Vrienden met groot leeftijdsverschil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 nov 2005 02:06

Mijn 10 jaar oude huisgenoot is de oorzaak dat ik nu nog niet slaap :oops:
Hij is gewoon een toffe gozer en niemand gelooft z'n leeftijd als hij het zegt, hihi. Maar kan hem ook wel als goede vriend bestempelen, in ieder geval zolang ik hier woon heb ik veel aan zo'n toffe huisgenoot.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 15 nov 2005 10:03

Debor@ schreef:
Lalage schreef:Annemieke: trek je er niets van aan, het gaat erom wat God van je vindt, niet wat mensen vinden ;)

Precies. Gel*ld wordt er toch wel, maar je word er idd af en toe echt doodmoe van, ik ken het.
Ja erg is dat he!! :? Maar ja.. ik probeer me echt op te concentreren dat God mij veel belangrijker vind en af en toe lukt t ook wel maar soms.. :?

kuikentje schreef:kheb ook wel een vriend van 45! en daar kan ik ok alles tegen zeggen en tegen kwijt!
Nou kiek an!! :D Zo iemand heb ik ook en da's af en toe fijn hoor :D Dus op naar t positieve :wink:
Afbeelding

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 15 nov 2005 16:46

Annemiek, ik denk dat het geroddel ook een beetje komt doordat het om een man gaat. Als je een vriendin had van 53, was het denk ik voor niemand een probleem. Maar als een man en vrouw bevriend zijn begint het speculeren over een liefdesrelatie vaak al snel en dan is leeftijdsverschil wel een issue. Als jij maar zeker weet dat jullie relatie puur vriendschappelijk is...

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 15 nov 2005 17:55

marjo schreef:Annemiek, ik denk dat het geroddel ook een beetje komt doordat het om een man gaat. Als je een vriendin had van 53, was het denk ik voor niemand een probleem. Maar als een man en vrouw bevriend zijn begint het speculeren over een liefdesrelatie vaak al snel en dan is leeftijdsverschil wel een issue. Als jij maar zeker weet dat jullie relatie puur vriendschappelijk is...
Ja dat geloof ik ook wel Marjo, als t een vrouw was kon t geen kwaad :x naja... onze relatie is puur vriendschappelijk. Ik weet gewoon van hem dat hij geen vrouw meer wil en wil hij er toch eentje, dan zeker een van zijn leeftijd!
Afbeelding

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 24 nov 2005 18:25

Lalage schreef:Mijn 10 jaar oude huisgenoot is de oorzaak dat ik nu nog niet slaap :oops:
Hij is gewoon een toffe gozer en niemand gelooft z'n leeftijd als hij het zegt, hihi. Maar kan hem ook wel als goede vriend bestempelen, in ieder geval zolang ik hier woon heb ik veel aan zo'n toffe huisgenoot.

Das nog een jong kereltje dan! Maar je bedoeld ws je 10 jaar oudere :wink:

Nou tien jaar is niet zo heel veel op die leeftijd denk ik. Ik ben zelf ook 10 jaar ouder dan Daphne, maar daar is niks van te merken geloof ik.
Ik ga veelal met jongere mensen om ook, maar merk dan ook geen verschil. Ligt er ook aan wie het is natuurlijk. De ene persoon is op zn 16e al volwassener dan de andere op zijn 20e. Zo simpel is het.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 nov 2005 19:08

uh, ja, 10 jaar ouder ;)

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 28 nov 2005 21:23

Lalage schreef:uh, ja, 10 jaar ouder ;)
hihi maar dan zit er nog een groot leefijdsverschil tussen.. en dat je dan nog wakker was, was vast omdat hij een verhaaltje wilde horen :wink:
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 nov 2005 10:42

Annemieke86 schreef:
Lalage schreef:uh, ja, 10 jaar ouder ;)
hihi maar dan zit er nog een groot leefijdsverschil tussen.. en dat je dan nog wakker was, was vast omdat hij een verhaaltje wilde horen :wink:

Nou meestal voeren we dialogen en geen monologen ;)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 nov 2005 10:43

O maar verhaaltjes voorlezen waren altijd dialogen bij mij :) ik wist het altijd beter, het kannetje zei KLONK geen KLOEK :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Vrienden met groot leeftijdsverschil

Berichtdoor Boekenlezer » 30 nov 2005 21:15

Annemieke86 schreef:Ik plant weer ffies wat neer uit persoonlijke sfeer :D Ik ga sinds een tijdje om met een man die speelt bij het muziekkorps van het Leger des Heils. Hij is 53. Zijn vrouw is bijna 4 jaar geleden overleden. Ik hoor van diverse mensen die ik ken dat mensen uit het dorp denken dat ik een relatie met hem heb. Terwijl we samen in dezelfde stichting zitten! We kunnen best wel veel dingen met elkaar bespreken.

