De PKN is een kar met kikkers

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Fredrik
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Fredrik » 26 nov 2003 15:03

Tabitha schreef:
Theophilus Parresius schreef:Hoi, hoi,

even een goeie tip: verlaat de kar als een kikker. Ga nooit van je leven met de KPN mee. Enne.. als je kerk wel meega. Ga dan uit je kerk en naar een andere kerk. Zo'n PKN is toch niet meer dan een synagoge van de duivel?

groetjes, Theophilus

De PKN is misschien wel de slechtste kerk die er komt, maar er zijn geen betere!
Wat gek dat je dat beweerd, waarom denk je dan dat er geen betere kerk is dan de PKN. Hierboven is toch al genoeg duidelijk gemaakt dat het een valse kerk is. Waar geen gereformeerde belijdenis meer boven aanstaat. En zoals Herman Bavinck zei: ,,...naar wij menen de ware leer."
Luther: ,,Liever valle de hemel, dan dat een kruimpje van de waarheid verloren ga".

http://www.wepsite.net/refounielpf/main.htm

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 26 nov 2003 15:30

johannes1 schreef:
De PKN is misschien wel de slechtste kerk die er komt, maar er zijn geen betere!

tuurlijk zijn er wel betere. neem nou hervormde kerk of de ger. gem daar zijn nog gemeentes waar je best goed kan kerken.

tabitha en sweap jullie vinden de PKN een slechte kerk, maar blijven er wel bij?

hoezo is de hervormde kerk een betere kerk dan de PKN? straks bestaat er nl geen hervormde kerk meer, want die gaat op in de PKN. ik ben nu Hervormd, maar onze kerk gaat wel mee, dus word ik PKN ja. en dat vind ik niet echt een vooruitgang, maar ik zie niet meegaan als afscheiden. en ger gem vind ik toch wel een danig verschil met hervormd. en er zijn dingen in de PKN waar ik het niet mee eens ben (bv homohuwelijk) maar als kerk mag je je eigen "regels" handhaven, dus zie ik het probleem toch eigenlijk niet echt.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 26 nov 2003 15:44

johannes1 schreef:

tuurlijk zijn er wel betere. neem nou hervormde kerk of de ger. gem daar zijn nog gemeentes waar je best goed kan kerken.

tabitha en sweap jullie vinden de PKN een slechte kerk, maar blijven er wel bij?

Ja, ik zou daar de voorkeur aan geven. Ben je daar al die tijd voor in de Hervormde Kerk gebleven, om er nu uit te gaan? Ik vind sow geen positieve ontwikkeling, maar de preken veranderen er niet door, alleen het naambordje verandert. Al is een kerk nog zo slecht, rechtvaardigt dat afscheiding?
Wat betreft die betere kerken, die denken misschien dat ze beter zijn, maar alle kerken zijn tenslotte gebrekkig, inclusief de mensen erin. De goede/volmaakte kerk is een illusie.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 26 nov 2003 20:31

de hervomde kerk scheidt niet af van de SOW, maar andersom want SOW is een nieuwe kerkverband
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 26 nov 2003 22:15

sweap schreef:hoezo is de hervormde kerk een betere kerk dan de PKN? straks bestaat er nl geen hervormde kerk meer, want die gaat op in de PKN. ik ben nu Hervormd, maar onze kerk gaat wel mee, dus word ik PKN ja. en dat vind ik niet echt een vooruitgang, maar ik zie niet meegaan als afscheiden. en ger gem vind ik toch wel een danig verschil met hervormd. en er zijn dingen in de PKN waar ik het niet mee eens ben (bv homohuwelijk) maar als kerk mag je je eigen "regels" handhaven, dus zie ik het probleem toch eigenlijk niet echt.

