@mic schreef:Oh ik denk wel dat we serieus op weg zijn naar de eindtijd (ja duhhh, nogal logisch als de klok het nog steeds doet). Maar niet alleen dit soort chipdingen, maar ook vanwege de verkilling en globalisering (van o.a. europa, met het regeringsgebouw "het beest" in brussel), steeds minder munten en steeds meer digitaal betalen... Maar in de Bijbel wordt nergens een tijdspannen gegeven, het kan mrogen zijn en over 500 jaar. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je precies al de " eindtijd " noemt, wanneer gaat die in? Dus ik denk dat we scherp moeten blijven. Maar er panisch over doen heeft weinig zin, ten eerste heeft Christus allang overwonnen en ten tweede voorkomen doe je het ook niet als het toch al voorspeld was.
Vin ik ook. Altijd zijn er bedenkingen geweest tegen tekenen die de eindtijd zouden aanduiden. Al de eerste christengemeentes dachten dat Jezus snel terug zou komen tijdens de vervolging van de Romeinen.
Maar dat neemt niet weg dat je bedenkingen maar als onzin moet beschouwen. Ik denk zeker dat je alert moet blijven. Ik vind openbaringen erg fascinerend. Je moet erg geen sensatie van maken, maar ik denk dat we tenalle tijden moeten opletten. Met @mic ben ik het ook wel eens. In Openbaringen wordt over een macht gesproken met wereldwijde volgelingen. 200 jaar geleden was dat nog onmogelijk, toen wist men amper wie er aan de andere kant van de aarde leefe.Nu is het niet ondenkbaar dat een verleidende macht wereldwijde volgelingen krijgt.
Enerzijds lijkt me het fascinerend om profetieen te zien uitkomen, anderzijds wordt het een angstaanjagende tijd en geen pretje om er getuigen van te zijn, al weet je dat Jezus overwinnaar is..