Belijdenis doen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 20 jun 2003 11:49

Ik wil al meer dan een jaar graag belijdenis van mijn geloof doen, maar weet evenmin in welke kerk. Alles heeft wel zijn gebreken... heel lastig. Mijn eigen kerk is niet echt een heel goede optie, maar wat dan wel?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Derkel
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Derkel » 21 jun 2003 09:41

Ik heb 2 weken geleden belijdenis gedaan, om zo de doop te bevestigen en ten aanzien van de gemeente mijn geloof te belijden dat ik niet zonder Jezus wil en kan leven.

MOrgen vier ik mijn eerste Heilig Avondmaal, ik heb daar weinig reacties over gehoord hier...hoe ervaren jullie dat?
Het toppunt van eigenwaarde is; jezelf bekijken door de ogen van God.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 jun 2003 11:50

Derkel schreef:Ik heb 2 weken geleden belijdenis gedaan, om zo de doop te bevestigen en ten aanzien van de gemeente mijn geloof te belijden dat ik niet zonder Jezus wil en kan leven.

MOrgen vier ik mijn eerste Heilig Avondmaal, ik heb daar weinig reacties over gehoord hier...hoe ervaren jullie dat?

mmm, ik vierde mijn eerste avondmaal toen ik 11 was, dus dat weet ik niet echt meer. De ene keer is specialer dan de andere keer. Ik heb nu twee keer het avondmaal gevierd samen met mijn vriend (in de kerk van mijn ouders, bij hem in de vrijgemaakte kerk mag ik niet meedoen) en dat vond ik wel heel mooi.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 21 jun 2003 12:23

Derkel schreef:Ik heb 2 weken geleden belijdenis gedaan, om zo de doop te bevestigen en ten aanzien van de gemeente mijn geloof te belijden dat ik niet zonder Jezus wil en kan leven.

Het is een bijzonder gevoel toch eigenlijk wel. Je bent dan echt volledig lid van de gemeente ook, je mag ook dus in alles meedelen. En dus ook het avondmaal.

Bij ons was er ook rekening gehouden met het belijdenis doen dat het avondmaal er vlak na ook werd gehouden. Zo kon je gelukkig snel meevieren.

Chloë

Berichtdoor Chloë » 21 jun 2003 22:40

Hoe oud vinden jullie dat je moet zijn om belijdenis te doen?

:|

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 21 jun 2003 23:17

ik vind dat je oud genoeg moet zijn om te herdenken dat Jezus is gestorven voor onze zonden. Bij ons mag iedereen die dat geloofd aan het avondmaal. Mijn 'vriendinnetje' van 6 gaat ook. Zij beseft dat al heel goed en gelooft het ook echt. Andere kinderen niet, die blijven lekker op de zondagsschool. Ik denk dat je geen leeftijdgrens kan geven.
Ik vind avondmaal heel speciaal. Vrienden van me vieren het ook gewoon thuis bij het eten en dat vind ik een heel goed idee. 'Gedenkt en gelooft, zovaak als je het brood breekt...'.

Chaja
Het leven heeft mij dag aan dag
heel duidelijk laten blijken
de mooiste dingen die je ziet
die zie je zonder kijken

Ze blijven bij je bovendien
je hebt ze met je hart gezien

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 22 jun 2003 16:24

Ik heb belijdenis gedaan op mijn 18e. Ik heb daarmee mijn doop bevestigd en zelf ´ja´ gezegd tegen God. Niet tegen de gemeente waar in zit...

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 22 jun 2003 17:28

Gershwin schreef:Ik wil graag belijdenis van mijn geloof doen, maar weet evenmin in welke kerk. Alles heeft wel zijn gebreken... heel lastig.

mmm ik heb hetzelfde probleem :|
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 22 jun 2003 18:25

butterfly schreef:
Gershwin schreef:Ik wil graag belijdenis van mijn geloof doen, maar weet evenmin in welke kerk. Alles heeft wel zijn gebreken... heel lastig.