De kerk mag zijn 'eigen' regels handhaven als ze maar wel zeggen dat hetgeen er 'verandert' wordt in de geloofsbelijdenis van de kerk (de PKN dus) overeenkomt met de Bijbel (wist niet goed hoe ik het moest zeggen, maar ik hoop dat je het begrijpt :wink: ). Dus als je meegaat met de PKN zeg je dus dat je bijv. het homohuwelijk goedkeurt op grond van de bijbel.
Ik ben zelf ook Ned. Herv. en dit is een van de redenen waarom ik echt niet mee kan gaan.

Ik heb nog meer redenen om niet mee te gaan.
Nog een: en dat is wel de eigenlijk oneerlijke stemming in de synode. Als je kijkt naar het aantal stemmen dat bep. districten hebben en de hoeveelheid 'kerkleden' ze vertegenwoordigen, komt dat ronduit niet overeen.
Als er gestemd werd naar aantal kerkleden, dan zou de PKN er nooit komen, maar helaas zijn het aantal stemmen van de districten niet 'gelijk' verdeeld.
Earth has no sorrow that
Heaven cannot heal

Fredrik
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Fredrik » 27 nov 2003 16:04

Je kan wel zeggen de preken veranderen niet en in je eigen gemeente kun je de leer zuiver houden. Maar is het niet zo dat het ook gaat om het belijden van de landelijke kerken? Je zit ook in een Landelijke kerk daar hoor je straks bij, zeker als je Hervormd bent. Als deze kerk de valse belijdenissen van de Lutherse overneemt en onbijbelse zaken mogelijk maakt in de kerken dan vraag ik mij af of je als Christen binnen deze kerk kan blijven. Ik ben niet van Hoedemaker!
Luther: ,,Liever valle de hemel, dan dat een kruimpje van de waarheid verloren ga".

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 27 nov 2003 17:41

Fredrik schreef:Je kan wel zeggen de preken veranderen niet en in je eigen gemeente kun je de leer zuiver houden. Maar is het niet zo dat het ook gaat om het belijden van de landelijke kerken? Je zit ook in een Landelijke kerk daar hoor je straks bij, zeker als je Hervormd bent. Als deze kerk de valse belijdenissen van de Lutherse overneemt en onbijbelse zaken mogelijk maakt in de kerken dan vraag ik mij af of je als Christen binnen deze kerk kan blijven. Ik ben niet van Hoedemaker!

Dus jij denkt dat in jouw kerk de belijdenis volledig klopt en deze ook niet eenzijdig is? Ik denk dat dat een illusie is.
Er staat ook vast bij de PKN dat gemeenten vrijheden krijgen. Zo kan een gemeente dus stellen dat men als belijdenis de 3 formulieren van Enigheid wil handhaven en dat men vast wil houden als individuele groep aan de vroegere belijdenis!
Moet er nu weer een scheuring komen, door niet mee te gaan?
Hanna ging ook naar de tempel, terwijl daar zoveel zonden bedreven werden, maar ze moest er toch heen van God!!!
Misschien dat je de PKN vanuit zo'n oogpunt moet bekijken?

Fredrik
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Fredrik » 27 nov 2003 21:19

Ik denk het niet zuster. In de Tempel was er na mijn weten nog geen on-Bijbelse belijdenis, die is er nu wel. Tabitha jij weet toch net zo goed als ik dat wij ook niet meer in de synagoge zitten?
Hoe kun je in een kerk blijven waar de pluraliteit als wapen in het vaandel gedragen wordt? Verder weet jij toch ook dat die pluraliteit die de PKN voor ogen heeft is dat er homohuwelijk wordt gesloten onbelijdende leden mogen kinderen laten dopen, kinderen aan het avondmaal. Maar ook houdt dit in dat je het goed vindt dat Jezus niet als Gods Zoon wordt gezien en dat de Bijbel niet in z'n geheel als waarheid wordt aangenomen.
Pluraliteit in de kerk = de duivel in de kerk dat weet ook gij zuster Tabitha!

Voda

Mag ik even mìjn mening over de PKN geven ?

