Refoweb's Dr. Love vragenrubriek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 20 apr 2004 21:42

Rapidootje schreef:
Rapidootje schreef:
Hey, ik heb ook een vraagje. Als een jongen 'love' onder z'n mailtje zet, betekent dat dan wat?

ik denk, ik denk dat het 'liefde' betekent

:D Dat snap ik ook wel. Maar ik zal even wat vollediger zijn. Ik ben al een hele tijd verliefd op een jongen, en k mail regelmatig met hem. Nu heeft hij al een paar keer 'love' onder z'n mailtje gezet, en daar werd ik natuurlijk wel :D van. Maar verder laat hij niet echt iets merken of zo, en daar word ik natuurlijk weer :( van. Hij is wel altijd aardig hoor, maar niet echt heel speciaal.
Soms laat hij ineens een week niks van zich horen, en dan mailt hij weer twee keer per dag. Snap jij het nog? Als je niks speciaals voor iemand voelt, zet je toch geen 'love' onder je mailtje? Ik zou het tenminste niet zomaar doen. Jij wel?
ik zou iig geen 2x per dag melen.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 apr 2004 21:56

Funlover schreef:
Aragorn schreef:Eh, Funlover, misschien helpt het als je je verdiept in de reden waarom het uitgegaan is. Probeer die te begrijpen, net zolang tot je zelf ook tot de conclusie komt dat het beter is zo. (Zij hij, wiens verkering ondertussen ook een maandje uit is)

Overigens vind ik het wel een beetje jammer als hij heel blij begint te praten terwijl hij toch zou moeten weten dat je er nog niet overheen bent en dattie jou daarmee valse hoop zou kunnen geven...

Uhm de reden is dit misschien wil je helpen onderozeken;): Ik hou niet meer genoeg van je voor een relatie!!!
Hoe kan ik me hier beter in verdiepen en daar mijn troost in vinden/?!!

Ja ik vind het ook erg moeilijK!! Ik snap het niet!! Hij doet nu weer TE Leuk:(

HELP ik verdrink in onzekerheid!!

Hm, heb je het er al (uitgebreid) met hem over gehad hoe hij precies tot de conclusie is gekomen dat hij te weinig van je hield? Heeft dat een speciale oorzaak, is het gewoon zachtjesaan minder geworden, is hij door een bepaalde gebeurtenis tot de conclusie gekomen dat het allang zo was, enz?
Als je dat echt voor jezelf helder hebt, kun je denk ik makkelijker accepteren dat het gewoon niet meer kan zo. (is tenminste mijn ervaring)

Ik zou ook gewoon tegen hem zeggen dat je niet weet wat je moet denken van dat hij nu gewoon heel aardig doet en net doet alsof er niks aan de hand is. Vragen wat hij er nu echt van denkt en waarom hij je deze onzekerheid aandoet.
(kvoel me al een hele dr. love.. :mrgreen: )

Rapidootje: dat verschilt per persoon. Ik ben nooit zo heel erg kwistig met zulk soort termen als ik er niet echt iets mee bedoel, maar andere mensen weer wel.. dat hij 2x per dag mailt is denk ik wel positief, maar alst een andere keer weer 1 weerk duurt, tja, dat kan denk ik ook niet als je verliefd bent..

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 apr 2004 22:03

Funlover schreef:
Aragorn schreef:Eh, Funlover, misschien helpt het als je je verdiept in de reden waarom het uitgegaan is. Probeer die te begrijpen, net zolang tot je zelf ook tot de conclusie komt dat het beter is zo. (Zij hij, wiens verkering ondertussen ook een maandje uit is)

Overigens vind ik het wel een beetje jammer als hij heel blij begint te praten terwijl hij toch zou moeten weten dat je er nog niet overheen bent en dattie jou daarmee valse hoop zou kunnen geven...

Uhm de reden is dit misschien wil je helpen onderozeken;): Ik hou niet meer genoeg van je voor een relatie!!!

