Moderator: Moderafo's
Tijn schreef:anderhalf uur meer dan normaal
charlie schreef:dus een uur en 35 minuten...
naomi schreef:(...) Dus ik vast uit honger naar God. Op die manier wordt werkelijk mijn honger gestild en merk ik dat Hij de enige is die werkelijk de honger kan stillen.
Tijn schreef:We hebben net de ramadan achter de rug en nu vroeg ik eigenlijk af welke rol vasten nog speelt in het leven van de hedendaagse christen.
Ik zelf vast af en toe wel eens om mn lichaam te reinigen of iets in gebed te brengen. Ik heb het vasten een jaar geleden 'ontdekt' na het lezen van een boekje van Derek Prince over dit onderwerp.
Dreamster schreef:Ik heb nog nooit gevast...Ik zie ook niet in waarom ik zou gaan vasten.
Als je er houvast aan hebt lijkt het me mooi...
Mattheus 9 schreef:Het vasten
14 Toen kwamen de discipelen van Johannes tot Hem, zeggende: Waarom vasten wij en de Farizeeën veel, en Uw discipelen vasten niet?
15 En Jezus zeide tot hen: Kunnen ook de bruiloftskinderen treuren, zolang de Bruidegom bij hen is? Maar de dagen zullen komen, wanneer de Bruidegom van hen zal weggenomen zijn, en dan zullen zij vasten.
16 Ook zet niemand een lap ongevold laken op een oud kleed; want zijn aangezette lap scheurt af van het kleed, en er wordt een ergere scheur.
17 .Noch doet men nieuwe wijn in oude leren zakken; anders zo bersten de leren zakken, en de wijn wordt uitgestort, en de leren zakken verderven, maar men doet nieuwe wijn in nieuwe leren zakken, en beide te zamen worden behouden.
Tijn schreef:Het is weer ramadan... poe dat blijft ook ieder jaar terugkomenMattheus 9 schreef:Het vasten
14 Toen kwamen de discipelen van Johannes tot Hem, zeggende: Waarom vasten wij en de Farizeeën veel, en Uw discipelen vasten niet?
15 En Jezus zeide tot hen: Kunnen ook de bruiloftskinderen treuren, zolang de Bruidegom bij hen is? Maar de dagen zullen komen, wanneer de Bruidegom van hen zal weggenomen zijn, en dan zullen zij vasten.
16 Ook zet niemand een lap ongevold laken op een oud kleed; want zijn aangezette lap scheurt af van het kleed, en er wordt een ergere scheur.
17 .Noch doet men nieuwe wijn in oude leren zakken; anders zo bersten de leren zakken, en de wijn wordt uitgestort, en de leren zakken verderven, maar men doet nieuwe wijn in nieuwe leren zakken, en beide te zamen worden behouden.
Zou het vasten deel uit moeten maken van een christen, aan de hand van het bovenstaande bijbelgedeelte?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten