Kinderen en tv kijken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 jan 2008 21:03

Vorige week wilde ik veel doen dus ik dacht ze ff achter een film te zetten. Ze vinden dat altijd reuze leuk maar nu dus niet. Liepen ze nog aldoor om me heen te darren dus het had geen nut.

Wijk ik ook eens een keer van mijn principes af....

Hier word computertijd verkocht aan elkaar kwamen we vorige week achter. Na het eten mogen ze een tijdje achter de pc. De oudste mocht ineens een hele week van nummer 2, wat bleek, hij had zijn zakmes daarvoor in de ruil gekregen.

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 19 jan 2008 00:39

nadiane vind op zich teletubbies leuk om te kijken maar als nederland zingt op tv is dan zit ze nog meer ademloos te luisteren en te kijken.
Ook de kinderprogramma's van de eo op zondag vind ze leuk om te kijken. Ik zet haar niet voor de tv zelf. ze zit in de box en zet dan de tv aan. Als ze het niet interessant vind speelt ze gewoon verder in de box. Maar als ze het wel interessant vind dan pak ik soms de kinderstoel erbij en mag ze 'tv' kijken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jan 2008 10:58

Het is nu een ongeschreven regel hier dat de tv uitblijft overdag. Na zeven uur gaattie pas aan voor de programma's die we in de tvgids hebben uitgezocht die we echt willen kijken.
Nu zijn mn zusje en dr vriendin aant logeren, en zitten ze toch tv te kijken. Dus volgens mij ga ik er niet zo consequent in zijn, en mogen mijn toekomstige kids vast heeeeel af en toe een goed programma kijken. Of misschien doen we de tv wel helemaal weg als we kinderen hebben. De verleiding van toch even aanzetten vind ik vaak wel groot.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 19 jan 2008 15:11

Hoe heerlijk, wij hebben geen TV, dus dat scheelt een hoop denkwerk. En voor zolang als het mogelijk is blijven de kids ook achter de computer vandaan. Het schijnt aan de andere kant voor de juffrouw op de basisschool wel handig te zijn als de kinderen in groep 1 al met een muis kunnen werken. Dus dat probleem moet nog wel opgelost worden.
Als ze ouder worden zie ik veel nut in de regel die ik zelf van thuis meekreeg: een half uurtje recreatief achter de PC per dag.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 19 jan 2008 15:28

Onder het haren kammen.. de afstandsbediening geven, ze zitten muisstil, maar voor de rest kijken ze hier heel weinig. Nederland zingt!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 jan 2008 18:53

Ik heb (nog) geen kinderen, maar vanuit mijn eigen opvoeding heb ik geleerd een beetje selectief te kijken. Ik denk dat dat de beste methode is: geen televisiedagen, maar zo nu en dan, als er iets leuks is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 jan 2008 20:52

het valt me eigenlijk op dat er nog best veel mensen hier tv hebben...

Eerlijk gezegd vind ik dat, als je geen tv hebt, je eigenlijk ook geen dvd's moet kijken... We hebben dan ook besloten geen dvd's meer te kopen/huren/lenen/downloaden. Alleen het kleine huis op de prairie, waar we alle2 eigenlijk van vinden dat er wel en 'boodschap' in zit. Maar soms heb ik daar ook wel een beetje twijfels bij...

Vind daarom ook dat Sarah straks geen dvd's mag krijgen voor haar verjaardag. misschien tomas trein, want daar zit geen fout woord of daad in zover ik ze gezien heb, maar dat kan ook net zijn dat ik de 'goede' gezien hebt hoor!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jan 2008 21:42

Ik vind tv sowieso op een randje. Een meisje dat net getrouwd was, allebei met tv opgevoed, vertelde dat ze na hun trouwen gewoon een tv hadden gekocht. Maar dan 2 maanden hebben ze m weggedaan, omdat ze merkte dat ze meer tv keek dan met God bezig was.
Wauw, daar heb ik enorm respect voor.
Sindsdien heb ik me voorgenomen dat als we tv zouden nemen ik alleen kijk wat ik echt wil kijken, en sowieso geen soaps ofzo ga volgen.
Nu kijk ik in de tvgids op internet wat ik echt wil zien, en dat zijn maar weinig programma's eigenlijk. En ik merk zelfs dat dat al verveelt.
Het liefst voed ik mijn eventuele toekomstige kinderen zonder tv op, maar ik denk dat dat niet haalbaar is, als je samen al zo lang een tv hebt.