Hee lieve Funlover,

Die reden is dus duidelijk he?! Beetje hard voor jou misschien, maar wel heel eerlijk. Hij houdt niet meer genoeg van je voor een relatie. Dat wil zeggen dat hij wel degelijk wat voelt voor je. Maar niet genoeg liefde om verkering te hebben. Hij laat wel degelijk merken dat hij je verder niet kwijt wil. Ook logisch misschien want jullie hebben natuurlijk wat met elkaar gehad en betekenen wat voor elkaar. Maar de basis die hij wil is vriendschap en nu is de vraag of jij dat wilt. En zo ja, ben je er ook klaar voor. Kan je aanvaarden dat hij niet meer wil dan dat. (tenminste niet op korte termijn en nee dit zeg ik niet om je hoop te geven, echt niet). wAT Misschien ook verstandig is: Wees eerlijk naar hem toe. (misschien ben je dat ook wel) Zeg hem waar het op staat, dat je hem nog leuk vind en dat je niet weet wat je met zijn gedrag aanmoet, dat het je stiekem hoop geeft. Laat hem erop reageren. Jullie zijn vrienden? Toch? Dan moet je ook zulk soort dingen kunnen bespreken. Misschien lijkt het raar en durf je het niet zo goed. Maar ik denk dat dat je misschien ook wel wat kan helpen. Het geeft in ieder geval duidelijkheid en ik denk hoe het ook uitpakt een stukje rust.

Denk er eens over na.

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 apr 2004 22:05

Aragorn schreef:(kvoel me al een hele dr. love.. :mrgreen: )

Kan me niet herrinneren dat ik ooit een sollocitatiebrief van je heb gekregen.... :mrgreen: :roll:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 apr 2004 22:14

Rapidootje schreef:Hey, ik heb ook een vraagje. Als een jongen 'love' onder z'n mailtje zet, betekent dat dan wat?

Hallo Rapidootje,

Ik neem aan dat je deze vraag niet zomaar stelt? :mrgreen:
En dat je mailtjes ontvangt van een jongen en die er dan love onderzet.
Even voor de duidelijkheid er staat geen 'in love' onder?
Dan was het misschien wat makkelijker.

Ik vind het een beetje een lastige situatie, want dat is per persoon verschillend. Het kan prima zo zijn dat hij het met een reden doet. Maar je hebt ook personen (ja, ook jongens...) die onder een mailtje, ongeacht naar wie ze het ook sturen, love zetten of liefs of kusjes, of wat dan ook. Ik kan natuurlijk niet peilen of hij dat bij jan en alleman eronderzet. Of ik moet hem kennen :roll: En dan betekend 'love' vaak niks tot weinig.

Wat voor contact heb je normaal gesproken met hem? Kun je inhoudelijk uit mailtjes nog verdere hints halen? Ga is na, hoe hij met andere meiden omgaat. en hoe met jou, vergelijk het met elkaar.

Laatste vraag (voor nu) aan je: Zou je graag willen dat hij er een speciale bedoeling mee heeft?

Rapidootje, als je wat meer info hebt of toch meer weten wilt, laat het ons dan even weten. :)

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 apr 2004 22:51

trijntjejohanna schreef:ik neem aan dat wij ook wel mogen antwoorden :wink: !!

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 21 apr 2004 08:39

trijntjejohanna schreef:

Natuurlijk mogen jullie ook antwoorden! Hoe meer visies hoe beter.

Hallo Rapidootje,

Ik neem aan dat je deze vraag niet zomaar stelt?

Ik stel deze vraag inderdaad niet zomaar. Ik krijg mailtjes van een jongen die er dan af en toe 'love' onderzet, geen 'in love'. Hij zette er eerst altijd 'groetjes' of 'doei' of 'hoi' onder, en toen ineens een keer 'love'. Daarna weer steeds 'groetjes' enzo, en toen weer een keer 'love'. Ook in een berichtje dat ik van hem kreeg, stond het een keer. Lekker vaag, hè :|

Ik vind het een beetje een lastige situatie, want dat is per persoon verschillend. Het kan prima zo zijn dat hij het met een reden doet. Maar je hebt ook personen (ja, ook jongens...) die onder een mailtje, ongeacht naar wie ze het ook sturen, love zetten of liefs of kusjes, of wat dan ook. Ik kan natuurlijk niet peilen of hij dat bij jan en alleman eronderzet. Of ik moet hem kennen En dan betekend 'love' vaak niks tot weinig.

