Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Jannoek » 21 jul 2011 11:22

Ik hoop voor je dat het gaat lukken! En dat in elk geval dat nog mee zit, als je ook al een huilbaby verwacht ;-).

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Schipje » 23 jul 2011 12:31

Vannacht: 22.00 uur, toen 4.00 uur en toen 7.00 uur. :D

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 jul 2011 19:00

Schipje schreef:Vannacht: 22.00 uur, toen 4.00 uur en toen 7.00 uur. :D


ruilen?? :oops: :lol:

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Schipje » 24 jul 2011 14:17

Ja ze doet het 's nachts echt super. Echt genieten hier. Ik geniet van de hele bv. Dit keer geen gekolf en gevingerfood e.d. omdat kindje de borst weigert. Ze clustert wel veel en heeft best veel krampjes, dat is wel zielig om te zien, zo'n verwrongen gezichtje van de pijn. Heb net besloten dat ik van af morgen streng ga lijnen. Lijnen in de zin van: alleen nog maar gezonde dingen eten, want bv maakt wel hongerig! Hoop op die manier ook wat krampjes te voorkomen.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor liefie » 29 jul 2011 13:55

Wij zijn weer terug van een weekje vakantie... Borstvoeding gaat goed ik heb alleen al heel de vakantie giga stuwing! Waarschijnlijk door de rust? Uit 1 borst kolfde ik met gemak 210 cc :shock: Jammer genoeg moest ik alles weggooien...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jul 2011 14:57

wow wat veel! wel jammer inderdaad dat je het dan weg moest gooien!

ik ben nu 11,5 maand aan het voeden! Milan en Matteo stopten toen allebei.. het lijkt er niet op dat Manoël hun voorbeeld gaat volgen..

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor liefie » 29 jul 2011 19:10

@TJ Fijn dat het nu zo goed gaat de borstvoeding! Wil je het nog lang blijven doen of heb je geen idee?

Ik denk dat ik een borstontsteking krijg :( Mijn linkerborst doet erg veel pijn en er zit een harde plek in en voelt warm. Net maar even gekolfd en zo maar een warme douche nemen want Nina slaapt denk ik tot een uurtje of 11.
Als ik koorts heb en morgen verbeterd het niet ga ik de HAP bellen kan nu echt geen borstontsteking gebruiken Nina wordt zondag gedoopt en anders past ze straks de doopjurk niet meer :(

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Em. » 29 jul 2011 19:18

Balen liefie, hopelijk gaat het snel beter.

Hier begonnen met afbouwen van de BV. Het is genoeg geweest, ik val nog steeds langzaam verder af en m'n energiepeil wordt ook minder. Het lukt daardoor ook minder om mijn werk te doen. Ergens vind ik het jammer, maar ik wil me ook weer gewoon gezond voelen, en zoonlief heeft nu een half jaar gehad, ook prima.
Alleen dat afbouwen levert wel veel stuwing op, pff, had gisteren ook een pijnlijke harde plek, maar die is gelukkig weer weg.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jul 2011 19:29

oei das balen liefie! hopelijk kan je erger voorkomen!

em: soms is het gewoon beter om af te bouwen, maar ik kan me wel voorstellen dat het niet makkelijk is!

liefie ik heb geen idee hoelang we doorgaan..

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor liefie » 30 jul 2011 11:01

@Em Verstandig om af te gaan bouwen zeker als je zelf maar blijft afvallen en je hebt het 6 maanden volgehouden echt super!

@Tj Fijn dat het zo goed loopt!

Ik zit weer aan de AB vannacht rond de 41 graden koorts en een harde rode plek in mijn borst gaat ook niet weg na goed leegdrinken of kolven. Hopelijk ben ik er snel vanaf zodat we morgen toch kunnen dopen! En krijg ik geen spruw na de AB al heb ik gelukkig nog wel een nieuw flesje gentiaan violet in huis

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor MissF » 30 jul 2011 12:42

Wat vervelend Liefie :( Hopen dat het snel aanslaat en je je snel weer goed voelt!