Veel studenten doen ook wel belijdenis in de kerk waar ze in de week in de buurt zijn. Dit omdat ze ook dan belijdeniscath. in die plaats kunnen volgen. Misschien wordt het dan makkelijker?

joris

Berichtdoor joris » 22 jun 2003 21:47

BJ schreef:
butterfly schreef:

Veel studenten doen ook wel belijdenis in de kerk waar ze in de week in de buurt zijn. Dit omdat ze ook dan belijdeniscath. in die plaats kunnen volgen. Misschien wordt het dan makkelijker?

ik zou zeggen: zoek een kerk die serieus het kruis van Christus op zich wil nemen en achter JEzus aan wil gaan. HEt kruis van Christus: het leed op deze aarde.

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 23 jun 2003 19:03

In de (Ger.Gem.)kerk waar ik nu zit doe je belijdenis van de leer (geloof ik). Zelf wil ik er nog even mee wachten, hoewel ik 20 ben, omdat ik in de eerste plaats niet weet of ik bij de Ger.Gem. wil blijven, en je, zoals ik in een vorige reactie al langs zag komen, min of meer verplicht wordt bij die kerk te blijven, en bovendien ben ik er nog niet helemaal uit óf en wát ik geloof. Ik ben bang dat ik daarom te snel belijdenis doe, en daar later spijt van zal krijgen.
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 23 jun 2003 22:13

Gedoopt als kind en belijdenis gedaan rond mijn achtiende, datum weet ik niet, meer.

2 Jaar na dato zat ik diep in de shit. Een apart groepje christenen (allemaal vrouwen) heeft voor mij gebeden en mij de handen opgelegd. Door deze handeling ontving ik de doop met de Geest. Vanaf toen is mijn geloof pas echt begonnen, toen ik de Goddelijke kracht in mij had.

En wie denkt dat dat onzin is leest het volgende stuk maar eens en vraag zichzelf maar eens af waar dat vuur is gebleven. Vuur brand en leeft, wordt dat gedoofd dan blijft er kou en as over.

Lukas 3
16 Daarom zei Johannes tegen iedereen: ‘Ik doop u met water, maar er komt iemand die machtiger is dan ik; ik zou nog niet de riem van zijn sandalen durven losmaken. Hij zal u dopen met de heilige Geest en met vuur.
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

Charity
Mineur
Mineur

Geen belijdenis

Berichtdoor Charity » 23 jun 2003 22:33

Ik weet niet of ik belijdenis ga doen, niet omdat ik niet geloof maar omdat ik mijn twijfels heb bij belijdenis doen. Waarom moet je voor een kerk belijden dat je in God gelooft? Is het Christen zijn niet te zien aan de vruchten?

Maar aan de andere kant durf ik ook niet aan het avondmaal omdat ik bang ben dat ik geloof uit mezelf. En mij is geleerd dat het niet kan. Als ik de Bijbel lees dan zie ik wel dat het anders is. Maar toch!?

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Geen belijdenis

Berichtdoor Maranatha » 23 jun 2003 22:44

Charity schreef:Ik weet niet of ik belijdenis ga doen, niet omdat ik niet geloof maar omdat ik mijn twijfels heb bij belijdenis doen. Waarom moet je voor een kerk belijden dat je in God gelooft? Is het Christen zijn niet te zien aan de vruchten?

Maar aan de andere kant durf ik ook niet aan het avondmaal omdat ik bang ben dat ik geloof uit mezelf. En mij is geleerd dat het niet kan. Als ik de Bijbel lees dan zie ik wel dat het anders is. Maar toch!?

Ik ken het probleem, de wetten en de leer van de kerk is weer eens belangrijker dan de bijbel.
Ga in je hart God achterna. Bidt God dat Hij Zijn Geest in je wilt uitstorten. Want alleen, die Geest kan je reinigen van je zondig bestaan. De kerken kunnen daar niet aan tippen, maar als je een kerk gevonden hebt waar je je thuis voelt onderwerp je dan wel aan de ouderlingen en diakenen en blijf in je hart trouw aan God. Dit is goed want tweedracht is rampzalig voor een gemeente, predik liever het Woord van de liefde.
Deuteronomium 6:4

Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

joris

Berichtdoor joris » 23 jun 2003 23:08

helemaal mee eens, maranatha. mooi gezegd.

Terug naar “Archief”