Het antwoord is denk ik niet zo moeilijk. Hele jonge kinderen kunnen net zomin als anderen die nog nooit van God en Zijn Gebod gehoord hebben veroordeeld worden op laten wij zeggen de Mozaïsche wetten, die kennen ze immers niet! Ik denk dus dat volwassenen uit deze groepen door God geoordeeld worden op dezelfde wijze als waarop Hij de mensen die voor Mozes leefden oordeelde. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan Adam en Eva enzo. Van de kinderen heb ik de overtuiging, dat als God hun Geboorte en sterven bepaalt, dat het mij erg zou bevreemden als Hij deze mensen ter wereld zou laten komen om ze te kunnen veroordelen, net zoals Mozes bemekte dat God niet Zijn volk uit Egypte bevrijdt kon hebben om ze in de woestijn te vernietigen, dat geeft namelijk een heel ongepast beeld van God.
Helemaal mee eens. In psalm 139 staat zelfs dat God mensen zelf heeft gemaakt, met eigen hand... en in de schoot van de moeder geweven. Zou God dat doen als hij weet dat dat kind toch jong gaat sterven en zonder te hebben kunnen kiezen verloren zou gaan?
God kennende is Hij zo niet.