Jezus Christus, Persoon van het jaar 2006?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 24 feb 2006 23:21

rafaell schreef:Trouwens, wat heeft Stef Bos voor groots verricht voor de mensheid dit jaar?

het concert wat aragorn gaat bezoeken 8)

allicht heeft-ie meer gedaan dan elvis presley :D
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

ialink

Berichtdoor ialink » 25 feb 2006 00:33

rafaell schreef:Trouwens, wat heeft Stef Bos voor groots verricht voor de mensheid dit jaar?

ach de beste man maakt mooie muziek 8) 8) 8)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 25 feb 2006 11:07

Ach, kiezen jullie maar de belangrijkste persoon van het jaar aan het begin van het jaar 8)

En ik ontken ook zeker niet dat Stef Bos briljante muziek maakt, ik ben zelf fan :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 feb 2006 14:48

Als Jezus dé Persoon van het jaar 2006 wordt, moeten Ze de plaats wel met Zijn Drieën delen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 feb 2006 15:14

Smurffie schreef:Als Jezus dé Persoon van het jaar 2006 wordt, moeten Ze de plaats wel met Zijn Drieën delen.

Jezus is 1/3 van God ;)

Dus als God het is, heb je gelijk, als Jezus het is, niet ;)

Klinkt best vaag :shock:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 feb 2006 15:17

Mooie liedjes geschreven en gespeeld. Dat kan van Elvis en Jezus iig niet gezegd worden, want die zijn allebei al een poosje dood.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 25 feb 2006 15:19

ach, wat een verrijking :wink:
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 feb 2006 15:21

Absoluut!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 25 feb 2006 16:38

Zoveel liedjes zal hij dit jaar nog niet geschreven hebben :wink: ik weet niet wat dit jaar gaat brengen, dus ik kies niet voor het eind van het jaar.

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 26 feb 2006 19:40

meschianza schreef:Bijzonder vermakelijk te zien dat Jezus op 1 met 7000 stemmen voor loopt op Elvis Presley op 2.

Toch kan ik me ergens weer voorstellen dat mensen lichtelijk geirriteerd kunnen raken van deze ''christelijke'' actie en vraag ik me af of dit goede ''reclame'' voor het christendom is, ik vrees het tegenovergestelde.

en dat zijn ze....

Nieuws

Het laatste nieuws van deze website
Jezus krijgt veel stemmen
20 februari 2006
We krijgen vrij veel vragen over het grote aantal stemmen op Jezus. We hebben dit onderzocht en de stemgegevens en het verloop zien er goed uit.
Er wordt ook niet dubbel gestemd.

Ook zijn er veel mensen die afvragen of dode mensen wel genomineerd kunnen worden. Bij de voorwaarden kun je lezen dat we maar weinig voorwaarden stellen. En dat maakt persoon van het jaar ook zo uniek. Elvis Presley kan winnen, maar Jan Smit ook, of je buurman of collega. Het gaat erom wie er het meest populair is en dus de meeste stemmen krijgt.

Er zijn mensen die zich afvragen of Jezus Christus een fictieve persoon is. We gaan hierover geen discussie aan. We hebben ons gebaseerd op de gegevens beschikbaar op Wikipedia. Hier staat het artikel waar we onze beslissing op hebben gebaseerd. Onze beslissing is niet gebaseerd op religie.
"Door Uw Wil te doen, leer ik om vrij te zijn"

ialink

Berichtdoor ialink » 27 feb 2006 09:25

Aragorn schreef:Erg vervelend, die christelijke doorstuurmailmanipulaties. Waarom zou Jezus nu persoon van 2006 zijn, zoveel bijzonders heeft hij dit jaar of vorig jaar toch niet gedaan? Hetzelfde geldt voor Elvis overigens..

