Lorijntje schreef:Lalage schreef:Lorijntje schreef:Ik zou mezelf dus echt never de nooit niet beschikbaarstellen aan de wetenschap. Ik studeer geneeskunde en kom dus zelf ook op de snijzaal en de lichamen daar zijn dus echt puur studieobject en er wordt absoluut niet altijd even respectvol mee omgegaan. Het is fijn dat er mensen zijn die wel hun lichaam beschikbaar stellen want het helpt ons weer

maar ik zou er zelf nooit willen liggen!
Nou lekker is dat, er wordt altijd verteld dat je er met respect mee om moet gaan.
Nouja, dat doen ze opzich wel maar voor mijn idee niet genoeg. Ligt tuurlijk ook een btje aan wie ermee omgaat. Maar sowieso hebben wij ut altijd al over de lijken, een btje lacherig zeg maar. En dan liggen daar een aantal lichamen, naakt, waar je dan heel ondeskundig ( want we zijn studenten) aan gaat ' rommelen'. We leren er zeker wat van maar tis toch een btje raar idee. Het gezicht is wel afgedekt, dat is wel weer respectvol.
maar het idee dat je er een beetje aan loopt te rommelen zeg maar..Of je scheurt perongeluk nog een stukje darm ofzo..Hm,idd dus wel zelf snijden maar niet zelf in me LATEN snijden! Opzich merk je er natuurlijk niets van na je dood maar kheb toch wel bewondering voor mensen die voor deze manier van donatie kiezen!
Jta, gezellig zal het wel niet zijn, maar je moet toch wat.
Ik heb zelf eenmaal een obductie gezien (lag geleden) Maar de dokter
deed dat heel keurig hoor.
Hij maakte og een leuk grapje. Hij zei, : een goede Patholoog/anathoom, spat altijd van zich af !!!
Enkele collega's van mij liepen weg of werden wel een beetje wit om de neus.
Groet, Jaap
Ik ben iemand die van dialoog houdt.
Wij hebben elkaar veel te bieden.