Bastiaan30 schreef:Optimatus schreef:Feitelijk is het kerstfeest bedoeld als geboortefeest (dus als verjaardag) van Christus.
Mag dat wellicht enigszins met plezier en wat versiering gevierd worden?
Als het de bedoeling was geweest om Jezus' geboortedag te vieren en te herdenken, had de Bijbel wel geschreven wanneer het precies was.
Dat is dus opzettelijk niet gedaan.
Waar heb jij bewijzen voor me klaar liggen dat het niet opzettelijk gedaan is ?
wie zegt dat onze jaartelling t.o.v de bijbel klopt, je gaat er van uit omdat de mens dat nu zo een aantal duizend jaar doet, je er in opgegroeid bent . Wie weet was de geboorte van Onze verlosser wel 6.359 jaar geleden ! Wie zegt dat onze jaartelling klopt ? Hoe oud is de aarde dan ? 100.000 jaar of enkele miljoenen jaren oud ?
Maar zelfs al was dat wel gedaan, hadden we het wel veranderd, net als de roomse pauzen onze nieuwe Kalender zo hebben ingedeeld, dat de bijbelse tijden, door God ingesteld, niet meer terug te vinden zijn.
Wat heeft de roomse kerk hier te zoeken dit is een refomatorisch forum... en geen katholiek forum. We vereren hier geen paus , met (in mijn ogen ) zogenaamde heilige en zalige makende verklaringen van personen !
Jezus roept op Zijn dood te herdenken.
Zo vaak je wilt, dat includeert zijn hele Bestaan en wat Hij voor ons heeft gedaan.
Kerst is het feest van het licht, ook zo gesitueerd dat rond de kerst het licht letterlijk weer meer grond aan de voeten krijgt ! En geestelijk dat de Here Jezus Christus geboren is om te komen op aarde voor onze zonde , deze te vergeven en ons achtergelaten heeft met de belofte dat hij wederkomt !
en tsja dat er mensen zijn die geen kerstboom willen .. maar vervolgens wel een huis versieren.... dat moet ieder op zich weten, ik zou bv wel een boom nemen (heb een kunstboom ) maar het gaat uiteindelijk om zijn gedachtengoed !