Ik vroeg me af wie dat wel ns heeft meegmaakt of meemaakt: Vrienden met een groot leeftijdsverschil. Hoe gaan jullie er mee om? Ik bedoel.. ik kan me soms zo kwaad maken om die mensen die achter je rug om allerlei dingen gaan verzinnen :cry: ](*,)

Dat vind ik nou niet echt voor de hand liggen, om te gaan denken dat het om verliefdheid draait, als iemand van 53 met iemand van 19 praat. Rare mensen die dat denken.
Zelf ben ik nooit getuige geweest van zoiets als dit.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 30 nov 2005 21:29

Boekenlezer schreef:Dat vind ik nou niet echt voor de hand liggen, om te gaan denken dat het om verliefdheid draait, als iemand van 53 met iemand van 19 praat. Rare mensen die dat denken.
Zelf ben ik nooit getuige geweest van zoiets als dit.
Nou, is beter maar van niet! ](*,)
Afbeelding

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 dec 2005 10:01

Nou ga je het als dertiger in de regel niet zoeken bij een meisje van bijvoorbeeld 15 jaar. Het is meestal prettiger om met iemand van doen te hebben die een beetje behoorlijk volwassen is. Dan zit je wat meer op elkaars niveau.
Maar stel je nou voor, dat je wel zo'n jong iemand tegenkomt, en het blijkt iemand te zijn die best goed op jouw karakter aansluit, en ze doet het best wel kriebelen in je buik? Wat zou je dan doen?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 dec 2005 10:33

Niks. Ik kan me al totaal niet voorstellen dat dat gevoel op meer gebaseerd is dan alleen een paar kriebels in je buik.

jbmz

Berichtdoor jbmz » 21 dec 2005 12:36

Annemieke86 schreef:Ik plant weer ffies wat neer uit persoonlijke sfeer :D Ik ga sinds een tijdje om met een man die speelt bij het muziekkorps van het Leger des Heils. Hij is 53. Zijn vrouw is bijna 4 jaar geleden overleden. Ik hoor van diverse mensen die ik ken dat mensen uit het dorp denken dat ik een relatie met hem heb. Terwijl we samen in dezelfde stichting zitten! We kunnen best wel veel dingen met elkaar bespreken.

Ik vroeg me af wie dat wel ns heeft meegmaakt of meemaakt: Vrienden met een groot leeftijdsverschil. Hoe gaan jullie er mee om? Ik bedoel.. ik kan me soms zo kwaad maken om die mensen die achter je rug om allerlei dingen gaan verzinnen :cry: ](*,)

Ik weet hoe lastig het is als er over je geroddeld wordt. En ik weet ook hoe rot je je voelt. Maar ik sluit me aan bij wat anderen ook al schreven:
Het gaat er niet om hoe de mensen over je denken, maar hoe God over je denkt.
Het blijft misschien moeilijk, maar Hij weet wat jullie doen en laat dat je gerust stellen.
Spreuken 3:6

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 dec 2005 13:14

Boekenlezer schreef:Nou ga je het als dertiger in de regel niet zoeken bij een meisje van bijvoorbeeld 15 jaar. Het is meestal prettiger om met iemand van doen te hebben die een beetje behoorlijk volwassen is. Dan zit je wat meer op elkaars niveau.
Maar stel je nou voor, dat je wel zo'n jong iemand tegenkomt, en het blijkt iemand te zijn die best goed op jouw karakter aansluit, en ze doet het best wel kriebelen in je buik? Wat zou je dan doen?

Ah, kom nou toch! Een 30-er met een meisje van 15 ??? Dan is het verschil in ontwikkeling e.d. zó groot... dat kan gewoon alleen (en uitsluitend) lust zijn!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”