PVV wil Iran aanvallen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor Optimatus » 16 dec 2010 23:31

Antoinette schreef:@ Henkie,

Ik ben het weer roerig met je eens!
Als het kalf verdronken is ...
Gewoon wachten tot ze de boel plat bombarderen met nucleaire wapens?
En dan zien ze wel verder.
Ik ben meer van het "beter voorkomen dan genezen"

Jij wilt Nederland dus gewoon een oorlog inrommelen, net als destijds met dat gedoe rondom Irak?
Irak zou gevaarlijke wapens hebben enz. enz. enz.

Zeven jaar later zijn die wapens niet gevonden, is Irak een rokende puinhoop en een speeltuin voor terroristen.

Blijkbaar vind jij dat niet zo'n probleem.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 17 dec 2010 07:24

Spons schreef:
Optimatus schreef:In 2003 dacht men Irak ook op deze manier aan te kunnen pakken.
Gevolg: een grote, rokende puinhoop te midden van een machtsvacuüm, waarbinnen terrorisme welig kan tieren.

Irak is een grote zandbak met wat bergen in het noorden en oosten.
Iran is een natuurlijk fort, omringd door grote bergketens.

.

Henkie, een beetje strateeg weet, dat je een oorlog vanuit de lucht niet kunt winnen

eh nu moet ik je even corrigeren mon ami :mrgreen:

dan denk ik even aan 1940-45 met de overmacht van de geallieerden in de lucht waardoor de oorlog is gewonnen en ik denk recentelijk aan Irak waarbij de golfoorlog de geallieerden ook een overmacht hadden en snelle (alles is relatief, en of er nu iemand gewonnne heeft na alles is een apart verhaal ) winst maakte ! Dat kan elke strateeg beamen :)

Elke strateeg en militair kan beamen dat zonder de inzet van grondtroepen een oorlog niet gewonnen kan worden. Dat luchtoverwicht in een oorlog van essentieel belang is heeft verder weinig te maken met de opmerking van Optimatus. Hij heeft hierin gewoon gelijk.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 dec 2010 08:59

Optimatus schreef:

Jij wilt Nederland dus gewoon een oorlog inrommelen, net als destijds met dat gedoe rondom Irak?

Zeven jaar later zijn die wapens niet gevonden, is Irak een rokende puinhoop en een speeltuin voor terroristen.

Verdiep jij je weleens in bijbelse profetieën?
Dan zou je weten dat er in het midden oosten op dat gebied (jammer genoeg) nog veel te gebeuren staat.
En dan erbij, niets nieuws zoals Henkie zegt Amerika en Israël lopen al lang met dat idee, dus geen nieuws!
Vanwaar die ophef?
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 dec 2010 09:00

Optimatus schreef:De PVV wil dat het Westen Iran aanvalt "om onze vernietiging te voorkomen."

Wat vinden we daarvan?

Zelf stel ik voor dat de anderhalf miljoen PVV kiezers de frontlinie gaan vormen. Deze tactiek heeft ten tijde van de kruistochten ook goed gewerkt.

Een vraagje: Denk je dat er geen gevaar dreigt voor ons?
Dat het ronduit onzin is waar de PVV zich zorgen over maakt?
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 17 dec 2010 10:17

Antoinette schreef:
Optimatus schreef:

Dan zou je weten dat er in het midden oosten op dat gebied (jammer genoeg) nog veel te gebeuren staat.
Als er dan toch over geprofeteerd is, waarom dan niet gewoon laten gebeuren? Dan gaat het toch wel komen.
(Ik realiseer me dat bovenstaande nogal "zeikerig" kan overkomen. Zo bedoel ik het niet. Ik vraag me oprecht af waarom dan tegen een profetie in te gaan, gezien wat je hierboven schreef)
Antoinette schreef:En dan erbij, niets nieuws zoals Henkie zegt Amerika en Israël lopen al lang met dat idee, dus geen nieuws!
Vanwaar die ophef?
Ik zou toch niet graag als een mak lam achter Amerika aanlopen. Trigger-Happy mafketels.
En dat Israel ageert is natuurlijk ook niet zo vreemd. Veel van Irans aggressie is gericht op Israel. Daarnaast is Israel net zo trigger-happy als Amerika. (hahaha maar die dicussie gaan we vermoed ik maar niet voeren)
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 dec 2010 10:59

Ik vind dat het leger best wat budget mag vrijmaken om de gehele PVV-fractie in het holst van de nacht ergens diep achter de Iraanse linies te droppen. Commando-style!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 dec 2010 11:01

maboc schreef:
Antoinette schreef:
Als er dan toch over geprofeteerd is, waarom dan niet gewoon laten gebeuren? Dan gaat het toch wel komen.
(Ik realiseer me dat bovenstaande nogal "zeikerig" kan overkomen. Zo bedoel ik het niet. Ik vraag me oprecht af waarom dan tegen een profetie in te gaan, gezien wat je hierboven schreef)
Antoinette schreef:En dan erbij, niets nieuws zoals Henkie zegt Amerika en Israël lopen al lang met dat idee, dus geen nieuws!
Vanwaar die ophef?
Ik zou toch niet graag als een mak lam achter Amerika aanlopen. Trigger-Happy mafketels.
En dat Israel ageert is natuurlijk ook niet zo vreemd. Veel van Irans aggressie is gericht op Israel. Daarnaast is Israel net zo trigger-happy als Amerika. (hahaha maar die dicussie gaan we vermoed ik maar niet voeren)

Tegen de profetie in gaan?
Zeikerig??
A.u.b. wat duidelijker, ik begrijp niet waar je me neer wilt zetten in dit verhaal?
Ik zou tegen de profetie ingaan?