Ik was vast van plan om niet te gaan kolven, sowieso niet op mijn werk, en omdat ik zou gaan studeren zou het al helemaal niet kunnen. Maar nu ik besloten heb de studie uit te stellen, wil ik toch eens proberen te kolven, stel dat zoiets nou in een minuut of 10 gedaan is, dan is er misschien wel een mogelijkheid om op mijn werk te kolven, dan kan er wel even een collega 10 minuutjes inspringen als het nodig is. Maar als het te lang duurt, dan doe ik het sowieso niet. Maar ik wil wel eens weten wat ik kolf eigenlijk, omdat het nu zo makkelijk loopt, dan vind ik het toch jammer om te stoppen met 14 weken ofzo (al weet ik niet hoe ik er dan over denk hoor). Maar als ik prijzen zie van kolven dan vallen mijn ogen uit mijn hoofd, wat duur!
Nu begreep ik dat je ze ook kunt huren. Heeft iemand enig idee hoeveel dat ongeveer kost?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Evelien » 30 jul 2011 13:07

Volgens mij kun je bij een thuiszorgwinkel een borstkolf huren. Je zou bij die winkel kunnen informeren?
Of via de lactatiekundige?

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor vpk » 30 jul 2011 13:19

oei vervelend liefie! beterschap!

missf, kan me voorstellen dat je het jammer vind om te stoppen als het lekker loopt.
wij hebben geloof ik de vorige x met het huren van een kolf iets van 150 euro aan borg betaald (maar dat kreeg je dus weer terug) en daarnaast 1 euro nog iets (1,12 ofzo) per dag aan huur. dat was dan een dubbele kolf.
misschien dat je ook nog wel wat terug kan krijgen van de verzekering, als je daarvoor bent verzekerd.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor 654321 » 30 jul 2011 13:54

MissF; ik kon altijd prima met een handkolf kolven. Kolfde zo een flesje vol in zo'n 10 min. Ik had hem alleen zelden nodig, werkte de borstvoedingsperiode weinig. Zo'n ding kost een paar tientjes. Het komt ook niet heel precies wanneer je kolft, als je productie maar goed op gang blijft. Vaak is er wel een momentje waarop dat kan toch? Ik zei altijd tegen mn collega's; 'ik zit even wat langer op het toilet', dan wisten ze dat ze eventjes op de groep moesten blijven en iedereen had daar respect voor. In een teamvergadering is het handig op het gelijk even in het algemeen te melden.
Nu had ik bij een langdurige ziekenhuisopname van mijn zoontje de elektrische kolf van mn schoonzusje geleend. Sommigen vinden dat 'vies' ofzo, maar ik denk 'je kookt zo'n ding toch goed uit? Kan zoiets niet?
Ik vind het ook jammer om te stoppen met voeden om te kunnen werken. Dan zou ik er nog eerder voor kiezen om nog niet te gaan werken...
Ps. Bij een collega van mij komt haar man ong. eens in de vier uur even langs...:-).
Kortom: borstvoeding en werken kan prima, als je er maar achter staat!

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Em. » 30 jul 2011 14:35

Ik ben ongeveer 10 min. bezig totaal met een elektrische kolf.
Wat betreft lenen van een kolf, dat kan prima volgens mij, uitkoken kan, maar als je dat niet wilt kun je de persoonlijke onderdelen ook wel apart kopen, dat is veel goedkoper dan de gehele kolf incl. motor.
Werken en bv is prima te doen hoor, al wordt ik dat gekolf nu wel een beetje zat :). Ik vond het ook zonde om te stoppen toen ik ging werken, en het gaat ook prima. Nu kolf ik wel minder op m'n werk, vanaf volgende week nog maar 1 keer, dus dat is prima te doen. (in het begin 3 keer, later 2 keer toen hij minder voedingen nodig had). KVind het nog steeds wel jammer om te stoppen, het is toch weer iets wat je afsluit, maar het is nu beter zo. En idd 6 maanden is het toch maar weer gelukt. Dat is toch het belangrijkste deel! En voordelen heeft het stoppen ook, dus daar gaan we dan maar weer van genieten :).

vervelend liefie dat je weer borstontsteking hebt. Hopelijk knap je snel weer op.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten