Als God ons volmaakt en schoon ziet, maar toch onze zonden ziet...

is dat Zijn GENADE!!!??
Hoe moeten wij dan om vergeving vragen??
* Vader wilt U me alstublieft vergeven want ik heb dit en dat enz. weer verkeerd gedaan, ik ben echt een zondaar ik verdien het niet Uw kind genoemd te worden? Maar toch bedankt
Een vraag erbij:
Is het nodig dat we telkens weer worden herrinnerd aan onze zondige'verleden' (als we nu een kind van God mogen zijn). Is dat niet een listig plan van de duivel om ons telkens weer te laten zien hoe slecht en zondig we zijn, en dat we eigenlijk God's genade niet verdienen.
of
*Vader ik heb dit en dat enz weer verkeerd gedaan, maar dank U dat U ze allang weer hebt vergeven door aan het kruis te gaan?
Hierbij denk ik meer aan: dat we onze zonden zeker wel moeten belijden, in het licht van de Genade. Oke... we waren zondig, maar door God zijn we schoon gewassen door Zijn bloed en is het juist fijn om te weten dat je niet op 1 punt blijft hangen (zonde.. berouw over je zonden.. zonden enz.)
Maar dat we juist zien wat God voor ons gedaan heeft dat het meer is dan alleen aan het kruis gestorven, maar dat we als Zijn kinderen echt helemaal MOOI & VOLMAAKT zijn!
Wie kan dat beetje duidelijk en begrijpelijk beantwoorden?!