Video of DVD doorkijken na één vloek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jacob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jacob » 07 okt 2003 11:27

Vergeef me als ik een vooroordeel beeld van jullie heb, maar ik dacht dat jullie geen tv mochten hebben, hoe wilden jullie dan dvd's bekijken? of doen jullie dat op de pc????
:roll:

Jitse
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jitse » 07 okt 2003 12:07

Ik kijk niet vaak een film.

maar een film zoeken zonder sex, geweld, vloeken. Is denk ik vrij lastig!!!!

Daarbij als je een film huurd kan je wel ongeveer lezen wat er gaat komen, maar of er niet in wordt gevloekt, kan je volgens mij niet van te voren weten.
Iedereen is gek behalve jij

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 07 okt 2003 12:08

oewww jacob...
er heersen binnen de kerken nogal wat verschillen!
in de ene kerk is tv inderdaad helemaal uit den boze, en mag je niet aan het Avondmaal meedoen als je een tv hebt.
in andere kerken mag het weer wel.
Dat is voor niet-christenen heel moeilijk te begrijpen, al die verschillen tussen kerken.
Het moest ook niet kunnen dat er zoveel verschillen zijn... :s

over de video uitzetten na een vloek... ik moet bekennen dat ik dat zeker niet altijd doe...
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 okt 2003 12:10

DVD kan je ook op de computer kijken, dus dat is niet zo'n probleem, zelf heb ik het er niet zo op, kan je beter ook een tv nemen, komt inprincipe op hetzelfde neer! Ook de vloeken die er in voorkomen, zelf kijk ik ook wel eens dvd, maar kan hem ook niet uitzetten als ik een vloek hoor, dan denk ik, o het is er maar eentje joh!!
Nu hebben we besloten om geen dvd meer te kijken en ik hoop echt dat dit lukken gaat.

Theophilus Parresius
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Theophilus Parresius » 07 okt 2003 13:57

Hoi, Hoi.
Ik ben net nieuw op het forum. Ik las ook in het RD dat de jeugd zo werelds leeft. Dat is heel erg eigenlijk, want door al die zondes ontkent men eigenlijk het bestaan van God. Ik denk dat dit allemaal ook te wijten is aan de dominees. Zij praten de laatste 50 jaar bijna alleen maar over aanbod van genade, en ondertussen laat men de refojeugd naar de hel hollen.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 07 okt 2003 14:22

Welke dominees?

de onze niet geloof ik!

ik kijk persoonlijk geen DVD waar ik van te voren nog nooit van gehoord heb,

als ik weet dat er niet op gevloekt wordt en er geen geweld in voor kom wil ik ze nog wel kijken maar anders niet!

Jitse
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jitse » 07 okt 2003 14:48

Theophilus Parresius schreef:Hoi, Hoi.
Ik ben net nieuw op het forum. Ik las ook in het RD dat de jeugd zo werelds leeft. Dat is heel erg eigenlijk, want door al die zondes ontkent men eigenlijk het bestaan van God. Ik denk dat dit allemaal ook te wijten is aan de dominees. Zij praten de laatste 50 jaar bijna alleen maar over aanbod van genade, en ondertussen laat men de refojeugd naar de hel hollen.

Hoi nieuwe!! und welkom

Werelds leven is fout. werelds leven zit hem alleen niet in het hebben van een DVD of hebben van internet etc. Het gaat erom hoe je ermee om gaat. Als je er in opgaat en je God uit het oog verliest is het fout.

Het is niet allemaal te wijten aan de dominees. Ik denk ook dat het met de opvoeding te maken heeft.

Zondebesef wordt de laaste tijd wel wat minder maar dat ligt er maar aan waar je naar de kerk gaat.
Iedereen is gek behalve jij

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 07 okt 2003 19:17

Theophilus Parresius schreef:Hoi, Hoi.

hmm, bij ons in de kerk heb ik eerder het idee dat het te wéinig over het aanbod van genade gaat...

jacob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jacob » 07 okt 2003 21:44

JialiKelly schreef:Dat is voor niet-christenen heel moeilijk te begrijpen, al die verschillen tussen kerken.

Ik wilde nou ook weer niet zeggen dat ik geen christenen ben. Al hou ik eer zelf aangepast geloof aan over. Maar die verschillen zitten onderling in de refometoriese kerken? Vreemd. Dan zou je toch gaan twijfelen welke nou de juiste is?

