heiden schreef:Idd meschianza, ik krijg alleen maar bijbelteksten om mn hoofd geslingerd. Terwijl ik gewoon niet snap, dat veel van de mnsen hier dus geloven dat God oorlogen tussen mensen begint geef daar nou eens antwoord op.

Poging tot een antwoord (weliswaar vanuit christelijke axioma's, tevens uitgaande van oorlog als straf):
1. God is je Schepper, niet je studiegenoot of broer of zus of zelfs ouder, God is de 'gans andere', die in feite met jou kan doen wat Hij wil zonder daarvan aan iemand verantwoording af te hoeven leggen.
2. Dit is niet strijdig met de (veronderstelde) rechtvaardigheid van God, aangezien ieder mens na de zondeval zijn rechten verloren heeft
3. Dit is niet strijdig met de (veronderstelde) liefde van God, omdat Hij de mensen nooit straft zonder eerst gewaarschuwd te hebben en de mens kans gegeven te hebben zich te bekeren
Dit wil niet zeggen dat ik het allemaal logisch vind, maar het zou een antwoord kunnen zijn. Relatief afdoende voor iedereen die God als zijn Meerdere erkent, maar waarschijnlijk ontoereikend voor iedereen die Gods heerschappij niet accepteert.
PS dit is idd een enigszins vicieuze redenering, maar wel feitelijk

Together, we can. But we won't.
Goodbye.