Gevangenen klagen over honger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meisje20
Luitenant
Luitenant

Re: Gevangenen klagen over honger

Berichtdoor meisje20 » 30 sep 2010 06:52

dat wil je toch ook niet? :o
Gods geduld is groot maar niet oneindig

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 30 sep 2010 08:53

meisje20 schreef:maar waar maken we ons druk om. de gevangene hebben wat gedaan, daarvoor moeten ze zitten, daarvoor hebben ze straf.

Ons rechtstelsel hanteert vrijheidsbeneming als straf. De straf bestaat uit het feit dat die persoon vastzit. Niet dat ie slecht te eten heeft.
iedereen weet dat ze het hier goed hebben vergeleken met de gevangenissen in andere landen. dat valt toch niet met elkaar te vergelijken.

Niet?
Je mag de vergelijking best maken, maar het zou wat vreemd zijn als door de vergelijking met mensen die het NOG slechter hebben, een misstand goedgepraat zou worden.

Iemand die in de gevangenis zit heeft dus recht op een goede en toereikende voeding.

Blijft over de vraag of hun klacht terecht was/is of niet.

Nelly91
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nelly91 » 30 sep 2010 18:45

Je moet natuurlijk wel bedenken dat die gevangen alleen maar eten krijgen, en geen tussendoortjes. Dus ik kan me wel enigszins voorstellen dat ze dan toch wel wat meer eten dan wij.
Het is wel zo dat gevangenen voor een kwartje per uur ofzo kunnen werken in de gevangenis (las ik ergens in de krant). Met dat geld kunnen ze dan eten kopen, of sigaretten en dat soort dingen. Dus als ze werken kunnen ze blijkbaar wel wat verdienen om eten te kopen. Tenslotte moeten wij ook werken om te eten, dus het lijkt me niet verkeerd dat zij dat ook moeten toch?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 sep 2010 20:23

Nelly91 schreef:Je moet natuurlijk wel bedenken dat die gevangen alleen maar eten krijgen, en geen tussendoortjes. Dus ik kan me wel enigszins voorstellen dat ze dan toch wel wat meer eten dan wij.
Het is wel zo dat gevangenen voor een kwartje per uur ofzo kunnen werken in de gevangenis (las ik ergens in de krant). Met dat geld kunnen ze dan eten kopen, of sigaretten en dat soort dingen. Dus als ze werken kunnen ze blijkbaar wel wat verdienen om eten te kopen. Tenslotte moeten wij ook werken om te eten, dus het lijkt me niet verkeerd dat zij dat ook moeten toch?

Uhh... Ik ben helemaal voor de mogelijkheid van gevangenen om zich nuttig te maken, maar vind niet dat ze het kleingeld wat ze verdienen met wasknijpers maken hoeven te gebruiken om (basis) eten te kopen. Het is immers niet echt te vergelijken met werken in de gewone buitenwereld.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 01 okt 2010 11:21

Uhh... Ik ben helemaal voor de mogelijkheid van gevangenen om zich nuttig te maken, maar vind niet dat ze het kleingeld wat ze verdienen met wasknijpers maken hoeven te gebruiken om (basis) eten te kopen. Het is immers niet echt te vergelijken met werken in de gewone buitenwereld.

Het gaat hier om extra eten hé.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 01 okt 2010 11:34

Dat is dus de vraag...

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 19 dec 2010 11:47

het schijnt dat een gevangene per dag meer kost dan een demente oudere
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 19 dec 2010 12:09

beetje discipline bijbrengen middels strafkampen waarbij de dijken worden opgehoogd, kan weinig kwaad.

Terug naar “Archief”