Wat voor contact heb je normaal gesproken met hem? Kun je inhoudelijk uit mailtjes nog verdere hints halen? Ga is na, hoe hij met andere meiden omgaat. en hoe met jou, vergelijk het met elkaar.

Volgens mij is hij niet echt een type dat bij iedereen 'love' eronder zet. Ook omdat hij het eerst nooit deed, en nu ineens wel. Maar ik ben natuurlijk niet echt objectief :wink:
We hebben meestal e-mailcontact, en ik spreek hem meestal om de twee weken even (na kerktijd). Verder zien we elkaar wel eens bij gemeenschappelijke vrienden, maar we zijn eigenlijk nooit echt samen geweest.
Hij gaat wel vrij makkelijk met meiden om, maar hij is geen flirt of zo.

Laatste vraag (voor nu) aan je: Zou je graag willen dat hij er een speciale bedoeling mee heeft?

Ja! :oops: Daarom vraag ik het ook aan jullie. Ik ben zelf niet objectief genoeg :? Ik ben al twee jaar verliefd op hem. Hij is zo lief :D :cry:

Rapidootje, als je wat meer info hebt of toch meer weten wilt, laat het ons dan even weten.

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

Heb je zo genoeg info? Alvast bedankt voor je hulp! :wink:
God is able
to do so much more
then we can ever
pray or realize
(Ef. 3:20)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 apr 2004 10:23

trijntjejohanna schreef:

euhm, is dit een verkapte solcitiatie?? :mrgreen:

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 21 apr 2004 10:39

Rapidootje schreef:
trijntjejohanna schreef:

Natuurlijk mogen jullie ook antwoorden! Hoe meer visies hoe beter.

Hallo Rapidootje,

Ik neem aan dat je deze vraag niet zomaar stelt?

Ik stel deze vraag inderdaad niet zomaar. Ik krijg mailtjes van een jongen die er dan af en toe 'love' onderzet, geen 'in love'. Hij zette er eerst altijd 'groetjes' of 'doei' of 'hoi' onder, en toen ineens een keer 'love'. Daarna weer steeds 'groetjes' enzo, en toen weer een keer 'love'. Ook in een berichtje dat ik van hem kreeg, stond het een keer. Lekker vaag, hè :|

Ik vind het een beetje een lastige situatie, want dat is per persoon verschillend. Het kan prima zo zijn dat hij het met een reden doet. Maar je hebt ook personen (ja, ook jongens...) die onder een mailtje, ongeacht naar wie ze het ook sturen, love zetten of liefs of kusjes, of wat dan ook. Ik kan natuurlijk niet peilen of hij dat bij jan en alleman eronderzet. Of ik moet hem kennen En dan betekend 'love' vaak niks tot weinig.

Volgens mij is hij niet echt een type dat bij iedereen 'love' eronder zet. Ook omdat hij het eerst nooit deed, en nu ineens wel. Maar ik ben natuurlijk niet echt objectief :wink:
We hebben meestal e-mailcontact, en ik spreek hem meestal om de twee weken even (na kerktijd). Verder zien we elkaar wel eens bij gemeenschappelijke vrienden, maar we zijn eigenlijk nooit echt samen geweest.
Hij gaat wel vrij makkelijk met meiden om, maar hij is geen flirt of zo.

Ja! :oops: Daarom vraag ik het ook aan jullie. Ik ben zelf niet objectief genoeg :? Ik ben al twee jaar verliefd op hem. Hij is zo lief :D :cry:

Rapidootje, als je wat meer info hebt of toch meer weten wilt, laat het ons dan even weten.

