De zondag op Refoweb

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 17 mar 2008 18:24

LauraC schreef:
T. Lindeman schreef:Ja precies, hang dan op zaterdagavond ook even een groot laken voor het logo/uithangbord op de gevel.

Bij College Style gaan de gordijnen dicht op zaterdagavond, zodat je op zondag niet in de etalage kunt kijken.

hysterisch-smile

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 17 mar 2008 18:25

LauraC schreef:
T. Lindeman schreef:Ja precies, hang dan op zaterdagavond ook even een groot laken voor het logo/uithangbord op de gevel.

Bij College Style gaan de gordijnen dicht op zaterdagavond, zodat je op zondag niet in de etalage kunt kijken.

En vervolgens laten alle medewerkers zich in de kerk 'bewonderen' door de overige kerkgangers in, jawel!, College Style-kleding.

Dus verplaatsing van het probleem :wink: .

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 17 mar 2008 18:34

Verplaatsing van de aandacht ook ;)
Wat mij betreft even geen aandacht meer voor collegestijl tot ik antwoord heb van Henk op deze vraag:

Gershwin schreef:Er is géén documentatie meer over het voetbaltopic (ik kan de zoekresultaten niet linken, maar zoek op "voetbaltopic". In alle posts waarin het woord "voetbaltopic" staat, wordt verwezen naar eerdere besluiten. En ik wil het graag hebben over die besluiten en hun achtergrond.

Dus Henk, ik zal het proberen wat netter te formuleren:

Zou je alsjeblieft uit willen leggen wáárom we overal over mogen praten op zondag, maar niet over sport? En waarom mogen we daar de andere 6 dagen van de week dan wel over praten?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 mar 2008 18:43

Zijn er hier mensen die op zondag sport kijken :shock:

André

Berichtdoor André » 17 mar 2008 18:59

rafaell schreef:Zijn er hier mensen die op zondag sport kijken :shock:
Ja, als het zo uitkomt, hoezo?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 mar 2008 19:21

rafaell schreef:Zijn er hier mensen die op zondag sport kijken :shock:

Mn hele leven al. Maar ben dan ook geen refo :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 mar 2008 19:24

CaptainCaveman schreef:
LauraC schreef:

hysterisch-smile

O hemel, ik zit even die kleding te bekijken. Dat is kak en refo, brrrrr.
Hahahahaha, de gordijnen dicht doen. Waarom?

Gordijnen dicht van etalages, websites die uit de lucht worden gehaald, niet praten over sport op zondag maar wel op andere dagen van de week... en dan zijn er nog christenen die zich afvragen waarom ze soms zo weinig serieus worden genomen... :roll:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 mar 2008 19:41

Galateia schreef:O hemel, ik zit even die kleding te bekijken. Dat is kak en refo, brrrrr.
Hahahahaha, de gordijnen dicht doen. Waarom?

FF offtopic: define refo-kleding. En over het waarom: en leidt ons niet in verzoeking...
Maar weer even ontopic jong-en-lui, wat proberen jullie met dit topic te bereiken? Ik snap dat jullie graag over sport willen praten en dat het als 'oneerlijk' kan worden gezien dat dat hier niet op een zondag mag, en misschien is het dat ook wel. Maar gaan we hier dan geen rok/hoed/Statenvertaling-discussie krijgen waar uiteindelijk geen uitkomst gevonden kan worden omdat de 1 zus denkt en de ander zo?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mar 2008 19:51

Nee, want dit is doodeenvoudig een inconsequente regel, waarvan iedereen zich terecht afvraagt welke praktijk ermee gediend wordt.

Het gaat er immers niet om óf je op zondag wel sport mag kijken, maar of je erover mag praten. En aangezien een verbod daarop voor weinig anders bedoeld lijkt dan de schijn ophouden dat rw-bezoekers op zondag geen sport kijken, is het behoorlijk hypocriet. Temeer daar het wel toegestaan is de meest onbijbelse ideeën te ventileren op de dag des Heeren.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 17 mar 2008 19:55

Is het voetbaltopic al weer heropend?
Stap voor stap, weer een stapje verder.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 mar 2008 20:22

Aragorn schreef:Nee, want dit is doodeenvoudig een inconsequente regel, waarvan iedereen zich terecht afvraagt welke praktijk ermee gediend wordt.

Het gaat er immers niet om óf je op zondag wel sport mag kijken, maar of je erover mag praten. En aangezien een verbod daarop voor weinig anders bedoeld lijkt dan de schijn ophouden dat rw-bezoekers op zondag geen sport kijken, is het behoorlijk hypocriet. Temeer daar het wel toegestaan is de meest onbijbelse ideeën te ventileren op de dag des Heeren.

Dan moet alles maar dicht eh, om iedereen blij te houden?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 mar 2008 20:23

Nee, dan zijn de mensen die graag forummen op zondag echt niet blij...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 mar 2008 20:28

Nee, dat kan ik me voorstellen. Maar als je consequent wilt zijn. Ik bedoel, het maakt mij echt niet uit waar over gepraat wordt op een zondag. Ik denk maar zo: als je er op een zondag niet over mag praten, dan mag het ook voor de rest van de week niet. Je leven moet in principe iedere dag 'zondagswaardig' zijn. Maar als de heren bazen geen sport op zondag willen, moeten ze consequent zijn en ook andere zaken op zondag sluiten. Dat bedoelde ik...

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 17 mar 2008 20:50

Gershwin schreef:Zou je alsjeblieft uit willen leggen wáárom we overal over mogen praten op zondag, maar niet over sport? En waarom mogen we daar de andere 6 dagen van de week dan wel over praten?

Naar ik meen is de sportregel een indicatieve regel die we hanteren om aan te geven dat we vinden dat er op zondag wel wat beters te doen is dan op dit forum over sport (of over andere niet-geestelijke zaken) te praten. Dat is dus het principe erachter. Omdat we niet alles in regels dicht willen timmeren, hebben we de overige onderwerpen aan jullie eigen verantwoordelijkheid overgelaten. Dat is de praktijk.

Elk christelijk forum heeft z'n eigen beleid qua zondagsrust. Sommige fora gaan helemaal dicht, anderen hebben geen bijzondere regels en Refoweb heeft (dacht ik) welgeteld 1 zondagsregel. Daarmee zitten we qua regels over de zondagsrust in de middenmoot.
Ik sta ervoor open om meer regels in te voeren om het allemaal wat principieler te maken (dus meer "refo" op zondag dan "web", als je begrijpt wat ik bedoel), maar vooralsnog denk ik dat die ene regel het meest praktisch is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 17 mar 2008 21:04

elbert schreef:
Gershwin schreef:Zou je alsjeblieft uit willen leggen wáárom we overal over mogen praten op zondag, maar niet over sport? En waarom mogen we daar de andere 6 dagen van de week dan wel over praten?

Naar ik meen is de sportregel een indicatieve regel die we hanteren om aan te geven dat we vinden dat er op zondag wel wat beters te doen is dan op dit forum over sport (of over andere niet-geestelijke zaken) te praten. Omdat we niet alles in regels dicht willen timmeren, hebben we de overige onderwerpen aan jullie eigen verantwoordelijkheid overgelaten.

Is het verkeerd om je zondags dan ook met niet-geestelijke zaken bezig te houden? Zo nee, waarom dan juist sport dichttimmeren op zondag?

Elk christelijk forum heeft z'n eigen beleid qua zondagsrust. Sommige fora gaan helemaal dicht, anderen hebben geen bijzondere regels en Refoweb heeft (dacht ik) welgeteld 1 zondagsregel. Daarmee zitten we qua regels over de zondagsrust in de middenmoot.
Ik sta ervoor open om meer regels in te voeren om het allemaal wat principieler te maken (dus meer "refo" op zondag dan "web", als je begrijpt wat ik bedoel), maar vooralsnog denk ik dat die ene regel het meest praktisch is.
... :roll:

Terug naar “Archief”