stage/vrijwilligerswerk buitenland

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Nan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nan » 09 jan 2007 13:34

had al gekeken op de website van Aiesec, vind em niet erg duidelijk.

Volgens een vriendin van me kunnen ze ook niet garanderen dat je met zijn tweeen kan gaan, terwijl ik dat juist belangrijk vind.

Zit je daar in je remi 8), blijkt het niet erg leuk te zijn... IS het toch wel handig een medestander te hebben!!!!

Waar ga jij heen dan?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 jan 2007 13:37

In je eentje gaan heeft weer als voordeel dat je dan makkelijker contacten maakt met anderen/studenten dáar, je wordt er meer toe 'gedwongen'... Bovendien is alleen zijn zo slecht nog niet. :)

Anyway, heb je ook gedacht aan studeren in het buitenland? Waarschijnlijk heb je dan (meer) beursmogelijkheden, zodat 't ook al betaalbaarder wordt.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jan 2007 13:41

Ik weet nog niet waar ik heen ga en ook nog niet zeker óf ik ga, maar ben iig wel door de selectieronde heen. :)

De website is idd niet zo heel duidelijk, maar als je gewoon contact opneemt met Aisec Utrecht weten ze je wel het nodige te vertellen. Zij bemiddelen in feite alleen maar tussen jou en en potentiële stage-aanbieders, dus ze kunnen idd niet garanderen dat je met z'n 2en kunt.

Ik zie daar de meerwaarde ook niet echt van in overigens, het is toch veel leuker om het allemaal alleen te ontdekken? Op die manier zul je ook minder geneigd zijn om je terug te trekken met je landgenoot zodat je meer contact maakt met de plaatselijke bevolking en cultuur. Toen ik in het buitenland studeerde heb ik het iig eerder als een voordeel dan als een nadeel ervaren alleen te gaan.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 09 jan 2007 13:51

Aragorn schreef:Waarom ga je als student niet via Aiesec? Ik heb me daar ook aangemeld en als ik het rond kan krijgen met de rest van m'n planning zal ik dit jaar ook ergens in een niet al te koud land gaan stagelopen.

Zou je daar dan geen studieverplichtingen bij hebben? Studeren in het buitenland is weer heel anders dan werken in het buitenland.

Ik weet iemand die door Australie heeft getrokken en onderweg hier en daar aan de slag ging bij boeren die op dat moment in de oogstijd zaten. Zo kon hij de trektocht bekostigen (had nog nooit op een traktor gezeten maar heeft erg veel overtuigende praatjes) Kan wel bij hem vragen hoe hij dat heeft klaargespeeld?

(lijkt me echt nog eens te gek om (een gedeelte van) route 66 te rijden in Noord Amerika, maar dat terzijde)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jan 2007 13:54

meschianza schreef:
Aragorn schreef:Waarom ga je als student niet via Aiesec? Ik heb me daar ook aangemeld en als ik het rond kan krijgen met de rest van m'n planning zal ik dit jaar ook ergens in een niet al te koud land gaan stagelopen.

Zou je daar dan geen studieverplichtingen bij hebben? Studeren in het buitenland is weer heel anders dan werken in het buitenland.

Hoe bedoel je studieverplichtingen? Je moet wel een verslagje schrijven aan het eind, maar verder staat het min of meer los van je opleiding.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 09 jan 2007 16:39

Nan schreef:het soort werk maakt me niet zo heel veel uit... :lol:

Het gaat me er meer om buitenlandervaring op te doen!

Ik wil wel tijd overhouden om ook leuke dingen te doen :wink:

kweet niet of Israel je aanspreekt maar je kunt via meerdere organisaties vrijwilligerswerk doen daar. Bv. via Sar-El.

Nan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nan » 09 jan 2007 16:44

Israel trekt me op zich wel. Maar ik ben primair op zoek naar een reisgenoot!!

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 09 jan 2007 20:09

Opzich trekt dit mij wel: http://www.capernwray.org.uk/worldwide/index.html
Dat zijn bijbelscholen in het buitenland, en dan als vrijwilligster bijvoorbeeld.
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

topkok

Berichtdoor topkok » 09 jan 2007 23:36

ik hoop over anderhalf a 2 weken voor 4 maanden in engeland te gaan zitten dit is puur voor stage vanuit school, alles goed geregeld. kun je niet iets via je school regelen

Nan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nan » 10 jan 2007 13:23

Wat stel je je voor bij vrijwilliger bij een bijbelschool? Wat ik zo vluchtig even opmaakte uit die website is het eigenlijk een school waar bijbelcursussen worden gegeven, niet echt een instelling waar vrijwilligers worden gevraagd.

Over die stage in Engeland... Mijn school regelt niets, ik moet alles zelf doen. Het komt ook puur uit mezelf, het is niet verplicht of zo.

De site www.4exchange.nl spreekt mij wel aan :lol: !!

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 10 jan 2007 23:18

Nan schreef:Wat stel je je voor bij vrijwilliger bij een bijbelschool? Wat ik zo vluchtig even opmaakte uit die website is het eigenlijk een school waar bijbelcursussen worden gegeven, niet echt een instelling waar vrijwilligers worden gevraagd.

Over die stage in Engeland... Mijn school regelt niets, ik moet alles zelf doen. Het komt ook puur uit mezelf, het is niet verplicht of zo.

De site www.4exchange.nl spreekt mij wel aan :lol: !!

M'n zus zit momenteel in oostenrijk op een bijbelschool. daar werkt ze als vrijwilliger in de keuken en huishouding. Ik weet niet of ze dat in Engeland ook hebben. Binnenkort ga ik daar heen mailen om te kijken hoe het daar zit. Maar zoiets lijkt me erg leuk om op die manier engels te leren en met het geloof bezig te zijn.
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

Terug naar “Archief”