Berichtdoor Voda » 27 nov 2003 21:52

Tabitha schreef:

even een goeie tip: verlaat de kar als een kikker. Ga nooit van je leven met de KPN mee. Enne.. als je kerk wel meega. Ga dan uit je kerk en naar een andere kerk. Zo'n PKN is toch niet meer dan een synagoge van de duivel?

groetjes, Theophilus

Nog lang niet alles is gezegd over de PKN, dat KOMT o.a. omdat ik me nog niet heb laten horen :lol: Dus hier even mijn mening :

Als we met zn ALLEN (dus echt iedereen:binnen en buiten PKN) nu eens evenveel energie gaan steken om vanaf NU te onderzoeken HOE we het beste TOT elkaar kunnen komen binnen de PKN, in plaats van dat we energie hebben gestoken in het AFSTAND houden van elkaar, dan gaan we een zeeeer godvruchtige tijd tegemoet !!

Dat is niet een loze gedachte van mij maar een OVERTUIGING. Ik ben hervormd en nog een bonder ook. Maar ik ben geen theoloog. En met dogma's kan ik ook geen kant op. Volgens mij wordt het hoog tijd dat we eens terug gaan naar de BIJBEL. Wat zegt de Bijbel ? En dan mensen ruimte geven voor een bepaalde interpretatie. Daar waar mensen NIET de vrijheid hebben dingen op een verschillende wijze te interpreteren, DAAR zijn dogma's nodig om de "eenheid" te bewaren. MET de Bijbel en de GOD van de Bijbel weet ik me SAMEN opWeg !

Voda

Mag ik even mìjn mening over de PKN geven ?

Berichtdoor Voda » 27 nov 2003 21:53

Tabitha schreef:

groetjes, Theophilus

[quote]

Nog lang niet alles is gezegd over de PKN, dat KOMT o.a. omdat ik me nog niet heb laten horen :lol: Dus hier even mijn mening :

Als we met zn ALLEN (dus echt iedereen:binnen en buiten PKN) nu eens EVENVEEL energie gaan steken om vanaf NU te onderzoeken HOE we het beste TOT elkaar kunnen komen binnen de PKN, in plaats van dat we energie hebben gestoken in het AFSTAND houden van elkaar, dan gaan we een zeeeer godvruchtige tijd tegemoet !!

Dat is niet een loze gedachte van mij maar een OVERTUIGING. Ik ben hervormd en nog een bonder ook. Maar ik ben geen theoloog. En met dogma's kan ik ook geen kant op. Volgens mij wordt het hoog tijd dat we eens terug gaan naar de BIJBEL. Wat zegt de Bijbel ? En dan mensen ruimte geven voor een bepaalde interpretatie. Daar waar mensen NIET de vrijheid hebben dingen op een verschillende wijze te interpreteren, DAAR zijn dogma's nodig om de "eenheid" te bewaren. MET de Bijbel en de GOD van de Bijbel weet ik me SAMEN opWeg ![/b][/list]

Fredrik
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Fredrik » 02 dec 2003 14:57

Voda het is goed dat jij zo vol jeugdige energie hoopt dat de trio-synode van de PKN naar jou ons zullen luisteren. Dat is nu juist het probleem bij het SoW-proces dat deze synode niet wil luisteren. De synode heeft de klachten al vaak genoeg gehoord en luistert en heeft genoeg er van. Dat is het grote verdriet van dit hele proces. De synode heeft de snelhied op volle toeren gezet en wil niet meer stoppen. Er is al zoveel kapot gemaakt bij veel mensen en dat is moeilijk te herstellen.

