ik denk door te zijn wie je bent!
Ook ik voel me op dit gebied vaak falen, dus het is en blijft denk de balans tussen geven en nemen!
Wat soms nog moeilijker is, is liefde ontvangen!
Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Liefde is niet op jezelf gericht. Als je knuffelt, doe je dat vaak ook omdat je het gewoon zelf lekker vindt. Echte liefde is volgens mij opoffering: je doet iets waar je zelf nix aan hebt, maar waarvan je weet dat de ander het waardeert. Bijvoorbeeld wat bloempie19 hierboven zegt: je toont interesse in wat een ander leuk vindt, terwijl je dat voor jezelf nooit gedaan zou hebben. Verder houdt het in dat je bij elkaar terecht kan als er iets is, als iets je dwarszit. Je helpt elkaar om de weg te vinden die God je wijst en je bemoedigt elkaar als het leven tegenzit. Mijn vriend mag me altijd bellen als er wat is, ik wil er gewoon voor hem zijn.
nou dat was weer een heel blaatverhaal van Lalage, ben niet zo goed in monologen
janneman83 schreef:wat ook vaak gebeurt is dat je geeft wat jezelf graag wilt ontvangen. (terwijl de ander liever iets anders ontvangt)
Daar kan je ook problemen mee krijgen (klint mischien vergezocht)
Lalage schreef:janneman83 schreef:wat ook vaak gebeurt is dat je geeft wat jezelf graag wilt ontvangen. (terwijl de ander liever iets anders ontvangt)
Daar kan je ook problemen mee krijgen (klint mischien vergezocht)
Ja dat "gevaar" is er inderdaad. Je kunt dat ten goede keren door er gebruik van te maken. Als jouw vriend bv de hele tijd een kus geeft op je neus (terwijl jij daar misschien een hekel aan heeft) dan wildie dat misschien zelf wel heel graagen zo kan je weer beter ontdekken wat de ander graag wilt.
Verder is het ook wat essie zei: helemaal jezelf zijn. Dan geef je een heleboel.
jo schreef:ik denk dat liefde geven, ook is, houden van zijn/haar eigenaardigheden.
Niet dat je dat perse altijd leuk moet vinden, maar het voelt toch vertrouwd, het hoort bij hem/haar
janneman83 schreef:Hoe geef je, je liefde aan je partner? Hoe ervaar jij de liefde van je partner?
Om bij me zelf te beginnen geef en ervaar ik liefde vooral door aanraking (lichamelijk contact) zoals een arm om me heen of een hand geven en zo op zen tijd een knuffel. Ik geef mijn liefde ook wel via cadeau's enz maar ervaar het persoonlijk toch het meest door aanraking en geef het ook het meest op die manier aan haar.
Aragorn schreef:jo schreef:ik denk dat liefde geven, ook is, houden van zijn/haar eigenaardigheden.
Niet dat je dat perse altijd leuk moet vinden, maar het voelt toch vertrouwd, het hoort bij hem/haar
*eens*
dat is echt zo waar!
Dingen die helemaal niet leuk zijn ofzo, eerder raar of niet leuk, mis je toch.. omdat ze zo erg bij diegene horen..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten