Biddag voor gewas en arbeid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juf89
Mineur
Mineur

Re: Biddag voor gewas en arbeid

Berichtdoor juf89 » 11 mar 2014 19:10

in de gemeente waar ik ben opgegroeid zijn er altijd 3 diensten. in onze eigen gemeente is er s morgens een kinderdienst en s avonds een gewone dienst.

normaal gaan wij altijd s avonds, maar omdat ik morgen jarig ben gaan we niet.. is een traumaatje uit mijn jeugd.
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 11 mar 2014 19:11

benefietdiner schreef:Hoe kom je daar nu bij. Morgen de twee woensdag in maart is het de landelijke biddag voor gewas en arbeid. Trouwens de tijd van je computer loopt ook een dag te vroeg.
Ik begrijp eventjes niet waar je het over hebt hoor..

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2014 19:34

Een middagdienst in samenwerking met de basisschool speciaal voor kinderen en een avonddienst.
Ik wil graag naar de middagdienst met de kinderen...

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 11 mar 2014 19:37

Jvslooten schreef:Ik begrijp eventjes niet waar je het over hebt hoor..
Jouw posting, waar ik op reageerde, staat op wo maart 12, 2014 dat moet het nog worden.
Deze posting van jou staat wel goed op di maart 11, 2014
Ach kleinigheidje maar landelijk biddag is altijd op de tweede woensdag in maart.
Dat het de (protestantse) kerken in Nederland ernst is met deze dag blijkt uit het feit dat de gemeenteraadsverkiezing in 2006 onder druk van deze kerken werd verplaatst van de traditionele verkiezingsdag woensdag naar dinsdag (7 maart 2006).

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2014 19:39

benefietdiner schreef:Jouw posting, waar ik op reageerde, staat op wo maart 12, 2014 dat moet het nog worden.
Deze posting van jou staat wel goed op di maart 11, 2014
Ach kleinigheidje maar landelijk biddag is altijd op de tweede woensdag in maart.
Dat het de (protestantse) kerken in Nederland ernst is met deze dag blijkt uit het feit dat de gemeenteraadsverkiezing in 2006 onder druk van deze kerken werd verplaatst van de traditionele verkiezingsdag woensdag naar dinsdag (7 maart 2006).

De posting stond op wo FEBRUARI 12, 2014. ( wo feb 12, 2014 7:07 pm )
Dat is morgen 4 weken geleden...
Iets beter lezen :D

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 11 mar 2014 19:55

:lol: :lol: :lol:

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 11 mar 2014 22:23

StillAwake schreef:De posting stond op wo FEBRUARI 12, 2014. ( wo feb 12, 2014 7:07 pm )
Oftwel, morgen precies een maandje. :jaknikken:
Ik dacht al, heb ik iets over het hoofd gezien ofzo.. viel mee deze keer, gelukkig.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2014 23:07

Jvslooten schreef:Oftwel, morgen precies een maandje. :jaknikken:
Ik dacht al, heb ik iets over het hoofd gezien ofzo.. viel mee deze keer, gelukkig.

Toch snap ik het wel, hij stond op het eerste gezicht niet helemaal logisch in de sequence...
De meeste andere postings stonden wel in maart, zij het in andere jaren...
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 mar 2014 09:10, 2 keer totaal gewijzigd.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 12 mar 2014 09:04

StillAwake schreef:De posting stond op wo FEBRUARI 12, 2014. ( wo feb 12, 2014 7:07 pm )

uhhh-smile #-o

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 mar 2014 09:10

benefietdiner schreef: uhhh-smile #-o

kan de beste overkomen ;-)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 12 mar 2014 10:41

Citaat uit de meditatie van vandaag: zie topic hedendaagse meditaties:

Wij hebben een Voorbidder nodig. Voor het gewone leven. Zullen we er met biddag om vragen door de Heilige Geest Hem te mogen leren kennen? We hebben deze Voorspraak vooral ook nodig voor onze ziel. De Heilige Geest wekke geloof in Hem. Gelukkig wie het Johannes nazeggen, misschien nastamelen, mag: 'Wij hebben een Voorspraak bij de Vader, Jezus Christus de Rechtvaardige'.
Wat zullen wij anders voor een Voorbidder zoeken? Hij weet wat benauwdheid en strijd is. Hij weet ook wat aanhoudend bidden is. Gaat tot Hem; zoek Hem te kennen, zowel voor natuurlijke als in geestelijke zaken.

Zijn de forummers bekend met dit woord: VOORBIDDER?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 mar 2014 10:53

schelpje3 schreef:Citaat uit de meditatie van vandaag: zie topic hedendaagse meditaties:

Wij hebben een Voorbidder nodig. Voor het gewone leven. Zullen we er met biddag om vragen door de Heilige Geest Hem te mogen leren kennen? We hebben deze Voorspraak vooral ook nodig voor onze ziel. De Heilige Geest wekke geloof in Hem. Gelukkig wie het Johannes nazeggen, misschien nastamelen, mag: 'Wij hebben een Voorspraak bij de Vader, Jezus Christus de Rechtvaardige'.
Wat zullen wij anders voor een Voorbidder zoeken? Hij weet wat benauwdheid en strijd is. Hij weet ook wat aanhoudend bidden is. Gaat tot Hem; zoek Hem te kennen, zowel voor natuurlijke als in geestelijke zaken.

Zijn de forummers bekend met dit woord: VOORBIDDER?

Nee, dat was ik niet. Voorspraak ken ik dan weer wel, is dat hetzelfde?
Overigens lijkt het me ook niet heel Bijbels om Jezus Christus als voorbidder te zien, daar in de Bijbel staat dat de Geest met onuitsprekelijke verzuchtingen voor ons bidt.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 12 mar 2014 11:11

StillAwake schreef:Overigens lijkt het me ook niet heel Bijbels om Jezus Christus als voorbidder te zien, daar in de Bijbel staat dat de Geest met onuitsprekelijke verzuchtingen voor ons bidt.
Toevallig kwam het zondag nog ter sprake, in de preek over Hebreeën 10. Hebreeën 10 spreekt over het priesterschap van de Christus. Het komt er op neer dat onze Hogepriester Jezus Christus het hemelse heiligdom is binnengegaan om -net als in de schaduwdienst van het oude testament- voor Zijn volk te pleiten. Je leest er ook van in Job 16: Ook nu, zie, in de hemel is mijn Getuige, en mijn Pleitbezorger is in de hoogten. (v. 19).

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 12 mar 2014 11:12

@StillAwake

(Zie ook 1 Johannes 2:1 en Hebreeën 7:25)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 mar 2014 11:15

Jvslooten schreef:Toevallig kwam het zondag nog ter sprake, in de preek over Hebreeën 10. Hebreeën 10 spreekt over het priesterschap van de Christus. Het komt er op neer dat onze Hogepriester Jezus Christus het hemelse heiligdom is binnengegaan om -net als in de schaduwdienst van het oude testament- voor Zijn volk te pleiten. Je leest er ook van in Job 16: Ook nu, zie, in de hemel is mijn Getuige, en mijn Pleitbezorger is in de hoogten. (v. 19).

Deze laatste tekst zou ook op de Geest van toepassing kunnen zijn.
Zeker omdat de Bijbel zelf zegt dat de Geest voor ons bidt.
Dat de geest zou moeten bidden om de pleitbezorging door Jezus ligt in mijn gevoel dicht bij de Maria-cultus in de RKK, bidden met een extra tussenpersoon.

Terug naar “Archief”