Hm Viot...je krijgt er een soortement wel van langs alhier, je zult je nog wel ff over je hoofd krabben voor je volgende keer iets dergelijks post....
Ik wil ook ff reageren, zeker niet op negatieve wijze, maar wel om wat zaken te melden...
Vito schreef:Nog maar eens in de verdediging schieten:
a) 15 is een gemiddelde; soms drink ik (veel) minder,
Helaas was Surfer me al voor door op te merken dat een gemiddelde bestaat uit hogere en lagere waarden, zodra je soms veel minder drinkt, drink je soms ook veel meer, om toch op een gemiddelde van 15 uit te komen...twee keer 11 stuks is al een keer 23 stuks ertegenover...
15 lijkt me geen gezond aantal, afgezien van het feit dat de een en beter tegen kan dan een ander.
b) Bier bevordert tot op zekere hoogte de gezelligheid
Solly, maar dit meen je niet.....als drank de gezelligheid gaat bevorderen dan ben ik weg.....je bepaalt zelf de gezelligheid....en drank is hhooguit een middel om sneller wat remmingen te laten varen...maar dat heeft op zich niks met gezelligheid te maken. Ik dronk ooit veel, maar kan nu zonder problemen heeeeeeeeeeeeeel gezellig een hele lange avond en desnoods een deel van de nacht samenzijn met vrienden...en dan is het beeeere gezellig...gezelliger dan wanneer ik zou drinken..
c) Mensen die er een beetje tegenkunnen blijven normaal functioneren
Noemand kan er een beetje tegen. Vroeg of laat grijpt je lever in door je een bepaald gevoel te geven. Laat ik je vertellen dat dat niet leuk is.
Al veel eerder geeft het je andere gevoelens. Daarbij je verminderde rectievermogen en ga zo maar door. Bij de een wordt dat merkbaar bij 2, de ander 4 en de ander 6. 15 lijkt me zeer merkbaar. Tenzij je 2.30m en 150 kg bent.....
d) Zonder bier durf ik minder snel een vrouw aan te spreken
Hm...hier komt best een gedurfde uitspraak, in die zin: moedig dat je dat zo open en bloot neerzet. Maar...daarvoor was je toch niet in Gorkum?
Maar weer even serieus...als je bier nodig hebt...laat ik je dan een wijze raad geven....stop met drinken, oefen jezelf met stappen zetten (laten we zeggen eerst een keertje knipogen, een volgende keer hoi zeggen enzo

) , want als jij alcohol gebruikt om gevoelens van onzekerheid weg te drinken dan blijft dat je hele leven zo (wordt alleen maar erger en je hebt meer nodig), en ben je zelfs een potentieel slachtoffer voor alcoholverslaving. Dit is geen onzin, heb er genoeg voorbeelden van gezien. Hoeft niet gelijk uit te monden in excessen, een soort stille verslaving kan ook, niemand die het merkt...
Overigens...dr zijn best oplossingen voor je probleem. Een tijdje stoppen dus. Is nog stoer ook. Lekker niet drinken terwijl je vrienden dat wel nodig hebben. Verder hoef je niet op te passen op welke wijze je de vrouwen aanspreekt, want ik vraag me toch af op welke wijze dat gebeurt....na 15 stuks. Een echt heel perfecte indruk zal het niet geven...of wel...en later komt toch een keer de aap uit de mouw.
Verder heb je dan lekker goedkope avondjes, want 15 cola's wegdrinken zal dan niet snel gebeuren...je bent altijd goedkoper uit...
e) Over een lange avond gezien, is een goede spreiding van 15 biertjes niet zo extreem als het lijkt
Nee, verspreid over de avond gebruik je nu als excuus om het niet veel te laten lijken.

f) Nogmaals: Zonder bier, minder plezier

Hm...als jij zo denkt heb ik medelijden met de mensen die met je uitgaan...echt..als ik ergens een hekel aan heb is het aan een groep luitjes die na een flinke portie bier of wat ook "gezelligheid" proberen te hebben met elkaar. Moet je een keer op een afstandje gaan zitten en dan kijken...dat is echt triest. Althans, ik vind het triest. Veel stoerder is niet drinken of je maat weten. 3 of 4 stuks wordt al genoemd...en neem van mij aan...dat is flink veel gezelliger....
Succes met het opvolgen van de tips....je wordt er echt een waardiger mens van...
Mogelijk moet je wat wisselen van vrienden, maar als dat de enige consequentie is bij een grote sprong voorwaarts op sociaal terrein, dat moet het waard kunnen zijn....
En pas op: vrouwen zijn niet gecharmeerd van stevige stoere drinkers...het lijkt in eerste instantie wel zo, maar helaas....het vrouwvolk heeft voorkeur voor mannen die niet drinken of maat weten te houden