Maar goed. Ik zep meestal niet zo gouw door/uit als er een floek in zit. Of het moed echt te gortig worden.
Maar er rijst gelijk weer de vraag op: wat is nu presies een floek. Godslastering is duidelijk. Maar waar leg je de grens bij scheldwoorden in die trend???? :shock:

Mag ik hier ook even een filmtip geven.
Probeer aan de film Fanfaren te komen.
Van een al lang overleden filmaker waar de naam me even ontschoten is.
Lekker in zwart wit en oudbollig.
Geen gefloek en als bekende nederlander speeld een piepjonge Albert Mol.
De film komt ergen tussen 1955 en 1959 en is niet op dvd te :mrgreen: krijgen :mrgreen:

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 07 okt 2003 22:53

jacob schreef:Ik wilde nou ook weer niet zeggen dat ik geen christenen ben. Al hou ik eer zelf aangepast geloof aan over. Maar die verschillen zitten onderling in de refometoriese kerken? Vreemd. Dan zou je toch gaan twijfelen welke nou de juiste is?

oh hehe sorry, dat begreep ik een beetje verkeerd dan...

ja, er is inderdaad ook veel twijfel over welke kerk de juiste is.
Ikzelf ben er voor mezelf nog niet uit in ieder geval...

Maar wat je zei over de grens tussen vloeken en schelden is een goed punt.
Ik bedoel, bij een paar keiharde vloeken zal ik toch de video wel afzetten.
Maar van scheldwoorden schrik ik tegenwoordig niet zo hard meer...
normvervaging, ik geef het toe...
Hoe doen jullie dat? ook bij scheldwoorden de video uit?

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 10 okt 2003 11:00

jacob schreef:Mag ik hier ook even een filmtip geven.
Probeer aan de film Fanfaren te komen.
Van een al lang overleden filmaker waar de naam me even ontschoten is.
Lekker in zwart wit en oudbollig.
Geen gefloek en als bekende nederlander speeld een piepjonge Albert Mol.
De film komt ergen tussen 1955 en 1959 en is niet op dvd te :mrgreen: krijgen :mrgreen:

De film die jij bedoelt, heet 'De Fanfare'
De cineast is Bert Haanstra en die is echt nog niet zo gek lang dood. Is een jaar of 90 geworden en heeft ooit een internationale filmprijs gewonnen voor zijn documentaire 'Glas'.

Behalve Albert Mol speelt Luc Lutz (die ouwe kerel uit 'Ha die Pa') in de film mee, en nog een aantal toendertijd bekende Nederlanders. Het is een klassieker voor Nederlandse begrippen, en het zou me eerlijk gezegd niet verbazen als 'ie stiekum toch op DVD te krijgen is.

Het is inderdaad een film die geen kwaad kan, net als een heleboel films uit die tijd. Als je iets 'verantwoords' wilt kijken, moet je het in films van voor 1980 zoeken. Maargoed, ik kan me voorstellen dat niet iedere opgeschoten tiener op 'De Fanfare' zit te wachten en liever een goede actiefilm ziet.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

joepie

Berichtdoor joepie » 10 okt 2003 11:08

Volgens mij kunnen ze der ook wat van in die nederlandse vroegere films wat betrefd het vloeken. En Turksfruit zou ik maar niet nemen :wink: :D

caprice

Berichtdoor caprice » 10 okt 2003 11:09

Kijk geen video, dan heb je ook de zorg niet of er in gevloekt wordt. :wink:

joepie

Berichtdoor joepie » 10 okt 2003 11:11

Is een goed plan, gaan we gewoon gezellig een spelletje doen :lol: Moet je wel opletten dat er niemand gaat vloeken als tie verliest. :wink:

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 10 okt 2003 11:12

Jitse schreef:Ik kijk niet vaak een film.

maar een film zoeken zonder sex, geweld, vloeken. Is denk ik vrij lastig!!!!

Daarbij als je een film huurd kan je wel ongeveer lezen wat er gaat komen, maar of er niet in wordt gevloekt, kan je volgens mij niet van te voren weten.

Mijn criterium voor het huren van een film is het kijken naar de 'kijkwijzer'. Weliswaar garandeert dat niet dat er nooit in gevloekt of gescholden wordt, maar kan wel een gradatie aangeven van hoe 'ruig' de band is. 16+-films zijn meestal niet de beschaafdsten, bijvoorbeeld. En films met 4 voetjes in het logootje, een spuit of een mannetje waarbij straaltjes uit zijn mond komen, die laat ik ook liever liggen.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Terug naar “Archief”