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

Heb je zo genoeg info? Alvast bedankt voor je hulp! :wink:

Rapidootje, als ik jou was zou ik gewoon om opheldering vragen. Helemaal omdat je ook al 2 jaar verliefd op hem bent. Ik merk uit je verhaal dat het niet 'normaal' is dat hij 'Love' onderaan mailtjes zet. Blijkbaar zit er toch iets bij hem, maar durft hij het nog niet aan je rechtstreeks te benaderen. Wil je echt zekerheid, laat hem dan ook duidelijk merken wat je voor hem voelt, dan is voor hem misschien de drempel ook lager om je aan te spreken hierover.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 apr 2004 10:55

Gandalf schreef:
Rapidootje, als ik jou was zou ik gewoon om opheldering vragen. Helemaal omdat je ook al 2 jaar verliefd op hem bent. Ik merk uit je verhaal dat het niet 'normaal' is dat hij 'Love' onderaan mailtjes zet. Blijkbaar zit er toch iets bij hem, maar durft hij het nog niet aan je rechtstreeks te benaderen. Wil je echt zekerheid, laat hem dan ook duidelijk merken wat je voor hem voelt, dan is voor hem misschien de drempel ook lager om je aan te spreken hierover.

Lieve Rapidootje,

en Gandalf, bedankt voor je reactie, je haalt me gedeeltelijk de woorden uit de mond (of uit het toetsenbord :mrgreen: ). Maar inderdaad, gezien het tijdsbestek.... 2 jaar, is en erg lange tijd. Ik denk dat je hem het beste kunt vertellen dat je hem leuk vind, verliefd op hem bent. Wees daarover eerlijk, dat zal al een stuk opluchting geven. Maar wat wat Gandalf zegt, over dat er toch iets bij hem zit en je misschien niet rechtstreeks durft te benaderen. Ik zou het niet durven beweren, maar er kan wat inzitten, eventueel ook niet.

Ik zou zeggen, rapidootje, schraap je moed bij elkaar (hoeft echt niet meteen voor de volgende keer dat je hem ziet). Vertel hem wat je van hem vind, wat je voelt. Dat kan echt nooit kwaad. Je schept iig een stuk opendhied en daardoor duidelijkheid....

en ik kan ruwweg geschat twee scenario's bedenken hoe het dna verder zal gaan.... :mrgreen: :roll: :D

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 apr 2004 11:24

johannes1 schreef:hoe vergeet je iemand?

Lieve Johannes1,

Ik neem aan dat je iemand wil vergeten... En dat het dan gaat om een meisje? (Misschien zelfs wel een ex-vriendin??). Hoe vergeet je iemand? Dat is heel moeilijk denk ik, iemand in zijn totaliteit vergeten dat gaat niet (misschien later als je oud bent.... :mrgreen: :wink: ). Ik denk dat je haar graah uit je hoofd wil zetten, omdat er om wat voor reden dan ook geen mogelijkheid is voor een relatie. Ten eerste moet je er zelf volledig achterstaan en er dus ook moeite voor doen om niet meer op die manier aan haar te denken (en ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan). Daarnaast, heb ik al eerder gemeld, ga leuke dingen doen, verzet je zinnen. Zorg dat je niet constant aan haar denkt (dat zal nu ook wle niet het geval zijn.. maar oke). Stel dat je 's avonds veel aan haar moet denken als je wilt gaan slapen. pak een (goed) boek en ga lezen. OF speel een spelletje op je mobieltje (zeer verslavend en helpt echt, tenminste :oops: ).

Lieve Johannes, geheel vergeten zal niet lukken, anders over haar en aan haar denken misschien wel, maar dat kan even duren. Maar als JIJ erachter staat, komt het vast goed!

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 21 apr 2004 12:26

rosekapje schreef:Stel dat je 's avonds veel aan haar moet denken als je wilt gaan slapen. Speel een spelletje op je mobieltje (zeer verslavend en helpt echt, tenminste :oops: ).

Heb je er ervaring mee? Jij, als Dr. Love?
Afbeelding

Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 apr 2004 12:28

Gandalf schreef:
rosekapje schreef:Stel dat je 's avonds veel aan haar moet denken als je wilt gaan slapen. Speel een spelletje op je mobieltje (zeer verslavend en helpt echt, tenminste :oops: ).

Heb je er ervaring mee? Jij, als Dr. Love?

Lieve Gandalf,

Zeer scherp opgemerkt...