Ik heb het ding nooit gemist in mijn opvoeding. Bij mn ouders hadden we m pas een jaar of 3, en ik merk nu dat mijn zusje al veel meer met tv bezig is, dan met gewoon een boek lezen, met vriendinnen een filmpje huren, kletsavondjes met vriendinnen enzo, omdat ze tv kijkt of internet. k weet niet of ik het zou kunnen voorkomen bij 'mijn' kinderen, maar ik hoop het echt. Heerlijk als ik mijn nichtjes en neefjes met lego en poppen zie spelen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 jan 2008 17:32

Met de televisie is het net als met alle andere dingen: geniet, maar kijk met mate.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jan 2008 21:39

Wij hebben gelukkig wel een tv en ik kijk ook elke dag. Soms is er niets fijner dan gewoon een avond zappen...heerlijk.
Als wij kinderen krijgen, mogen die ook rustig tv kijken. Ik heb er totaal geen moeite mee. Ik denk dat het beter is om ze te "leren"kijken dat ze het te verbieden. Toen ik klein was, hadden mn ouders buren die om principiële redenen geen tv hadden. Hun kinderen waren echt verzot op een tv, keken als ze kans kregen nog het testbeeld.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 jan 2008 22:19

mijn broer was ook zo. Vreselijk, hij zat altijd bij de buren achter de TV. Mijn ouders wilden het ook niet hebben maar ja hij ging toch.

Nu heeft hij zelf kinderen en ze mogen absoluut NERGENS naar kijken. Geen DVD of kinderprogramma, nix. Vorige week waren ze hier en mijn jongens zijn gewend na het eten te mogen kijken of achter de pc maar ja, wat doe ik dan? Jongens laten kijken en dat ventje moet ergens anders zitten? Heb maar gezegd dat we het dit keer niet deden maar eigenlijk vind ik het nog niet kloppen. In mijn eigen huis mijn regels aan passen voor het kind van mijn broer???

sela

Berichtdoor sela » 20 jan 2008 22:45

lammetje schreef:het valt me eigenlijk op dat er nog best veel mensen hier tv hebben...

Eerlijk gezegd vind ik dat, als je geen tv hebt, je eigenlijk ook geen dvd's moet kijken... We hebben dan ook besloten geen dvd's meer te kopen/huren/lenen/downloaden. Alleen het kleine huis op de prairie, waar we alle2 eigenlijk van vinden dat er wel en 'boodschap' in zit. Maar soms heb ik daar ook wel een beetje twijfels bij...

Vind daarom ook dat Sarah straks geen dvd's mag krijgen voor haar verjaardag. misschien tomas trein, want daar zit geen fout woord of daad in zover ik ze gezien heb, maar dat kan ook net zijn dat ik de 'goede' gezien hebt hoor!

we leven steeds meer in een beeldcultuur. ook wij. ook al zijn we een woordcultuur. wij = refo's.
kijk maar naar de move die bas vd vlies heeft gemaakt. tv mag, als het is voor de goede zaak. er is een documentaire geweest met daarop refo's. naar mijn bescheiden mening is het niet tegen te houden; bewegend beeld. etc. etc.
daarom ben ik persoonlijk van mening dat het wijs is je kinderen iig om te leren gaan met een tv, film of pc; daar niet te bang van te zijn.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 jan 2008 07:22

Je moet proberen te zorgen dat de kinderen een filter in hun hoofd hebben wb computer en tv! En dat kan je doen door samen met ze te kijken en te vertellen over goed en kwaad.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 jan 2008 11:04

Boudin en ik kijken jeugdjournaal :lol:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 jan 2008 13:14

Ik zou het niet leuk vinden als mijn kind als het 14 jaar is regelmatig films kijkt met vloeken, overspel, hoererij ed. Zelf wil ik dat ook niet kijken, het blijft zondigen wat die mensen doen, ook al acteren ze. Maarja als je echt 'moeilijk' ga doen kunnen heel veel 'refo' boeken ook niet meer...... Dus waar trek je de lijn. Daarom ben ik blij dat we geen tv hebben. en mijn kinderen zal ik niet verbieden om bij een vriendje eenfilm te kijken, want als je zoiets verbied gaan ze het expres doen lijkt me.

Terug naar “Archief”