gaat dan je gedacht hebt, als je veel verschrikkelijke dingen hebt meegemaakt, als je weinig liefde en belangstelling om je heen ervaart, als je niet gelooft in de mensen om je heen.... Het kan je naar God toedrijven.. maar je er ook van overtuigen dat God niet bestaat..dat God (net als die mensen) ook niet te vertrouwen is... dat God deze verschrikkelijke gebeurtenissen niet toe kan laten...
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

caprice

Berichtdoor caprice » 08 okt 2004 19:28

DireStraits schreef:
caprice schreef:Waarom niet...?

Eh...
-omdat het een puinzooi op aarde is?
-omdat iedereen lijdt aan het leven?
-omdat God niet (en op z'n minst vrij lastig) te zien is?
enz., enz.

Welk aandeel had en heeft de mens hier zelf in?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 08 okt 2004 20:34

Precies caprice we kunnen al die dingen wel afschuiven op God, maar zeg nu eerlijk, wie starten er oorlogen enzovoort? daar kun je God moeilijk de schuld van geven...

kabouter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kabouter » 08 okt 2004 21:01

Yael schreef:Precies caprice we kunnen al die dingen wel afschuiven op God, maar zeg nu eerlijk, wie starten er oorlogen enzovoort? daar kun je God moeilijk de schuld van geven...

Dat kan je toch niet zeggen? God bestuurt alles.

Hij heeft met alles een bedoeling denk ik.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 08 okt 2004 21:03

dus God werkt door mensen heen een oorlog... God bestuurde de wo2?

sorry dat begrijp ik niet :?

kabouter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kabouter » 08 okt 2004 21:13

Misschien had ik beter kunnen zeggen dat hij het toelaat.

Maar God 'regelt' toch deze wereld? De 2e wereldoorlog was er niet geweest als God het niet wilde toch?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 08 okt 2004 21:22

had toegelaten :wink: denk ik. idd die vreselijke dingen gebeuren onder de toelating Gods, maar is denk ik niet Zijn wil.

kabouter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kabouter » 08 okt 2004 21:40

Alle slecht dingen laat God toe, maar het is niet Zijn wil. Maar als het niet Zijn wil is laat Hij het toch niet toe? Hij laat het dus toe omdat Hij er een bedoeling mee heeft. Dus is het Zijn wil.

Zo kun je eindeloos doorredeneren...

Ik laat dit maar voor wat het is, want ik begrijp het toch niet.
Bovendien is dit niet het belangrijkste.

God is goed, dus eigenlijk is dit maar weer een zondige gedachte van mij.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 okt 2004 21:43

kabouter schreef:Misschien had ik beter kunnen zeggen dat hij het toelaat.

Maar God 'regelt' toch deze wereld? De 2e wereldoorlog was er niet geweest als God het niet wilde toch?

Ik geloof niet in een God die wil dat er zes miljoen joden per veewagen naar de gaskamer werden gereden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 08 okt 2004 21:50

God laat het toe.... maar keur Hij het ook goed????
NEE, HIJ KEURT HET NIET GOED, dat mensen elkaar doden, enz.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

joris

Berichtdoor joris » 08 okt 2004 22:53

enge dingen gebeuren alleen omdat we God niet volgen met elkaar. daaruit blijkt dus dat God de GOd van hele de aarde en hemel is en niet alleen van een paar liefhebbers. God zegt: volg mij en het zal je goed gaan. Hij zegt ook: volg je me niet, dan zullen rampen je treffen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 okt 2004 00:49

@de mensen die discussieren over de punten die DireStraits noemde :wink: : het gaat er niet om of die uitspraken onaanvechtbaar zijn of niet, maar het zijn wel redenen waarom mensen niet in God geloven. Dat gaf DS dus als antwoord op caprices vraag: "waarom niet [in God geloven]?"

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 okt 2004 08:57

Optimatus schreef:

Ik geloof niet in een God die wil dat er zes miljoen joden per veewagen naar de gaskamer werden gereden.

optimatus,

ik ben (zoals je mischien weet) van de zomer naar brazillie geweest. We gingen op een avond met een geblindeert busje richting het centraal station. Daar gingen we een bezoek brengen aan de straatkinderen. Echt vreeselijk wat je daar te zien krijgt. Kinderen met wazige ogen, gedwelmt door de terpetine renden naar je toe, en vlogen je om je hals. Aan de rechterkant van mij lagen een paar straatkinderen, op een kartone doos, te bibberen van de kou. We hebben daar een poosje rond gelopen en beetje gek gedaan met die kinderen. Tot dat op een gegeven moment een straatkind voorstelde om te bidden. We zijn in een groep gaan staan, en hebben samen gebeden tot onze en hun liefde volle Vader die in de Hemel is!
Op dat moment besefte ik dat de rotzooi, armoede, verdriet in deze wereld niet komt door God. Maar door ons zelf, en de duivel. Ze hadden helemaal niks, echt niks maar toch vertrouwde ze op hun Vader in de hemel die ook voor hen zorgt!

God IS goed.

Zie ik verkondig U grote blijdschap die al de volken wezen zal!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”