Contactlenzen via internet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jnien

Berichtdoor jnien » 01 jun 2007 20:17

Whaha, hier nog zo één.. maar ik draag ze wel 7 dgn per week :wink:

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 01 jun 2007 21:37

Hier nog een belazerde door H.Anders..

Ja, de prijs was zeker anders... :mrgreen:

Had iemand vlak voor mijn vakantie ff langs H.Anders gestuurd, voor maandlenzen (vooraf gebeld met de vraag of ze maandlenzen verkochten, ja was het antwoord) Die persoon had inderdaad maandlenzen meegekregen.. in 1 doosje... wel gelijk een maandlenzen systeem voor een half jaar. Ik gebeld...ja meneer die losse sets maandlenzen verkopen wij niet meer...
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jun 2007 09:40

Mijn zusje had dezelfde lenzen als ik, maar ging op een gegeven moment naar Hans Anders omdat dat goedkoper voor haar was. Nou dat heeft ze geweten, want haar ogen gingen zo ontsteken dat ze weer een bril nodig had en daar had ze ook geen geld voor dus ze loopt nu af en toe met een afzichtelijke bril rond... aaaaaaah.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2007 15:32

Dus sommige lenzen zijn gewoon bagger?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jun 2007 16:23

Blijkbaar zit er wel verband tussen prijs en kwaliteit.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 02 jun 2007 16:24

Voor mij zijn lenzen juist heel duur schijnt. Voor dat geld kun je makkelijk drie vier jaar een leuke bril dragen. Dus toen maar een nieuwe bril gehaald.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jun 2007 16:32

Ligt eraan hoe veel je bril kost... mijn laatste bril (7 jaar geleden) kostte 1000 gulden en toen had ik een goedkoop montuur van 200 gulden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2007 16:39

Ik was geloof ik 400euro kwijt aan een bril, zo'n 5 jaar geleden. Met merk-montuur (weet niet meer hoe duur, maar zal vast ook niet de goedkoopste zijn geweest) en een sterkte van -1,5. Dat is vast ook goedkoper dan wanneer je op -8 met cilinders zit. Nu schijn ik overigens wel een cilinder te hebben links.

Maargoed, ik vind een bril vooral erg onpraktisch. Ik had nooit zin om hem de hele dag op te doen (heb je achter de computer toch niet nodig) en dan vergat ik hem of deed ik hem in m'n zak en daar werd hij ook niet echt beter van. Toen hij daar na een woeste bespringing gebroken uitkwam vond ik het tijd voor lenzen.

André

Berichtdoor André » 02 jun 2007 17:16

Mmm, het wordt dus tijd dat ik mn opti-dinges ook eens bij z'n boord vat.
Ik mag 290€ betalen voor 1 jaarlens wel is waar met die dure waterstofperoxide vloeistof (met neutraliseer tablet, anders prik dat zo in de ogen) 8)
Het schijnt duur te moeten omdat de sterkte - 0,5 is maar de cilinder 1,5.
Maargoed als ik zo die bedragen hier lees ga ik toch maar weer eens vragen of het niet een énorm stuk goedkoper kan.

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 02 jun 2007 17:32

Ik heb twee brillen voor 100 euro. :P Sterkte -10.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jun 2007 18:55

Hoe krijg je dat voor elkaar Airke? Ik heb ook -10 ongeveer en kreeg echt glas in mijn bril, zodat het dun geslepen kon worden. Anders heb je aan de zijkant van die hele hele dikke glazen, vind ik niet zo mooi... Dat maakt het dan duur.

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 03 jun 2007 19:08

Ik heb gewone kunststof glazen. M´n vorige montuur had wat kleinere glazen en die waren helemaal niet zo dik, nu zijn ze wel iets dikker, maar ik geloof niet dat het opvalt. . Sowieso kunnen ze wel dun geslepen worden, maar inderdaad niet zo dun als bij echt glas. Maar ik zou geen bril zonder montuur moeten nemen o.i.d. Is echt glas niet zwaar?

Nu heb ik ook een zonnebril op sterkte, die glazen zijn helemaal niet dunner geslepen en die zijn dus wel redelijk dik aan de zijkant. Maar ach, zo´n bril is toch vooral functioneel, en bij donkere glazen in combinatie met een donker montuur valt het nog minder op. En je ziet wel gekkere dingen.

En die 100 euro was een klein rekenfoutje van de opticien, ´t had eigenlijk 120 moeten zijn geloof ik. Maar toen hadden we al betaald. :P

rafaell

Berichtdoor rafaell » 03 jun 2007 21:14

Lenzen van de Kruidvat kosten slechts 6,25 voor 3 maanden, dus 12,50 per set is 50 euri per jaar exclusief vloeistof

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 04 jun 2007 11:07

Kijk wel uit voor je oogjes. :(

rafaell

Berichtdoor rafaell » 04 jun 2007 11:55

Ik zie je nog steeds staan hoor 8)

Terug naar “Archief”