MrSokkie schreef:Zo niet, wat dan nog? Voor bankzaken regelen, informatie opzoeken en contacten onderhouden is Internet ideaal. Geen gedoe meer met acceptgirootjes, en ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik pak niet zo maar 1-2-3 de telefoon om eens een half uur te gaan kletsen met familie in Australie, terwijl een e-mail typen zo gebeurd is en niks kost, en tegenwoordig heb je ook al skype natuurlijk
De computer en internet hebben absoluut hun voordelen. Dat valt niet te ontkennen.
Zo heb ik afgelopen week eens wat foto's besteld via het web, die ik gisteravond opgehaald heb. Voor het bestellen hoef ik dan niet bij een winkel langs, die toch bijna alleen maar open zijn op het moment dat ik aan het werk ben, of op een andere wijze vaak verhinderd ben. Met filmpjes blijf je heen en weerfietsen, plus de tijd die je nog eens kwijtraakt met het wachten op een gelegenheid, omdat mijn mogelijkheden om winkels te bezoeken erg beperkt zijn in mijn drukke leven.
Wat betreft bankzaken: je moet natuurlijk wel wat achter de hand hebben voor het geval de computer het ineens een keer niet doet!
Wat sociale contacten betreft, vind ik telefonisch contact leuker dan contact via e-mail. E-mail vind ik nogal afstandelijk. Ik maak er wel gebruik van, maar mijn voorkeuren zijn eigenlijk anders.
Van skype heb ik nog nooit gehoord.
MrSokkie schreef:En niemand verplicht je een pc in huis te nemen hoor; je maakt het jezelf heden ten dage dan wel moeilijk, en dat zal vast alleen nog maar moeilijker worden, maar niemand houd een geweer tegen je hoofd en dwingt je een pc te kopen.
Subtiele dwang is ook dwang. Maar goed, ik ben niet tegen op een computer, dus ik heb er ook één.
MrSokkie schreef:En die sterke bewoording, tja, daar maak je wel vaker gebruik van, misschien niet beseffend wat je er mee aanricht. Ik ga zometeen lekker even een beetje Warcraft spelen, omdat ik dat een leuk spel vind en ik met mensen kan kletsen. Jij vind die kennis blijkbaar voldoende om bij mij de diagnose psychopatische schizofrenie vast te stellen als ik je stukje zo lees.
Daarom ben ik ook voorstander van opname van korte tenen in de standaarduitrusting.
Gewoon een keer een computerspelletje doen zie ik echt niet als ziek, hoor.
Maar iets als Second Life vind ik nogal extreem: een ander leven gaan leiden op de computer. Leeft men dan niet heel erg op een fantasieniveau?
Fantasie is nuttig, en de computer en het internet zijn ook nuttig. Maar alles moet natuurlijk wel een beetje in gezonde verhoudingen blijven toegaan.