Ja, ik, als Dr. Love heb er ervaring mee...
Maar dan niet in de haar vorm en het gaat dan vooral om dat spelletje op mn mobieltje.... :mrgreen: :roll:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 21 apr 2004 13:49

rosekapje schreef:
Funlover schreef:

Hee lieve Funlover,

Die reden is dus duidelijk he?! Beetje hard voor jou misschien, maar wel heel eerlijk. Hij houdt niet meer genoeg van je voor een relatie. Dat wil zeggen dat hij wel degelijk wat voelt voor je. Maar niet genoeg liefde om verkering te hebben. Hij laat wel degelijk merken dat hij je verder niet kwijt wil. Ook logisch misschien want jullie hebben natuurlijk wat met elkaar gehad en betekenen wat voor elkaar. Maar de basis die hij wil is vriendschap en nu is de vraag of jij dat wilt. En zo ja, ben je er ook klaar voor. Kan je aanvaarden dat hij niet meer wil dan dat. (tenminste niet op korte termijn en nee dit zeg ik niet om je hoop te geven, echt niet). wAT Misschien ook verstandig is: Wees eerlijk naar hem toe. (misschien ben je dat ook wel) Zeg hem waar het op staat, dat je hem nog leuk vind en dat je niet weet wat je met zijn gedrag aanmoet, dat het je stiekem hoop geeft. Laat hem erop reageren. Jullie zijn vrienden? Toch? Dan moet je ook zulk soort dingen kunnen bespreken. Misschien lijkt het raar en durf je het niet zo goed. Maar ik denk dat dat je misschien ook wel wat kan helpen. Het geeft in ieder geval duidelijkheid en ik denk hoe het ook uitpakt een stukje rust.

Denk er eens over na.

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

Hee Dr. Rosekapje en andere mensen die meedenken,

Bedankt weer voor je woorden! Het is idd een harde waarheid. Vooral omdat ie zo vaak vertelde dat ie zoveel van me hield en dat ik HET gewoon was voor zijn gevoel! Dat ie nog nooit zoveel van iemand gehouden heeft en dat hij zich maar een half mens zonder mij voelde! Maar goed...het kwam dus wel hard aan! Het is in 2 weken wel snel achteruit gegaan dan! Ik vind het heel moeilijk hoe hij in het begin tegen me deed. Maar ik kan eerlijk zeggen...dat is Hij naar andere mensen gewoon toe......zijn masker stond weer op :? Nu doet hij dus weer normaler. Nu is de vraag van mijn kant! Mist hij mij? Of weet hij nu hoe hij zich tegen me WIL gedragen...?! Ik vind het wel heel moeilijk om eerlijk over mijn gevoelens te zijn....tegen hem. HIj kan soms erg hard uit de hoek komen!
Voorbeeld: ik had een ongeluk gehad en als ik geen gordel om had gehad had ik niet meer geleefd! Gelukkig ik leef dus nog. Ik vertel het verhaal tegen hem....zegt hij: Balen hoor! Meer niet :| Nu had ik idd liever gehad dat ie zei: Ach meis toch...wat naar, ik ben blij dat je nog leeft! Dat voelt ie denk ik wel zo van binnen...maar verwoord het dan ook zo! Hij is echt een persoon met een masker. EN bij mij was hij ook zo. En nu is de relatie over en heeft ie tegenover mij ook zijn masker weer op. Maar hij komt dus best hard uit de hoek, omdat ie niet weet hoe hij moet reageren! En dat is voor mij een hoge drempel! Ik ben bang dat ie hard word ofdat ie me belachelijk vind! Ik wil nog wel graag vrienden blijven......ik weet idd alleen niet of ik er klaar voor ben. Ik hou veel van hem. En hij houd ook nog wel van mij! Maar ik wil misschien meer......is dat raar?! Ik denk dat het op de duur wel goed gaat komen en dat de liefde zakt(dat is wel bezig ....m aar het gaat erg langzaam :oops:) Maar jullie vinden dus dat ik het hem moet vertellen?! Dat ik er onzeker van word?!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 21 apr 2004 13:50

Sorry.... :oops:
NOg een lieve groet van Funlover
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Terug naar “Archief”