Om een beetje tegenwicht te bieden heb ik maar op Stef Bos gestemd, dat is pas een briljante man.

fijne vent ben jij :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ialink

Berichtdoor ialink » 27 feb 2006 09:27

Smurffie schreef:Als Jezus dé Persoon van het jaar 2006 wordt, moeten Ze de plaats wel met Zijn Drieën delen.

geniaal :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . Goud zilver en brons voor die Man :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 27 feb 2006 13:27

in 1 woord: AFSCHUWELIJK!

dat men de NBV tot boek van het jaar (oid) koos, was nog tot daar aan toe, maar dat op deze manier Christus tot een mediafiguur wordt gemaakt vind ik echt pijnlijk.

Er is geen vergelijk tussen Jezus Christus en enig ander mens. Van eeuwigheid tot eeuwigheid is Hij God, en dan in een rijtje met wat zangers en andere figuren.
Misschien moeten mijn gedachten nog wat kristalliseren voordat ik goed onder woorden kan brengen waarom ik nu vreselijk boos zit te worden achter deze computer. Maar dit is en blijft pure Godslastering.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 27 feb 2006 14:07

Goed, ik heb dan maar op Stef Bos gestemd. Zijn teksten vind ik toch altijd briljant en hij zal dit jaar evenzo briljante teksten gaan produceren als het mee zit.
Ik heb niet op Jezus gestemd, ik vind dat niet nodig. Jezus is niet specifiek de persoon van 2006, maar van alle tijden. Bovendien lijkt mij het niet goed Jezus tegenover allerlei mensen te zetten. Dat is geen vergelijking.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 27 feb 2006 15:55

Ook ik herken de onwillige gevoelens van hoe kun je nu Jezus in zo'n lijst zetten.

Bij zulke mailtjes laat ik me normaal gesproken ook niet manipuleren. Het is niet afhankelijk van of ik zoiets wel of niet doe. Zijn het wél goeie mailtjes of met een goede boodschap, zie ik mezelf toch ernstig mn adresboek selecteren, naar wie ik hem nu wel en naar wie ik hem nu niet zal sturen. :oops:

Toch ben ik naar aanleiding van die mail eens op de website gaan kijken en heb geklikt op "Jezus Christus".

Dat ik toen wel heb gestemd was om de motivatie waarom Jezus Christus is genomineerd als Persoon van het jaar:

Motivatie:
Omdat Hij voor ons is gestorven en weer is opgestaan uit de dood en wij Hem hebben gezegd hebben dat wij vergeven willen worden voor onze zonden en Hem gevraagd hebben in ons hart te komen zijn wij nu vrij van alle zonden en iedereen kan het nog doen die het (nog) niet gedaan hebben!!!

Ik vond het een getuigenis en tegelijkertijd een stukje Evangelie, een uitnodiging. Door deze motivatie wordt Jezus Christus wel degelijk NIET in hetzelfde rijtje geplaatst.

Ook mijn kids hadden de mail gekregen via, via. Ze konden niet op hun beurt wachten om te stemmen, omdat dit maar eenmaal per dag vanaf hetzelfde ip adres kon.

Heerlijk om te zien hoe op die dag Jezus Christus van plek 11 naar 6 en de volgende dagen naar 1 ging. De pagina staat als startpagina hier, en het is het eerste waar naar gevraagd wordt als ze thuiskomen uit school. Zij (de kids) prakiseren niets, en sturen het naar hun HELE adresboek.

Ik heb het ook naar m'n hele adresboek gestuurd, (de mail was niet manipulerend trouwens), en heb er best reakties op gehad.

Ik begrijp het heel goed als iemand er niet aan mee doet.

Toch vind ik het heerlijk om te zien dat we als christenen wel degelijk een verschil kunnen maken in zo'n stemming. (waarom niet in andere stemmingen?)

En ik moet eerlijk zeggen, dat m'n hart opspringt als ik zie hoevaak er per dag wordt gestemd. :lol:

Het lijkt mij veel moeilijker om op mensen te stemmen, want wát maakt iemand nu beter dan de ander...? :roll:
"Door Uw Wil te doen, leer ik om vrij te zijn"

Terug naar “Archief”