De dood.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 10 mei 2004 12:21

Ik denk best wel vaak aan de dood. Maar ik heb mijn begrafenis echt niet geregeld hoor. Misschien sterf ik zo, maar mag je zo denken?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mei 2004 12:21

Hoe?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 10 mei 2004 12:31

Ik probeer er altijd maar zo min mogelijk aan te denken. Vooral omdat ik weet dat ik God niet kan ontmoeten.
Ik ben dus niet bereid.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 10 mei 2004 12:38

Aragorn schreef:Hoe?

Mag je constant leven met de gedachte dat je gaat sterven?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mei 2004 13:14

O zo. Hm, geen idee eigenlijk. Tja, van mij mag het wel, maar ik denk niet dat je er veel mee opschiet of dat dat God's bedoeling is ofzo.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 10 mei 2004 13:29

Maar mag je dan wel al alles regelen voor je begrafenis?

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 10 mei 2004 13:34

Het Weermannetje schreef:Maar mag je dan wel al alles regelen voor je begrafenis?

Ik denk dat dat ook heel erg aan de situatie ligt en ook aan de persoon. Heel goed kan ik dat niet uitleggen, maar sommige mensen zijn daar gewoon erg op gesteld dat ze het zelf doen.

Er staat nergens in de bijbel dat je het niet zou doen. Kijk, als je jong bent vind ik het een beetje raar. Het lijkt wel alsof je dan een soort 'fobie' ofzo hebt. Maar als je al oud bent, begrijp ik het beter.

Dat is precies zo met het schrijven van brieven aan de nabestaanden. Mag je dat wel/niet doen... (misschien is het wel iets anders, maar dan hoor ik het vast wel...)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 10 mei 2004 13:37

Ik vind ook wel dat een mens het zelf mag doen, maar idd, als je jong bent is het wel een beetje vreemd.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 10 mei 2004 14:15

Ik ga nu echt nog geen dingen op papier zetten ofzo. Maar als ik bijvoorbeeld bij een bepaald lied denk: Ik zou graag willen dat dit lied op mijn begrafenis gezongen wordt, dan zeg ik dat wel tegen mijn vriend. Ik zeg het dus tegen mensen in mijn naaste omgeving, zodat als ik wel plotseling overlijdt, de nabestaanden wel weten wat ik graag zou willen.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: De dood.....

Berichtdoor Yael » 10 mei 2004 14:25

Het klinkt misschien een beetje vreemd (misschien ook wel een beetje lomp over komen) maar hoe denken jullie hier over?[/quote]

Voor de dood ben ik wel bang, van hoe zou dat zijn en op welke manier zal je sterven, dat weet je niet.
Maar om voor God te staan ben ik niet bang, omdat ik mag weten dat Jezus voor mij in de bres gesprongen is. En Hij trouw blijft in alles, ondanks mij.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mei 2004 14:34

Christa schreef:
Het Weermannetje schreef:Maar mag je dan wel al alles regelen voor je begrafenis?

Ik denk dat dat ook heel erg aan de situatie ligt en ook aan de persoon. Heel goed kan ik dat niet uitleggen, maar sommige mensen zijn daar gewoon erg op gesteld dat ze het zelf doen.

Er staat nergens in de bijbel dat je het niet zou doen. Kijk, als je jong bent vind ik het een beetje raar. Het lijkt wel alsof je dan een soort 'fobie' ofzo hebt. Maar als je al oud bent, begrijp ik het beter.

Dat is precies zo met het schrijven van brieven aan de nabestaanden. Mag je dat wel/niet doen... (misschien is het wel iets anders, maar dan hoor ik het vast wel...)

Ik zou niet weten waarom het niet zo mogen... en ook niet vreemd als je jong bent, al doe ik het zelf niet. Ik heb niet bepaald sterke ideeen over hoe mijn begrafenis zou moeten zijn nl.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 mei 2004 15:27

Een tijdje geleden ben ik er best veel mee bezig geweest, omdat ik toen geconfronteerd werd met de dood. Ik ben toen gaan nadenken over hoe ik alles zou willen als ik sterf. Dat heb ik ook wel ergens opgeschreven. Maar dat weet niemand, dus dan heeft het eigenlijk geen zin ook. Kan toch niet van m'n omgeving verlangen dat ze al m'n papieren doorlezen voor ze bv een kist voor me kopen.
Tja...misschien kom ik onverschillig over, maar dat ben ik zeker niet!!
Gelukkig kan ik, door Jezus Christus, de dood zien als thuiskomen op m'n bestemming en daarom ben ik niet bang!!!

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: De dood.....

Berichtdoor Kena » 10 mei 2004 21:12

Evelien schreef:...Het klinkt misschien een beetje vreemd (misschien ook wel een beetje lomp over komen) maar hoe denken jullie hier over?

Behalve dan dat ik mijn echtgenoot en mijn (schoon)ouders moet achterlaten, lijkt de dood voor mij een bevrijding. Alles is al 10 jaar geregeld.

Ik ben niet echt bang voor de dood.
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

joepie

Berichtdoor joepie » 11 mei 2004 07:42

Ik verlang zeker niet naar de dood, maar wel naar de wederkomst van Christus. Wat een dag zal dat zijn!

Voor mijn eigen begrafenis heb ik wel dingen geregeld en mijn nabestaanden weten ook wat ik wil. Maar ja dat heeft misschien wel te maken met het feit dat ik al vele begrafenissen heb meegemaakt en heb bedacht dat ik het zo niet zou willen. Toen was het voor mij al duidelijk dat als ik het anders zou willen ik dat dan maar op papier zou moeten zetten.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 11 mei 2004 09:00

Aragorn schreef:
Christa schreef:

Het ligt idd, zoals al eerder is gezegd ook aan de situatie. Maar ik bedoelde ermee te zeggen dat het het leven niet moet overheersen.

Ik zou niet weten waarom het niet zo mogen... en ook niet vreemd als je jong bent, al doe ik het zelf niet. Ik heb niet bepaald sterke ideeen over hoe mijn begrafenis zou moeten zijn nl.

Terug naar “Archief”