Het is namelijk een religieuze kwestie, tussen God en satan(allah). In Israël zal het namelijk nooit meer vrede worden totdat de Joden erkennen dat Jezus ook hun Messias is.
Dit noem ik nu fundamentalistische zever, diep treurig..... Je noemt ten eerste Allah "Satan", een diepe belediging tegenover de moslims en ook nog arrogant. Ten tweede geef je ook nog eens een sneer naar de Joden want het geweld is hun eigen schuld omdat ze Jezus niet erkennen als hun Messias.....
Mensen die dit ontkennen zijn en/of anti-semiet en/of begrijpen de bijbel niet.
Over die Bijbel wil ik nog wel discusiëren, zoals uit vorige topics blijkt dat ik op dit punt wel heel erg verchil met rechtzinnig gereformeerden en evangelischen. Maar dat je in je statement ook durft aan te halen dat mensen die de Joden niet als uitverkoren volk zien mogelijk anti-semiet zijn is gewoon te belachelijk voor woorden. In alle godsdiensten komt die flauwe kul voor van "uitverkorenen", zeer gevaarlijk.... Jezelf of anderen "de uitverkorenen" noemen zou bij wet verboden moeten worden. Alle sekten werken zo trouwens, het is oh zo gemakkelijk. De moslims doen dat trouwens ook, de Hamas strijders zijn ook uitverkoren om tegen de Zionisten te vechten.
bah bah bah en nog eens bah in verband met zulke gedachten. Zien jullie dan nu echt niet in dat de Joden dat zelf verzonnen hebben zoals alle andere godsdiensten dit ook gedaan hebben. Ik trek niet het bestaan van God in twijfel of de Joodse geloofservaringen uit het OT, ik vraag alleen maar aandacht voor de menselijke component in geloven....