Cicero schreef:Dat ze zeiden: nu komt Jezus snel!
Maar vervolgens ging de geschiedenis gewoon door.
2 Pet.3:8 Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.
Moderator: Moderafo's
Cicero schreef:Maar als je van die tekst uitgaat, heeft het helemaal geen zin om dingen te zeggen als: 'ik denk dat Jezus nu echt snel komt.' Je kunt die tekst natuurlijk wel gebruiken om het allemaal achteraf weer recht te breien natuurlijk. Maar ik vind dat allemaal nogal willekeurig.
quote="Cicero"Toevallig wel, ja.
Maar wat is je punt?
Luke. schreef:Ik vroeg mij af hoe de andere forumgangers aankijken tegen de wederkomst van Jezus, de opname en de verdrukking. Persoonlijk denk ik dat er eerst de opname van de gemeente plaatsvindt, dan de grote verdrukking en dan de wederkomst (en 1000-jarig vrederijk met Jezus als koning). Wat vinden jullie?
Cicero schreef:Maar als je van die tekst uitgaat, heeft het helemaal geen zin om dingen te zeggen als: 'ik denk dat Jezus nu echt snel komt.' Je kunt die tekst natuurlijk wel gebruiken om het allemaal achteraf weer recht te breien natuurlijk. Maar ik vind dat allemaal nogal willekeurig.
Cicero schreef:Oke, daar gaat het om volgens jou. Maar dan hebben alle mensen die dingen zeggen als: 'ik denk dat Jezus nu echt snel komt' het niet begrepen, toch?
1a2b3c schreef:2 Pet.3:8 Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.
Cicero schreef:Oke, daar gaat het om volgens jou. Maar dan hebben alle mensen die dingen zeggen als: 'ik denk dat Jezus nu echt snel komt' het niet begrepen, toch?
1a2b3c schreef:Als je 'snel' ziet in het licht van de eeuwigheid dan krijgt het een ander perspectief.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 20 gasten