Achter Amerika aanlopen?
Nee dank je!
Zoals Henkie al zei: het is geen nieuws meer mensen, die niet net of er iets vreemds gaande is.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 dec 2010 11:02

Mortlach schreef:Ik vind dat het leger best wat budget mag vrijmaken om de gehele PVV-fractie in het holst van de nacht ergens diep achter de Iraanse linies te droppen. Commando-style!

:lol:

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 17 dec 2010 13:17

Dus het is beter onschuldige mensen te vermoorden dan het gevaar lopen dat "onze" onschuldige mensen misschien vermoord worden?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 17 dec 2010 20:22

Ga je nou ook al het recht op zelfverdediging ter discussie stellen? Slaap zacht.

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 17 dec 2010 22:25

ik ben een diehard pvv stemmer maar ik vind het maar een slecht plan!
er zijn altijd weer gestoorden die het dan als een vrijbrief zien om aanslagen te plegen..
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 18 dec 2010 10:09

maboc schreef:En dat Israel ageert is natuurlijk ook niet zo vreemd. Veel van Irans aggressie is gericht op Israel. Daarnaast is Israel net zo trigger-happy als Amerika. (hahaha maar die dicussie gaan we vermoed ik maar niet voeren)

Als Israel zo trigger happy is waarom wachten ze dan zo lang met die aanval?
Volgens mij kunnen de raketten van Iran ons ook bereiken, naast Israel. Alleen laten oa. de Europeanen, Israel liever het vuile werk opknappen zodat wij ze kunnen veroordelen vanuit onze linkse zetels.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 dec 2010 12:22

henkie schreef:Ga je nou ook al het recht op zelfverdediging ter discussie stellen? Slaap zacht.

Ben ik gemachtigd om op straat iemand tegen de grond te slaan omdat ik het idee kan hebben dat hij mij eventueel wel eens zou kunnen overvallen? Ik ben geen jurist, maar ik denk eigenlijk van niet. Zelfverdediging is prima, maar is hier nog niet aan de orde.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 18 dec 2010 14:13

Antoinette schreef:
maboc schreef:
Antoinette schreef:

Tegen de profetie in gaan?
Zeikerig??
A.u.b. wat duidelijker, ik begrijp niet waar je me neer wilt zetten in dit verhaal?
Ik zou tegen de profetie ingaan?

Ah... ik heb me wat ongelukkig uitgedrukt begrijp ik. Ik probeer eea te verduidelijken

Als eerste schrijf je dat er het nodige geprofeteerd is over de ellende die ons te wachten staat mn. in het Midden Oosten.

Als Christen gaan jij en ik er vanuit dat deze profetieen uitkomen. toch?

Als nu alles toch gaat uitkomen, hoeven wij ons hiertegen ook niet te verzetten of eea. te vertragen. Dan kunnen we het maar beter over ons heen laten komen. Dat zal de laatste dag alleen maar bespoedigen. Iran aanvallen is dan niet nodig.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 18 dec 2010 14:20

Yael schreef:
maboc schreef:En dat Israel ageert is natuurlijk ook niet zo vreemd. Veel van Irans aggressie is gericht op Israel. Daarnaast is Israel net zo trigger-happy als Amerika. (hahaha maar die dicussie gaan we vermoed ik maar niet voeren)

Als Israel zo trigger happy is waarom wachten ze dan zo lang met die aanval?

Omdat ze bang zijn dat hun domme (maar erg sterke) broertje Amerika, hen toch maar niet steunt. Zelfs Amerika zal wel een keer wakker worden en zien dat Israel niet alleen maar goeds doet.
Volgens mij kunnen de raketten van Iran ons ook bereiken, naast Israel. Alleen laten oa. de Europeanen, Israel liever het vuile werk opknappen zodat wij ze kunnen veroordelen vanuit onze linkse zetels.
Da's alleen zo als er inderdaad sprake is van vuil werk (in casu...Iran vrij maken van Kernwapens). Maar dat is helemaal nog niet zo zeker. Daarnaast...waarom mag bv. Israel zelf wel kernwapens beziiten, en Iran niet?

Als Israel nu eens iets menselijker met de Palestijnen om zou gaan, dan zou er al heel wat kou uit de lucht zijn.

Terug naar “Archief”