Andreas Poetin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Andreas Poetin » 02 dec 2003 15:43

Voor een ieder die wat wil weten over waarom de GKN tegen PKN is kan dit lezen: http://www.freewebs.com/andreasvdmeulen/index.htm

Ik ken die jongen verder niet :roll: , maar eh hij heet dus ook Andreas
bij dezen neem ik alles terug wat ik gezegd heb

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 03 dec 2003 13:15

Fredrik schreef:Ik denk het niet zuster. In de Tempel was er na mijn weten nog geen on-Bijbelse belijdenis, die is er nu wel. Tabitha jij weet toch net zo goed als ik dat wij ook niet meer in de synagoge zitten?
Hoe kun je in een kerk blijven waar de pluraliteit als wapen in het vaandel gedragen wordt? Verder weet jij toch ook dat die pluraliteit die de PKN voor ogen heeft is dat er homohuwelijk wordt gesloten onbelijdende leden mogen kinderen laten dopen, kinderen aan het avondmaal. Maar ook houdt dit in dat je het goed vindt dat Jezus niet als Gods Zoon wordt gezien en dat de Bijbel niet in z'n geheel als waarheid wordt aangenomen.

Ik geloof inderdaad dat de duivel inderdaad ook werk verricht in de Hervormde Kerk/PKN, maar dat doet hij net zo goed in de GerGem (in Ned.) Maar moeten wij daarom ook niet in die kerk blijven, juist omdat deze zo slecht is? Als je eruit stapt, weet je bijna zeker dat het niet meer goed komt. In de Hervormde kerk was homohuwelijk ook al goedgekeurd, dus dat is niets nieuws voor mij.
In de tempel waren vroeger ook allerlei misstanden, maar dat los je niet op door een nieuwe tempel te gaan oprichten, juist om erin te blijven.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 03 dec 2003 13:16

Fredrik schreef:Ik denk het niet zuster. In de Tempel was er na mijn weten nog geen on-Bijbelse belijdenis, die is er nu wel. Tabitha jij weet toch net zo goed als ik dat wij ook niet meer in de synagoge zitten?

Ik geloof dat de duivel inderdaad ook werk verricht in de Hervormde Kerk/PKN, maar dat doet hij net zo goed in de GerGem (in Ned.) :x Maar moeten wij daarom ook niet in die kerk blijven, juist omdat deze zo slecht is? Als je eruit stapt, weet je bijna zeker dat het niet meer goed komt. In de Hervormde kerk was homohuwelijk ook al goedgekeurd, dus dat is niets nieuws voor mij.
In de tempel waren vroeger ook allerlei misstanden, maar dat los je niet op door een nieuwe tempel te gaan oprichten, juist om erin te blijven. :!:

Fredrik
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Fredrik » 03 dec 2003 15:29

Tabitha schreef:

Ik geloof dat de duivel inderdaad ook werk verricht in de Hervormde Kerk/PKN, maar dat doet hij net zo goed in de GerGem (in Ned.) :x Maar moeten wij daarom ook niet in die kerk blijven, juist omdat deze zo slecht is? Als je eruit stapt, weet je bijna zeker dat het niet meer goed komt. In de Hervormde kerk was homohuwelijk ook al goedgekeurd, dus dat is niets nieuws voor mij.
In de tempel waren vroeger ook allerlei misstanden, maar dat los je niet op door een nieuwe tempel te gaan oprichten, juist om erin te blijven. :!:
Wat maak je me toch verdrietig Tabitha, meisje sta op! Doe niet zo dom en denk toch eens na bij wat je zegt je gaat toch dingen die verkeerd zijn niet recht praten? Voor jou zouden we nog tot heiligen mogen bidden. We waren met jou in de RKK gebleven. Waarom wordt je daar geen lid van zuster? Weet toch wat je zegt.
Wat ik jou wil zeggen zuster is het volgende: ,,De belijdenis is duivels en in elke aardse kerk doet de duivel zijn werk, dat weet ik ook. Maar wanneer de duivel zo duidelijk naar voren komt als in de PKN kun je daar niet blijven maar moet je zeggen nee ik kan niet mee gaan." Dan maar met z'n allen naar de Gergem en de GKN'ers naar de Chr ger of de Ned ger!
Tabitha lees het volgende met aandacht: Spreuken 17:15 Wie den goddeloze rechtvaardigt, en den rechtvaardige verdoemt, zijn den HEERE een gruwel, ja, die beiden.

Terug naar “Archief”