schelpje3 schreef:Jezelf bekeerd noemen na een ervaring, ook niet ! Jij maakt er nu een belachelijk karikatuur van, maar ik heb het over die mensen die zichzelf niet zo durven noemen, maar door de Heere daar wel bij geplaatst zijn ! En dat ze bij ogenblikken in de ruimte worden gesteld en dan komt de getuigenis ! Die indruk maakt en ook vrucht zal dragen.
Als je zegt dat je zowel naar links als rechts wil buigen, vind ik je toch echt neigen naar links, daar je nu badinerend praat over rechts ! Ik zou daar mee oppassen als ik jou was. Wie Gods Volk aanraakt, raakt Zijn oogappel aan.
Ik maak er geen karikatuur van. Was dat maar waar....
Maar hoe komt het dan dat die mensen zo twijfelen? Het kan zijn dat ze zo in elkaar zitten. Maar in de kringen waar we het over hebben gebeurt dat omdat alles wordt afgekraakt en wordt afgedaan als jong pril en overwinteren en al die andere termen. Verstikkend en derhalve (eeuwig????) dodelijk.
Ik neig misschien op dit punt wat meer naar links inderdaad. Wil je ook een waar gebeurd "links" verhaal horen? Komt ie!
Zondagmorgen om 10 uur in een evangelische gemeente.
Er wordt een kind opgedragen, en er is gevraagd of de familie daar ook bij wil zijn. Natuurlijk, andersom zijn zij ook bij de doop van andere kinderen uit de familie geweest. Dus niet moeilijk doen maar gewoon erheen gaan, ook al is het ganschelijck ende gheheel niet onze stijl.
De dienst begint en tijdens het zingen huppelt er een vrouw het podium op.
Ze had op de heenreis een konijntje gezien. En op de rug van dat konijntje zat een vlindertje. Het konijntje was God, en het vlindertje was het kindje, dat werd gedragen door God.
Een heel verhaal volgde verder waarop links en rechts wat "Ja Heer" en "Halleluja!" werd geroepen.
Nu, ik word dan of boos om dat gezweef, of ik word heel erg melig en krijg de slappe lach. (In die gemeente was dat dan waarschijnlijk opgevat als lachen in de Geest of zoiets).
Je laatste opmerking werd (en wordt helaas nog steeds) vaak gebruikt (lees: misbruikt) door mensen die als zeer doorgeleid en bekeerd worden gezien. Met de opmerking van "Pas op, je raakt Gods oogappel aan!" creëerden ze als het ware een vrijbrief om alles te kunnen doen en zeggen, en zo wat macht te krijgen.
Nogmaals: Ik wou dat ik een karikatuur maakte, want dan kon je me terecht bestraffen. Helaas is het de volle waarheid.

Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!